היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות מומחה בהחלטות שיווקיות

עבודה מס' 040571

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת המערכות השונות: ASM CONSULTER ,SPOTLIGHT ,PHAROS ,CSR ADVISOR ,SHANEX ,STRATEX, השלכות וביקורת.

5,829 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

השימוש במידע טכנולוגי ליצירה או להעלאת היתרונות התחרותיים הינו אחד מהפקטורים המוצלחים בתעשייה כיום. מערכות מידע המבוססות על מחשבים משוייכות בדרך כלל עם יתרונות בטלקומוניקציה, תמיכה בקבלת החלטות וטכנולוגיות מערכות מומחה.

בינה מלאכותית (ARTIFICIAL INTELLIGENCE) הינה דיסיפלינה שמנסה לתכנת מחשבים שיחקו את האינטליגנציה האנושית. בקיצוניות, זה יכול להוביל לכפיה של מגבלות הזיכרון האנושי על המחשב, כיוון שהמטרה היא לפתור בעיות באנלוגיה לאדם, וזאת בכדי להבין את המנגנונים של האינטליגנציה האנושית.
מערכות המבוססות על בינה מלאכותית יוצרות קטגוריה רחבה וכוללות את כל סוגי המערכות שמבוססות על טכנולוגיית בינה מלאכותית בדרך כלשהי (אסטרטגיות של שיקול דעת או היוריסטיקות).

מערכת בסיס הידע ((KNOWLEDGE BASED SYSTEM מבוססת על מערכות שיקול הדעת של הבינה המלאכותית וכולל ידע מפורש בתחום מסוים. במרבית המיקרים, הידע מוחזק כבסיס ידע נפרד ונבדל מתוכנת המחשב. הידע בתחום שנמצא בבסיס הידע מיוצג בצורה מוגדרת בכדי לזרז את אסטרטגיות השיקולים ולהסיק מסקנות בנוגע למצב הספציפי תחת הניתוח.

תחום מערכות מומחה ((EXPERT SYSTEM הינם מערכות בסיס ידע שכוללות ידע בתחום מומחיות. מטרתן חקירת שיטות וטכניקות לבניית מערכות אדם-מכונה שמומחיותם הינה פתרון בעיות. המומחיות מורכבת מידע בתחום מסוים, הבנת הבעיות בתחום, ומיומנות בפתרון חלק מבעיות אלה. מערכת מומחה כוללת שלושה אלמנטים: הראשון, בסיס ידע שכולל ידע בנושא מסוים - תחום. השני, מערכת הסקת מסקנות אשר מחקה את שיקול הדעת של המומחה ויוצרת היסקים מהעובדות והתרשימים במטרה לפתור את הבעיה שעל הפרק או לענות על שאלה שנשאלה. השלישי, המשתמש מארגן את האינפורמציה ומפרש את תגובת המערכת.
מערכת מומחה היא מערכת תוכנה אשר משתמשת בבינה מלאכותית להתנהג כמו אדם מומחה, בודקת מצבים מסובכים כנגד מאגר נתונים של אפשרויות ואז מייצרת חוקים בסגנון "אם עולה מצב X, אזי תעשה Y ". מערכת מומחה לא מבצעת רק חישובים, היא גם חושבת. החשיבה מצריכה שפה מסובכת, את היכולת לזהות סיטואציה מסוימת ווריאציות שלה בעולם האמיתי, ואת היכולת להקיש מהמידע לפעולות אפשריות, השוואת פעולות שונות עם תוצאותיהן לעומת התוצאה הרצויה ולבחור את התוצאה הטובה ביותר. כלומר, מערכת מומחה נדרשת לבצע שני סוגי שיפוטים, האחד, לזהות את הסיטואציה, והשני, לבחור את הפעולה שתוביל לתוצאה הטובה ביותר לארגון.
הידע בכל תחום התמחות הוא בד"כ משני סוגים: ציבורי ופרטי. הידע הציבורי כולל הגדרות, עובדות ותיאוריות בסיסיות של תחום ההתמחות. המומחיות כוללת לא רק ידע ציבורי. למומחים בתחום יש בד"כ ידע פרטי שלא נמצא בספרות המפורסמת. הידע הפרטי מכיל בעיקר "חוקי אצבע" שמכונים היוריסטיקות. ההיוריסטיקות מאפשרות לאדם המומחה ליצור ניחוש מחושב כאשר נידרש, לזהות דרכים טובות לפתרון בעיה, ולהתמודד באפקטיביות עם טעויות או מידע לא מושלם. ההבהרה ויצירה של ידע כזה הינה המשימה המרכזית בבניית מערכות מומחה.
מערכות מומחה שונות במספר היבטים חשובים ממערכות קונבנציונליות לעיבוד נתונים וממערכות אחרות שפותחו בענפים נוספים של בינה מלאכותית. בניגוד למערכות עיבוד נתונים מסורתיות, היישום של בינה מלאכותית כולל ייצוג סימבולי, מסקנות סימבוליות וסריקה היוריסטית. מערכות המומחה מבצעות משימות קשות ברמת מומחה של הביצוע, הן מדגישות אסטרטגיות פתרון בעיות ספציפיות לתחום, והן משתמשות בידע אישי לשיקול הדעת בנוגע לתהליכים ומספקות נימוקים וצידוקים למסקנותיהן. ולבסוף, הן פותרות בעיות בקטגוריות הבאות: אינטרפטציה,
ניבוי, איבחון, ניפוי, תרשימים, תכנון, השגחה, תיקון הוראות, ושליטה. כתוצאה משוני זה, מערכות מומחה מייצגות תחום מחקר בבינה מלאכותית שכוללות פרדיגמות, כלים ואסטרטגיות לפיתוח מערכות.

למערכות בסיס ידע יש ערך חשוב בארגון ממוצע. מערכת מומחה קטנה ושיטחית ניתנת לפיתוח ישיר ע"י המשתמש הסופי ללא עזרה של מהנדסי מידע, ואילו המערכות הגדולות יותר עם שימושים נרחבים מתוכנתות ע"י קבוצה של מהנדסים שחלקם מהנדסי ידע וחלקם מהנדסי בינה מלאכותית. מערכות מומחה קטנות הן חשובות
לארגון, אך בד"כ היישום שלהם הוא אד הוק, דבר שיכול להגביל את ערכם גם כאשר מיישמים אותם בצורה טובה. לעומתן, למערכות הגדולות יש ערך רב ובדרך כלל המנהלים משתמשים בהם לחשיבה על דרכים חדשות שיצרו הזדמנויות ויתרונות עסקיים שבדרך אחרת לא היו מגיעים אליהם.
טכנולוגיית מערכות מומחה מספקת כלי חזק לארגון ומאפשרת להם לחדש במספר דרכים חשדות במטרתם למנהיגות בשוק.
למערכות מומחה יש מגוון רחב של יישומים. הן לא מספקות תחליף מושלם לאדם המומחה מכיוון שהן דורשות אחזקה ואינטרפטציה, ולכן הן לא יכולות להחליף לחלוטין את האדם. אך כאשר מדובר בתכנון או בתמיכה בעסקים אשר דורשים חיזוי תהליכים מסובכים, מערכת מומחה מהווה נכס חשוב.
מערכת מומחה מאפשר יכולת ניבוי מתקדמת יותר. מחשבים רגילים מסוגלים לתת ניבוי ע"י לקיחה בחשבון משתנה אחד או מספר קטן של משתנים, מערכת מומחה מאפשרת לחשב מספר רב של סדרות שיקולים, לקחת בחשבון מספר רב של תנאי חוסר וודאות, כולל ניבויים הסתברותיים ואפשרויות קיצוניות של קטסטרופות. ולכן, כאשר ישנו צורך לקחת בחשבון מדדים מורכבים של סיכון, לא ניתן לוותר על מערכת מומחה.
מערכת מומחה נכנסה לשימוש במספר רב של מקצועות כולל רפואה, עריכת דין, ראיית חשבון שיווק ועוד.

תוכן עניינים:
1. התפתחות ויישום מערכות מומחה בהחלטות שיווקיות.
STRATEX .2: מערכת מומחה בתכנון אסטרטגי ליצוא בחברות קטנות.
SHANEX .3: מערכת מומחה לניתוח פלחי שוק של צרכנים.
4. מערכת מומחה CSR Advisor - יועץ לנציגי שירות ללקוח.
PHAROS .5: היועץ לשוק האירופי המאוחד.
SPOTLIGHT .6: מערכת בסיס ידע לניתוח שווקים.
7. מערכת מומחה ASM Consultor - יועץ למנהלי מכירות אזוריים.
8. השלכות וביקורת: מערכות מומחה בשיווק.
ביבליוגרפיה

מקורות:

Adhami, E. Thirnley, M. Mckenzie, M. (1992). PHAROS The Single European Market Adviser.Innovative Applications of Artificial Inteligence 109 125
Alpar, p. (1991). Knowledge-Based Modeling of Marketing Managers Problem Solving Behavior. International Journal in Marketing 8, 5-16.
Amand, T. Kahn,G. (1994). Making Sense of Gigabytes: A System for Knowledge-Based Market Analysis. Expert 9, 23-32.
Borch, O.J. Hartvigsen, G. (1991). Knowledge-Based System for Stretegic Market Planning in Small Firms Decision Support System 7, 145-147.
Coltman, J. (1990). Is Artificial Intelligence Better than the Real Thing?. R D. 64-68
Eisenhart,T. (1988). Computer-Aided Marketing. Business Marketing.73, 48-56
Farrands, C. (1990). Expert System: Growing Competition in Advanced Computing. European Trends 4, 101-106
Harvey, p. (1990). Experts at Retail. Datamation. 53-55
Kirrane, D.E. Kirrane, P.R. (1990). Expert System: Human Resources, Hiring, Training, Human Resource Managment, Decision Making. HRMagazine 35, 37-39.
Mitchell, A.A. Russo, J.E. Wittink, R.D. (1991). Issues in the Development and Use of Expert System for Marketing Decisions. International Journal of Research in Marketing. 8, 41-50
Moutinho, L. Paton, R. (1988). Expert System: A New Tool in Marketing. Quarterly Review of Marketing 13, 5-13.
Schwoerer, J. Frappa, J.P. (1986). Artificial Intelligence and Expert System: Any Application for Marketing and Marketing Research. Developments in Technology. 10-21

תגים:

מלאכותית · השוק · האירופי · בינה · כלכלה · אסטרטגיה · המאוחד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות מומחה בהחלטות שיווקיות", סמינריון אודות "מערכות מומחה בהחלטות שיווקיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.