היישום אינו מחובר לאינטרנט

העובדים הזרים בישראל והשפעתם על ענף הבניה

עבודה מס' 033332

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבט הגלובלי, תניאי התעסוקה של זרים בישראל, בדיקת קבוצת פועלים טורקיים, הגירת עבודה וניתוח אסטרטגי.

10,785 מילים ,17 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

העבודה לשם פרנסה הינה מקור מחייתו של האדם. נדידת עמים, שבטים ומשפחות ממקום למקום נבעה, לא אחת, מהצורך הקיומי לפרנסה ולהבטחת תנאי החיים. במהלך ההיסטוריה ידועים קורותיהם של עמים ושבטים נודדים. נדידה, או במונח אחר הגירה, היו לה סיבות וגורמים אחדים: על רקע דתי, כלכלי, פוליטי, בטחוני ותרבותי.
בכל מצב של הגירה עוזב אדם את סביבתו הטבעית החברתית-תרבותית-גאוגרפית ונודד לסביבה חדשה, לחברה ולתרבות אחרת. בעצם ההגירה או הנדידה ישנה שאיפה לעתיד טוב יותר ורצון עז לצאת מתוך מצב כלכלי וחברתי קשה. בכל מצב של שינוי יש מטרות מסוימות, יש עמימות וחוסר ודאות לגבי תרחישים ומציאות עתידית, יש מאווים ושאיפות להצליח ויש הרבה רגשות הבאים לידי ביטוי בהתרחקות מהחברה, מהתרבות, מהמשפחה, מהמדינה, יש נכונות לויתורים וללקיחת סיכונים.
הגירת העבודה הינה סוגיה כאובה ומתמשכת מזה דורות רבים. ההגירה תחילתה כמצב זמני ארעי לפרק זמן קצוב, אך סופה לא ידוע, קשה לצפייה, שכן לעיתים זוהי אכן הגירה זמנית, אך לעיתים ההגירה היא רצופה ומקבלת אופי של קביעות. ההגירה הינה סוגיה כאובה לקבוצת המהגרים המחליטים על התחלה חדשה במקום חדש, אך זוהי דילמה לא פתורה למדינה ולחברה הקולטת את המהגרים. קליטת מהגרים נעשית מתוך הסכמה מדינית הומניטרית או מתוך צרכים כלכליים של מדינה. כך וגם כך, עומדת הדילמה בעינה הן בעיני המהגר, והן בעיני החברה הקולטת, סוגיית העובדים הזרים הייתה ונותרה סוגיה חברתית, רגשית ומוסרית כאובה. אם בעבר הרחוק השתמשו במושג עבדות תוך ניצול העבדים לעבודות כפיה קשות ביותר. הם הועסקו בעבודות כפיים מפרכות וללא זכויות או תנאי מחיה אנושיים. העובדים היו כחומר עובר לסוחר. הרי שמאז עוד היום התהליך התעדן מעט: נחקקו חוקים לשמירת זכויות העובדים מפני נצולם ע"י המעבידים והאדונים, צצו ארגונים הומניטריים שיעדם שמירת זכויות האדם. כל עוד יעמיקו הפערים בין מדינות מפותחות למדינות נכשלות, כל עוד יהיו פערים כלכליים ומעמדות חברתיים, כן תגבר תופעת הניצול והכפייה של קבוצות חלשות ונכשלות.
העובדים הזרים הם כח עבודה פוטנציאלי אדיר הנותן תנופה למשק הכלכלי בהשקעה נמוכה יחסית. מכאן מתפתחת תעשיה שלמה סביב העובדים הזרים, הבאתם לארץ והעסקתם בחוזים חד צדדיים ובמתן "זכויות" מנימליות של שכר ותנאי קיום ירודים, שהרי המטרה היא עשיית רווחים גדולים בהשקעה מינימלית. סביב העובדים הזרים והעסקתם במדינות השונות בעולם מתעוררות בעיות מוסריות וחברתיות כגון: ניצול, כפייה, תלות, שליטה, חופש, חירות, שיוויון, זכויות, חובות, תנאיי עבודה, שנאת זרים וזכויות האדם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: העובדים הזרים בהיבט גלובלי
פרק שני: תנאי העסקה של עובדים זרים בישראל
פרק שלישי: קבוצת פועלים טורקיים - יחסי תלות ושליטה
פרק רביעי: העובדים הזרים ללא אישורי עבודה
פרק חמישי: הגירת העבודה
פרק שישי: תקשורת בין תרבותית
פרק שביעי: ניתוח אסטרטגי
פרק שמיני: סיכום והמלצות
הערות
נספחים

הערת מערכת: העבודה מתייחסת לנתונים עד 1997.

מקורות:

דר' אביעד בר-חיים, ניהול משאבי אנוש ת.א., 1987.
א. שנהר, ע. ירקוני, תרבות הניהול בישראל ת.א. 1994.
Fons Trompenaars, R. The Waves of Cul., London 1993
אלוין טופלר, מהפך העצמה, ת.א., 1992.
קורט לוין, יישוב קונפליקטים, ירושלים, 1989.
International Bus. M.R. Czin, Ilk. A. Ron. Mu. N. Mof. U.S.A. 1992.
Peter J. Forst, Ref. or Culture Calif. U.S.A. 1991.
פ. הרצברג, 1959, ניהול משאבי אנוש, ת.א.
Hofstede G. Cul. Conseq. Sage London, 1980.
Fons Trom. page 30, Rid. The Waves of Cult. LN 1993
Inzer. G. and Lar. the Con. of Org. Str. Wor. P. Univ. Pens. 1979.
Laurent A. The Cross Cul. Puz. of. Inter. Hum. Sp. 1986.
Taylor F.W. (1947) Scien. Manag. Harper N.Y.
F. Trom. R. The W. Cul. figure 11.3 Com. train. LN. 1993.
F. trom. R. the W. Cit. figure 5.3 W. fault was 1993.
ע. מרקס "אלימות אישית" מגמות 17 - 1970.
17. Gerry J., Kevan S. Corporate Strategy. Hertf: 1993

תגים:

בניין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העובדים הזרים בישראל והשפעתם על ענף הבניה", סמינריון אודות "העובדים הזרים בישראל והשפעתם על ענף הבניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.