היישום אינו מחובר לאינטרנט

המניפסט הקומוניסטי

עבודה מס' 050972

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הרקע ההיסטורי, דיון ברעיונות המובעים בו ובחינת השאלה מדוע היתה השפעתו כה גדולה.

4,328 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המאניפסט הקומוניסטי נכתב ופורסם בשנת 1848. אין שספק שזהו אחד מן המסמכים ההיסטוריים החשובים והמשפיעים ביותר על ההיסטוריה המודרנית.
המאניפסט נכתב ע"י קרל מארקס ופרידריך אנגלס, אשר גדולתם הייתה ההכרה בעוצמתו של הקפיטליזם וההבנה שיש צורך לרסן אותו. כמובן שחזונו של המאניפסט לא התממש, אך מי שיעמיק בקריאת המסמך יבין שגדולתו אינה
נמדדת בדבר התממשותו, אלא בעקרונות המנחים את כתיבתו וחזונו הכמעט נבואי. המאניפסט פותח בסקירה של הרקע ההיסטורי אשר קדם לעליית הבורגנות על במת ההיסטוריה. הוא סוקר את כל הרעות החולות אשר הקפיטליזם הוא האחראי הבלעדי שלהם. בהמשך מתאר המאניפסט את צמיחת מעמד הפרולטריון ואת מלחמתו העתידית בבורגנות. לאחר מכן מתאר המאניפסט איך צריכה להיות מאופיינת המדינה הפרולטארית, ואת דרכי המשטר באותה מדינה. המאניפסט הוא מסמך תמציתי וככזה הוא לא מרחיב בכל נושא ונושא, אלא נותן את הקווים הכלליים והעיקריים הרלוונטים לכל עניין. בכדי להבין באופן מעמיק את הדברים, יש צורך להבין את רוח התקופה אשר קדמה לכתיבת המסמך ולא פחות חשוב את התקופה בה נכתב המסמך. עניין נוסף עליו יש להרחיב את הדעת, הוא השקפתם של מארקס ואנגלס בענייני כלכלה וחברה, לדוגמא: תפיסתם את מלחמת המעמדות כמעצבת את ההיסטוריה. כאשר הקורא יגלה בקיאות בכל הקשור לסיבות שהביאו לכתיבת המאניפסט, הוא יבין טוב יותר את המאניפסט עצמו.
עיקרה של עבודה זו הוא ניתוח הרעיונות המרכזיים המובאים במאניפסט.
בעבודתי זו אעסוק בכל הקשור לרקע החברתי הכלכלי שהביאו לכתיבת המאניפסט, כמו כן ארחיב בדבר מלחמת המעמדות - נושא מהותי בתפיסתם של מארקס ואנגלס. העבודה עוסקת במאפייניה של הבורגנות ובשלב מאוחר יותר
במלחמת הפרולטריון בה ותפיסתו את השלטון. תהא הרחבה בדרך הניהול של המדינה הפרולטארית והסבר קצר על כל אחת מעשר התקנות המאפיינות את אותה מדינה. בסוף כל אלו אנסה לענות על השאלה מדוע הייתה השפעה כה עצומה למאניפסט על ההיסטוריה המודרנית. העבודה מסתמכת בעיקר על ספרות שנכתבה בנושא ועל קריאת המאניפסט עצמו אשר היא לבדה מעשירה את הקורא במידע רב. העיסוק במאניפסט יכול להיות רחב היקף, העבודה הנ"ל מעניקה מימד יותר מעמיק מהמאניפסט עצמו, אך ודאי שאינה מקיפה את כל הנושאים הנידונים בו.

תוכן עניינים:
מבוא
הרקע לכתיבת המאניפסט
מלחמת המעמדות
עליית הבורגנות ומאפייניה, יצירת הפרולטריון וניצולו
מלחמת הפרולטריון בבורגנות
ניהול המדינה בידי הפרולטריון, והפסקת מלחמת המעמדות
השפעתו של המאניפסט על ההיסטוריה המודרנית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אריק ג. הובסבאום, "המאניפסט הקומוניסטי: מבוא, " המאניפסט הקומוניסטי במבחן הזמן, בעריכת בנימין כהן (תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1998)
בנימין כהן, "פתח דבר," המאניפסט הקומוניסטי במבחן הזמן, בעריכת בנימין כהן (תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1998 )
ד. ריאזאנוב, "הארות למאניפסט הקומוניסטי," המאניפסט הקומוניסטי עם (עם מבואות והארות), בעריכת מ. דורמן ( תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1952 מהדורה רביעית)
שלמה אבינרי, "מבוא," המאניפסט הקומוניסטי בתרגומו של מנחם דורמן ( תל אביב הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1985, מהדורה שלישית )

תגים:

מרקס · מארקס · אנגלס · מרכס · מארכס · קומוניזם · מאניפסט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המניפסט הקומוניסטי", סמינריון אודות "המניפסט הקומוניסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.