היישום אינו מחובר לאינטרנט

ג'וטו ובעית אסיזי

עבודה מס' 023074

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בציורים המיוחסים לג'וטו בקפלה הפרנציסקנית תוך השוואתם לציורים אחרים, והצגתם כציר מעבר מאמנות ימה"ב לרנסאנס.

3,271 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

ב-1266 נולד ג'וטו די בונדונה (Giotto di Bondone) בכפר וספיניאנו, השוכן בקרבת העיר פירנצה. בגיל עשר הוכרו כשרונו ופיקחותו על ידי צ'ימאבואה (Cimabue), אשר ראה את ג'וטו הילד מצייר על סלע שטוח דיוקן כיבשה באבן מחודדת. ג'וטו מעולם לא למד ציור. אביו היה איש פשוט ויכולת הציור שלו היתה מן הטבע. צ'ימאבואה טיפח את הילד, לקח אותו לפירנצה ובמהרה היה סגנונו של ג'וטו שווה ברמתו לזה של מורו צ'ימאבואה.

לימים נטש ג'וטו לחלוטין את הסגנון הביזנטי המיושן ונחשב כמי שהחל, מבחינה אמנותית, את תקופת הרנאסנס, סלל את הדרך לציור חי, כדרך הטבע וחידש חידושים רבים, הן בסגנון הציור והן במהפכנות ההבעה של ציוריו.

בעבודתי ארצה לטעון, כי אכן ג'וטו צייר את הקפלה הפרציסקנית באסיזי.
הוא טיפל בציוריו בחלל ובמרחב, כאשר יצר את האשליה שמאחורי פני השטח הדו מימדיים של הלוח המצויר קיים עומק ובעומק הזה ישנו עולם חזותי.
דבר זה היווה מהפך ופריצת דרך אל אמנות הרנאסנס. יחד עם זאת, אטען גם, כי קיימים שינויים אצל אדם בסגנונו בכל תחום ועל אחת כמה בתחום האמנות, כאשר יתכן מאד שהיתה לו הארה פתאומית, או שהחליט על שינוי סגנון ובכך פרץ אל סגנונו המוכר מפדובה ובארדי. בהנחה שטענה זו נכונה, הרי שאין כל בעיה.
בעבודתי אעסוק במחזור הציורים המתייחס לג'וטו בקפאלה הפרנצ'יסקנית באסיזי, תוך השוואה של תמונות מהיצירה האמורה לציורים אחרים. אציג זאת כ"ציר מעבר" בין אמנות ימי הביניים לאמנות הרנאסנס. אתייחס ל"בעיית אסיזי" ואטען כי מכל היבט שהוא, בין אם ג'וטו צייר את הפרסקאות ובין אם לא, הרי שיצירתו היוותה
פריצת דרך ובכל מקרה יצרה מהפכה בתפיסה האמנותית של אותה תקופה, אשר השפיעה על האמנות עד ימינו אלה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: פרנציסקוס איש אסיזי והכנסיה הפרנציסקנית
פרק שני: ציורי הפרסקאות בקפלה הפרנציסקנית באסיזי
פרק שלישי: ג'וטו כחדשן - הדיון ביצירותיו
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Lunghi, E., (1996), 'The Basilica of St. Francis at Assisi', Thames and Hudson, London.
Mather, J. F., "Giotto's St. Francis Series at Assisi Historically Considered", 'The Art Bulletin', Vol. XXV (2), June 1943,Chicago- Yale, pp. 97-111.
Murray, P., "Notes on Some Early Giotto Sources", 'Journal of the Warburg and Courtauld Institutes', Vol. 16, 1953, London, pp. 58-65.
Smart, A., (1983), 'The Problem and the Art of Giotto', Hacker Art Books, New York.
Tintori, L., Meiss, M., (1962), 'The Painting of the Life of St. Francis in Assisi', New York.
White, J., "The Date of 'The Legend of ST. Francis' In Assisy", The Burlington Magazine, xcviii (1956).
ואסארי, ג., (1985), 'חיי הציירים, הפסלים והאדריכלים הדגולים ביותר', (תגמה מאיטלקית: שוסטרמן, מ.), מוסד ביאליק, ירושלים.
ולפלין, ה., (תשמ"ב), 'האמנות הקלאסית', מאגנס, ירושלים.

תגים:

אמנות · איש · רנסנס · פרנציסקוס · אסיזי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ג'וטו ובעית אסיזי", סמינריון אודות "ג'וטו ובעית אסיזי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.