היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיב היחסים בין מתבגרים להורים

עבודה מס' 031833

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשערה האם קיים קשר בין גיל לבין טיב היחסים של הילד עם הוריו, כולל בדיקה אמפירית של ציפיות ועמדות ההורים והילדים

5,987 מילים ,7 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בנושא: טיב היחסים בין מתבגרים להורים.
בעבודה זו מוצגים חמישה פרקים שכל פרק מהווה היבט שונה שמציג את ההשפעה שיש לו על טיב היחסים בין הילד להוריו.
ההשערה שהועלתה בעבודה זו היא: האם קיים קשר בין גיל לבין טיב היחסים של הילד עם הוריו. והמטרה הייתה להוכיח שאכן גילו של הילד משפיע על טיב היחסים עם הוריו.
עבודה זו עוסקת בהשפעה שיש לגיל ההתבגרות על טיב היחסים של הילד עם הוריו. ההשערה מתבססת על סמך ידע קודם מקריאת ספרים בנושא גיל ההתבגרות.
ידוע שבגיל זה חלים שינויים מהירים וקיצוניים באופיו ואישיותו של הילד שמבקש כעת יותר עצמאות וחופשיות ושהוריו יתייחסו אליו כשווה זכויות וכבוגר. ואילו להורים מצידם קשה להסתגל לשינוי המהיר שחל אצל ילדם וקשה להם לקבל את דרישותיו החדשות וכתוצאה מכך נוצרים חיכוכים ומריבות ביניהם. עניין הגיל הוא מאוד משמעותי בהקשר של טיב היחסים של הילד עם הוריו מכיוון שבגיל קטן יותר תחילת גיל ההתבגרות המצב שונה כי הילד עדיין תלוי בצורה כמעט מוחלטת בהוריו והוא עדיין לא פיתח רמת אחריות ועצמאות כזו שיוכל לעמוד ברשות עצמו לבדו, הוא עדיין שומע לקול הוריו וכמעט שאינו מתמרד. הוא אינו דורש עדיין יותר מידי חופשיות ועצמאות וישנה הסכמה כללית לגבי דברים בינו ובין הוריו ולכן גם היחסים איתם הרבה יותר טובים וישנם פחות חיכוכים ומריבות ביניהם.
לפיכך, בסוף העבודה אני אכן מגיעה למסקנה שיש קשר בין גילו של הילד לבין טיב היחסים עם הוריו. ומסקנה זו גם אכן נבדקת ומאומתת בחלק האמפירי של העבודה.
אני בחרתי בנושא של טיב היחסים שבין הילד והוריו מפני שנושא זה רלוונטי כלפיי כי גם אני עברתי את גיל ההתבגרות והנושא מדבר על דברים שקרובים אליי ומוכרים לי ויוצרים אצלי הזדהות והבנה.
כבוגרת אני יודעת שככל שהמתגבר נמצא בשלבים מתקדמים יותר של גיל ההתבגרות הוא דורש מהוריו שיתייחסו אליו כשווה זכויות וכבוגר, הם מצידם מתקשים להסתגל למצב החדש שנוצר ולדרישות החדשות של ילדם והם רואים את הדברים בצורה שונה. ולכן מטרתי היא להוכיח על סמך החומר העיוני שריכזתי בעבודה ועל סמך השאלון וממצאיו הסטטיסטים שהדברים אכן כך ושגילו של הילד אכן משפיע על טיב היחסים שלו עם הוריו.
עבודה זו מחולקת לשני חלקים עיקריים: חלק עיוני וחלק אמפירי.
בחלק העיוני הצגתי את הרקע, הסיבות וההסברים המבססים את השערת המחקר שלי.
בתחילה סקרתי את טיב היחסים בין הורים לילדים בשלבים ראשוניים ובשלבים מתקדמים של תהליך ההתבגרות לאחר מכן התמקדתי בגורמים אפשריים שיכולים להשפיע על היווצרות קונפליקטים בין הורים וילדים.
ואחר כך בחנתי את ציפיות מתבגרים מהורים ותפיסתם את ציפיות ההורים מהם ואת עמדותיהם של הורים והתנהגותם כלפי מתבגרים. לבסוף התמקדתי בתהליכי הפרידה ורכישת העצמאות של המתבגרים.
בחלק האמפירי ניסיתי להוכיח את ההשערה שקיים קשר בין גיל לבין טיב היחסים של הילד עם הוריו.
כחלק מהעבודה חולקו שאלונים בקרב גילאי 12-13 שמייצגים את תחילת גיל ההתבגרות ובקרב גילאי 16-17 שמייצגים שלבים מתקדמים יותר של גיל ההתבגרות.
הממצאים של אותם שאלונים סוכמו והוסקו מסקנות לגביהם. בסוף כל חלק יובא סיכום קצר ובסיום העבודה סיכום של העבודה כולה.

תוכן עניינים:
מבוא

חלק העיוני
פרק א' - טיב היחסים בין הורים לילדים בשלבים ראשוניים ובשלבים מתקדמים של תהליך ההתבגרות.
פרק ב' - גורמים המשפיעים על היווצרות קונפליקטים בין הורים וילדים
פרק ג' - ציפיות מתבגרים מהוריהם ותפיסתם את ציפיות ההורים מהם
פרק ד' - עמדותיהם של הורים והתנהגותם כלפי מתבגרים
פרק ה' - תהליכי פרידה ורכישת עצמאות
סיכום חלק עיוני

החלק האמפרי וניתוחו
סיכום והסקת מסקנות לגבי הממצאים בחלק האמפירי
סיכום כללי של העבודה
הערות בבליוגרפיות
רשימה בבליוגרפית

תגים:

התבגרות · עצמאות · קשר · בוגר · מתבגר · הורה · ילד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיב היחסים בין מתבגרים להורים", סמינריון אודות "טיב היחסים בין מתבגרים להורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.