היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגרטל פורטלנד

עבודה מס' 041321

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, גילוי האגרטל, תיאור האגרטל, תיאור הסצינות וזיהוי הדמויות תוך התייחסות לגרסאות השונות.

7,107 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בחיבור זה אנסה לעמוד על טיבו של הקישוט על גבי אגרטל פורטלנד. תחילה אסקור את הרקע ההסטורי של האגרטל והאופן בו נתגלה ולאחר מכן אתאר את האגרטל, את הסצינות שעליו ואנסה לעמוד על הגרסאות הרבות שניתנו לדמויות ולסצינות שעליו החל מל המאה ה- 17. מקום גילויו של האגרטל חשוב לענייננו כיון שהוא עשוי לרמז למשמעותם של הסצינות על האגרטל.
החוקרים חלוקים בינהם האם יש קשר בין שתי הסצינות על גבי האגרטל וביניהן לסצינה שבתחתיתו, שנוספה בשחזור האגרטל לאחר שנשבר כבר בימי קדם. האם יש משמעות פוליטית למשתמע מהסצינות והאם הן מראות אירועים שמחים או עצובים או כפי שאראה שניהם יחד.
יש חוקרים הסבורים שהמסר הוא כוללני יותר, חיים ומוות, אני אסקור גם גישה זו לניתוח האגרטל.
מעניין לראות כיצד כל פרט מתארגן בתוך התמונה הכוללת: מסיכות פאן מתחת לידיות, הארכיטקטורה והעצים בסצינות, כיצד כל פירוש ממשמע באופן שונה את הנראה על האגרטל. חלק מהגישות מצליחות לתת תמונה כוללת יותר, וחלק מהחוקרים מאלצים את הדמויות לטובת הפירושים שלהם. הסימוכין שהם נותנים לכך הם פעמים רבות שונות משירים של בני התקופה, ויש בכך כדי להזכיר את הויכוח ארוך הימים, מאז ימי אריסטו, על הקשר בין אמנות המתבטאת במילים לאמנות המתבטאת בצורות ובצבעים. ולמעשה המחקר עוסק בנרטיב - האם הנרטיב הוא מיתולוגי, הסטורי או שיש לו אופי כללי יותר?
האטריבוטים של הדמויות ומלבד ארוסט אינם מובהקים וניתן לפרש אותם בדרכים שונות כגון: הציר דמוי נחש המופיע על הכד. שהם מתפרשים בשתי דרכים שונות זו מזו - כמו הלפיד המוטה מטה המסמן במקרים מסוימים נישואין ובמקרים אחרים מוות. כנ"ל לגבי העצים והארכיטקטורה אותם ניתן למשמע בדרכים שונות. כנראה שבגלל מיעוט האטריבוטים מתרבים, הפירושים לסצינות שעל הכד מתרבים. על כך אנסה לעמוד בעבודה זו.
הערה: השתמשתי במילה אגרטל כתרגום של Vase. "כד" אינו מתאים כיון שהאגרטל עשוי מזכוכית ולא מקירמיקה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. גילוי האגרטל
3. רקע היסטורי
4. תיאור האגרטל
5. תיאור הסצינות
6. זיהוי הדמויות
סיכום
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

Haynes , D. E.L , The Portland Vase, British Museum Publications Ltd. Oxford University Press, Oxford, Britain, 1975. P. 21 Haynes.
Painter, Kenneth. Whitehouse, david "Recent research on the Portland Vase" in Journal of Glass Studies , V. 32 1990. P. 85 - 102. p. 85. : Painter.
Painter, Kenneth. Whitehouse, David "The History of the Portland Vase" in : Journal of glass Studies , V'32 , 1990. p. 24 - 84 : Painter 1, p. 24.
Painter, Kenneth. Whitehouse, David. "The interpretation of the scenes " in : Journal of Glass Studies , V'32 1990. p. 130 - 136 ; p. 130 Painter 2.
Noble , Joseph Veach. "The Portland Vase" in : Journal of Glass Studies , V. 33, 1991 , p. 118 - 119. p. 118 : Noble.
Shapiro , H. A. Myth into Art , London and New York , 1994. p.

תגים:

ארכיאולוגיה · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגרטל פורטלנד", סמינריון אודות "אגרטל פורטלנד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.