היישום אינו מחובר לאינטרנט

השסע בחברה האמריקאית של שנות החמישים והשישים

עבודה מס' 050132

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהיא לגיטמיות ויציבות חברתית במשטר, השחורים מול הלבנים, הממשל המרכזי מול מדינות הדרום ועוד.

4,772 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

זמן קצר לאחר שהנשיא טרומן אישר את הטלת פצצת האטום הראשונה ובכך סיים, למעשה, את מלחמת העולם השניה, הרימו השחורים בארצות הברית את ראשם ותבעו את מלוא זכויותיהם. בסיום המלחמה התברר שגם במדינת החופש - זאת שניצחה את מדינות השחור והאופל, גרמניה ויפן - ישנם כאלה השווים יותר והשווים פחות. העיקרון "נפרד אך שווה" היה לעיקרון לגיטימי שניתן לו תוקף על ידי בית המשפט העליון ב 1896, ובמסגרתו היה זה לגיטימי שחייהם של השחורים והלבנים בארצות הברית יתנהלו במערכות חיים נפרדות ובלבד שיהיו שוות. לאחר
שבמלחמת העולם השניה השתתפו לצד הלבנים גם שחורים רבים, חשו האחרונים כי הם חלק לגיטימי ובלתי נפרד מאזרחי המדינה וכי יש להם הזכות מוסרית לעמוד על זכויותיהם. הקיטוב בחברה האמריקאית - שהיה גזעי-חברתי-כלכלי - היה עמוק, עקב לחצים מצטברים, והביא את השחורים לערער על לגיטימיות חלק מחוקי המדינה. בהתחלה, מאבקם, בראשותו של מרטין לותר קינג (1), נשא אופי לא אלים. בהמשך השנים, עקב מתיחות וחילוקי הדעות בין הממשל המרכזי שצידד בשחורים, ובין מדינות הדרום הגזעניות שסירבו לקבל בקלות את פסקי בית
המשפט העליון ואת התיקונים החדשים לחוקה, מאבקם של השחורים התלהט עד לכדי אלימות פיזית.
עבודה זו מבקשת לעמוד על השסע בחברה האמריקאית של שנות החמישים והשישים של המאה הנוכחית, ולהראות כיצד שסע זה הביא למשבר של לגיטימיות בשתי חזיתות. בחזית האחת התמודדו השחורים מול דעת הקהל הלבנה הגזענית - הן בדרום והן בצפון המדינה - קודם כל נגד אפליה גלויה, ואחר כך נגד האפליה הסמויה. בחזית השניה התמודדו הממשל המרכזי שתמך בשחורים, מול ממשלי מדינות הדרום שסירבו לקבל את רוע הגזירה. מאבק זה נסב על שאלת הלגיטימיות של הממשל המרכזי ל"הכתיב" לממשלי מדינות הדרום בשאלות של אינטגרציה בחינוך, אפליה וכו'.
העבודה מחולקת לשלושה חלקים. החלק הראשון הוא חלק תיאורטי ובו מוגדרים מונחים תיאורטיים בהם נעזרתי בכתיבת העבודה. החלק השני מביא סקירה על המבנה השלטוני בארצות הברית. החלק השלישי מציג את בעיית הגזע, והחלק הרביעי מראה את הקשר בין שסע חברתי עמוק ואובדן לגיטימיות המוביל לאלימות, על ידי שורה של דוגמאות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. לגיטימיות, אפקטיביות ויציבות חברתית
3. מבנה המערכת הפוליטית בארצות הברית
4. בעיית הגזע
5. דרכים שבהם נאבקה התנועה למען זכויות אזרח לשחורים (1965 - 1955)
6. המאבק בשנים 1965-1968
7. הערות שוליים
8. אחרית דבר
9. ביבליוגרפיה

תגים:

טרומן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השסע בחברה האמריקאית של שנות החמישים והשישים", סמינריון אודות "השסע בחברה האמריקאית של שנות החמישים והשישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.