היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול לצד תרבויות

עבודה מס' 050581

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו מציגה את מודל ארבעת המימדים של הופסטד ומיישמת אותו על משטרת ישראל.

3,862 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא - תרבות מהי?
2. חלק א'
* המודל של הופסטד
,UNCERTAINTY AVOIDANCE ,POWER DISTANCE
FEMININITY - MASCULINITY. ,INDIVIDUALISM - COLLECTIVISM
* הביקורת על המודל של הופסטד
* טבלת סיכום - השפעת המימדים על סוגיות ניהוליות

3. חלק ב'
*יישום המודל

* POWER DISTANCE - המבנה הארגוני, סמלי סטטוס, ניהול שתפני, תפקיד המנהל.

* UNCERTAINTY AVOIDANCE - תכניות משותפות, תחרות, מערכות תקצוב, מערכות בקרה ושליטה, סיכונים.

* COLLECTIVISM -INDIVIDUALISM - קבלת החלטות, מערכות תגמול, ערכים ואתיקה.

* MASCULINITY-FEMININITY

* סיכום

4. סיכום
5. ביבליוגרפיה



מבוא
תרבות מהי?
לימודי התרבות יכולים להילקח ברמות שונות ולהיות מיושמים בטווח רחב של תופעות. בקונטקס הרחב של העבודה אנו עוסקים בתרבות של ארגונים ותרבות של מדינות. יש להבחין בין שני סוגי תרבויות; תרבות ברורה (explicit culture) ותרבות מרומזת (implicit culture). התרבות הברורה מתייחסת לטווח האלמנטים אשר במידה רבה יכולים להיות ברורים לעין, כאן נמצא ביטויים חומריים של תרבות כגון אומנות, אוכל, טכנולוגיה, דת. בניגוד לכך התרבות המרומזת מתייחסת לשיטות בעלות ערך השואפות ליצור אחידות והתנהגות צפויה בקרב קבוצה נתונה כגון; הרגלי צריכה, שעות עבודה, יחסי נשים-גברים וכד' ולכן אינן גמישות כמו אומנות. עבודה זו מודגשת כולה על התרבות המרומזת.1

הגדרות אלו עשויות לגרום לנו להבין בראש ובראשונה כי תרבות היא דבר קולקטיבי-קבוצתי ולא פרטי-אינדיבידואלי, כלומר היא משותפת לקבוצה ולא ליחידים או לפרטים. שנית - תרבות היא דבר נרכש ע"י סוכני סוציאליזציה (חיברות) כגון בית הספר או הבית או בחברה. שלישית - התרבות היא ספציפית ומהווה תגובה חברתית שונה לבעיות המשותפות לכל החברות.

מכיוון שמנהל עסקים אינו מכוון למשקים סגורים באופן כללי אלא למשקים פתוחים בעיקר הנוטים ליצור יחסי קניה ומכירה עם שווקים חיצוניים מחוץ לגבולות המדינה על העומדים בראש העסק או הארגון להבין את הצד איתו הוא נושא ונותן. הבנה זו תלויה בהכרח בהבנת הרגליו היומיומיים, הבנת הערכים שלו והבנת התרבות שלו. ההרגלים, הערכים והתרבות של שני הצדדים לא תמיד עולים בקנה אחד זה עם זה. מנהל שיווק של חברת מחשבים מארה"ב חייב להבין את המנטליות של החברה הירדנית לפני שהוא יוצר ניסיון לשווק את מוצריו בשוק הירדני.
בכלכלה המודרנית היא כלכלה בינלא"מ השואפת להתפשט לכל מקום בעולם. מדינות מקיימות יחסי גומלין ביניהם בצורה של דיפלומטיה, יצוא ויבוא, והעברת כח אדם ממדינה אחת לרעותה כמו העובדים הזרים בישראל. למנהליהם בארץ חייבת להיות הכרה והבנה של צרכיהם התרבותיים של העובדים הזרים המגיעים מטורקיה, רומניה, תאילנד ,סין ועוד. גם העובדים הזרים בינם לבין עצמם מקיימים יחסי גומלין.

ניתן לראות כי החשיבות של הבנת הצלבת התרבויות לגבי מנהלים נעוצה בגורמים הבאים:
צמיחתם של העסקים הבינלא"מ - גידול ניכר בהיקף היצוא והיבוא בעולם מאז 1960 ובעיקר מאז העידן שלאחר מלחמת העולם השנייה; צמיחתם של הסכמי סחר בינלא"מ כגון 2,NAFTA האיחוד האירופי, השוק האירופי המשותף ועוד; הופעתן של חברות בינלא"מ כגון מיקרוסופט, אינטל, מקדונלד, פורד; הופעתו של כח עבודה רב-לאומי - הפועלים הזרים.
בעבודה זו כוונתי להציג ולפרט את המודל של הופסטד הידוע יותר בשמו "מודל ארבעת המימדים" וכן להציגו על ארגון נבחר - משטרת ישראל.
---------------------------------------------------------------------------------
1. נלקח מתוך חוברת הקורס עמ' 1.
NAFTA - North American Free Trade Agreement. .2

מקורות:

Hofstede, G. (1980). Culture`s consequences; International differences in work-related values. Beverly Hills, CA; Sage.
"Promoting a European Dimension of Intercultural Learning Developing School Materials", EFIL Seminars, Vienna 17-20 April and Lisbon 26-29 June, 1997.
Sue Cartwright and Cary Cooper, "Managing Mergers, Acquisitions and Strategic Alliances: Integrating People and Cultures:, Butterworth-Heinemann Ltd, 1992 (2nd edition 1996).

תגים:

תרבות שיווק · ניהול בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול לצד תרבויות", סמינריון אודות "ניהול לצד תרבויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.