היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיקריים ופועלם

עבודה מס' 020756

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תולדות הסיקריים, הפילוסופיה הרביעית על פיה פעלו, המניעים לפעולותיהם ועוד.

3,860 מילים ,13 מקורות

תקציר העבודה:

הסיקריים היו פלג קיצוני בעם אשר התנגד לשלטון הרומאים בארץ, גם פיזית, התנגדות שהובילה לחורבן בית המקדש השני ולחורבן מצדה.
רבות מסופר על קבוצה זו, אולם לא תמיד ברורה התמונה, ובין השאר מסופר כי לא היססו לרצוח את אוייביהם: את חיל המצב הרומאי בירושלים (69 לספירה), חיל המצב הרומאי במצדה (70 לספירה) וכן חקלאים באיזור עין-גדי.
הופעתה של קבוצה קיצונית זו של לוחמי חרות צמחה על רקע כינונה של יהודה לפרובינקה רומאית. כינון זה היה קשור עם מפקד האוכלוסין שערך קוורניוס ("קדמוניות", י"ז, 355) נציב סוריה בשנת 6 לספירה. מטרת המפקד היתה לבדוק עמה קרקעות ונכסים היתה לפרובינציה זו. מפקד זה עורר זעזוע עמוק בעם משום שבהלכה היהודית אסור לספור את ישראל, אך חמור מכך זהו סמל לשיעבוד העם. ביחוד הדבר עורר תסיסה אצל הקבוצות ששללו כל שלטון שאינו על דעת האל. הסיבות למרד היו גם דתיות, לאומיות וכן תסיסה משיחית.
ממבט ראשון ניתן לומר כי הפעולות שלהם גובלות בטרור לאורך כל הדרך ואפילו התאבדותם, היות וכפו אותה על כולם, הינה מסממני הטרור.
המקור העיקרי לתקופה מתבסס על יוספוס. כתביו נועדו לקהל נוכרי בעיקר, והוא ניסה למצוא חן בעיני השלטון הרומאי, ולכן ברור שהוא יצא בחריפות נגד אותם גורמים שלדעתו הביאו לכך שפרץ המרד נגד רומי. בנוסף הוא שאב ממקורות זרים כמו החומר הלקוח מחיבורי ניקולאוס איש דמשק. בכל מקרה כתביו אמינים ביותר, אם כי לעיתים צריכים להיות זהירים. כתביו הוא: "מלחמות היהודים", "חיי יוסף" ו"נגד אפיון".

מטרת העבודה
מטרת עבודה זו היא לסקור את תולדותיהם ואת "הפילוסופיה הרביעית" על פיה פעלו. תכלית העבודה היא לנתח את תולדות הסיקריים מבחינת מניעיהם לפעולות אותן עשו.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. הקדמה- רקע היסטורי
3. פעילות הכת
4. סופם של הסיקריים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

בית · התקוממות · חורבן · רומאים · מרי · כתה · מרד · רומא

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיקריים ופועלם", סמינריון אודות "הסיקריים ופועלם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.