היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון אצל מנהלים בדרגי הביניים (הצעת מחקר)

עבודה מס' 040806

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, תיאוריות ותיאור המחקר-מטרות, שיטות ותוצאות.

3,126 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

המבנה המקובל של מפעל הוא מבנה פירמידלי-היררכי שבפסגתו נמצא המנהל ובתחתיתו נמצאים עובדי הייצור. אין זה משנה מהו טיב העובדים מבחינה מקצועית בין שאלה נגרים, חרטים או פקידי בנק.
בתווך נמצאים מנהלים בדרגות שונות כמו מנהלי מחלקות, מנהלי מדורים, מנהלי אגפים, תלוי כמובן בגודל הארגון עצמו, מאופיו של הארגון הוא שמנהלים אלה, מכיוון שהם נמצאים בתווך, הם גם מנהלים וגם מנוהלים.
הם גם מקבלים החלטות של ממונים עליהם וגם יוזמים החלטות משלהם.
בעבודה זו ננסה לבחון את שביעות הרצון של מנהלים אלה בסוגים שונים של ארגונים. בסוגים שונים הכוונה היא לצד התוכני של ארגונים אלה מבחינת סוג התפוקה שלהם.

חשיבות הנושא
החברה בכללותה עוברת שינויים חריפים שיהיו להם השפעות מרחיקות לכת על קודים התנהגותיים, על צורות חשיבה ובפרט בכל מה שקשור למקורות התעסוקה, אותם מסגרות ארגוניות שאנשים מוציאים בהם את מטה לחמם.
הכנסת טכנולוגיות חדשים, פיתוח שיטות ניהוליות חדשות מביאים במקרים רבים לצמצומים ופיטורים ולשינויים ארגוניים בקצב ובאיכות שלא היו כדוגמתם בעבר.
הערוץ הארגוני אחראי לתפעולם השוטף ולתפקודם של ארגונים שונים הם מנהלי הביניים. ברוב הארגונים (להוציא ארגונים זעירים שמספר העובדים בהם הוא מצומצם) קיימות חלוקות אדמיניסטרטיביות למחלקות אם לצורך הנוחות
שבפיקוח ואם בשל מאפיינים מקצועיים שונים כמו עובדי ייצור, חשמלאים, מנהלי חשבונות, מהנדסים וכו'. מסיבה זו נובעת בעצם החשיבות הארגונית של מנהלים בדרגי הביניים.
המגמה הקיימת כיום נעה לכיוון השטחתם של מבנים ארגוניים וכפועל יוצא יצטמצם בעתיד מספרם של המנהלים בדרגי הביניים בכדי שמנהלים אלה יתפקדו במלוא היכולת המקסימלית שלהם יש ללמוד מלקחי העבר תוך התייחסות כמובן למאפיינים מקצועיים של כל ארגון וארגון (ארגון שירותי, ארגון המבוסס על היי-טק וכו'). פרמטר חשוב הוא שביעות הרצון של מנהלים אלה מעבודתם.

תוכן עניינים:
1. מהות וחשיבות הנושא
2. סקירת הספרות
3. המחקר- מטרות, אוכלוסית היעד, טכניקות דגימה והשאלון
4. סיכום
5. מקורות

מקורות:

זאב ינאי, מנהיים בלהה - הגורם האנושי בעבודה, הוצאת דביר, 1965. 144 עמודים.
אדגר ה' שיין - פסיכולוגיה של ארגונים, הוצאת צ'ריקובר 142 עמודים. 1965,
Locke E.A. - "What is Job Satisfaction" Organizational .Behavior of Human Performance, 1969' pp. 309-336
Organ P.W.' Hammer W.C. - Organizational Behavior, 1982,Plano Texas, Business.
Adams J.S "Towards on Understanding of Iternity" Journal of Abbnormal and Social Psycology, 1963 pp. 422-436.

תגים:

ניהול · קריירה · חברה · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון אצל מנהלים בדרגי הביניים (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "שביעות רצון אצל מנהלים בדרגי הביניים (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.