היישום אינו מחובר לאינטרנט

אילוזיות מקראיות וקבליות בסיפור 'מסע הערב של יתיר'/א.ב. יהושוע

עבודה מס' 032730

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אספקטים בסיפורו של א.ב יהושוע "מסע הערב של יתיר". התמקדות באלוזיות המקראיות והקבליות בסיפור.

2,819 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

אנשי כפר יתיר מנותקים מן העולם הגדול, הם רחוקים מן החוויות המסעירות המתחוללות בתבל. והנה נערה בשם זיוה יזמה ליצור הרפתקה מחיי העיירה, והיא - להביא אסון על רכבת האקספרס העוברת בכל יום בכפר יתיר ואינה עוצרת. זיוה מצליחה להשפיע על הגברים, ובמיוחד על גבר אחד, האוהבה, להוריד את הרכבת מן הפסים ע"מ להפיג את השעמום מחייהם.
גיבורי הסיפור רוצים להוריד מן השגרה, וזה מביא אותם לידי כיסופים למוות '... מעולם לא היה יגון אמיתי. אסון של ממש'. לרגל אסון הרכבת, השקט והשעמום עברו וכל אנשי העיירה טרודים. איזה סיכוי מזהיר לאוהבי אנשים בעיר - לעשות מעשי חסד. העיר יתיר אינה מיותרת עוד.
יש כאן סאטירה על הצביעות, על השימוש המעוות באידאלים נשגבים. הסיפור מוקיע את הצביעות והאדישות של העולם 'המתיימר להיות מתורבת ומודרני'

עיקר זיקתו של סיפור זה ליצירותיו של עגנון הוא מתודית. דרך שיבוצן של אילוזיות מקראיות וקבליות בעיקר, מעמיק א.ב. יהושוע את התשתית הרעיונית והסיפורית המועברת לקורא.
לפני שננתח בעבודה זו מספר אילוזיות, יהא עלינו להגדיר הגדרה מילונית מהי בעצם אלוזיה :
ארמז = אלוזיה - התייחסות מילולית, מפורשת או משתמעת, לאדם, למקום, לאירוע או ליצירה אחרת. הארמז בטקסט הסיפורי מסתמך על ידיעות של הקורא ועל היכרותו עם מסורת לשונית תרבותית שעליה הוא מרמז. הארמז מעתיק את הקורא לסיטואציה רחבה וחזקה יותר מאשר בטקסט הנתון, והוא מחייב את הקורא לערוך השוואה עם משהו מעבר למילים הרומזות.
המקורות הראשיים לארמז בספרותנו הם התנ"ך, תורה שבע"פ וספרי התפילה.

מקורות:

1. ברזל הילל, סיפורת עברית מטריאליסטית, הוצאת אגודת הסופרים העברים בישראל - מסדה, 1974 (תשל"ד).
2. ברזל הילל, מספרים וייחודם, הוצאת יחדיו, 1981.
3. יצחקי ידידיה, הפסוקים הסמויים מן העין , על יצירת א.ב. יהושוע, הוצאת אונ' בר-אילן, 1992 (תשנ"ג).
4. סדן-לובנשטיין נילי, א.ב. יהושוע - מונוגרפיה , הוצאת הקיבוץ הארצי - ספריית הפועלים, 1981 (תשמ"א).
5. ריבלין אשר, מונחון לספרות, הוצאת הקיבוץ הארצי - ספריית הפועלים (תשל"ח)

תגים:

ספרות · עגנון · פרוזה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אילוזיות מקראיות וקבליות בסיפור 'מסע הערב של יתיר'/א.ב. יהושוע", סמינריון אודות "אילוזיות מקראיות וקבליות בסיפור 'מסע הערב של יתיר'/א.ב. יהושוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.