היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בין-לאומי - ניהול משאבי אנוש

עבודה מס' 069218

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת התרבות הרוסית על אופן ניהול משאבי אנוש בחברות בין-לאומיות מערביות הפועלות ברוסיה.

4,681 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

גידול בעסקים הבין-לאומיים ב-50 השנים האחרונות, הוביל להגדלת חשיבות של ניהול משאבי אנוש בחברות רב לאומיות ככלל ובאופן ספציפי את חשיבות נושא התאמת אופי ניהול משאבי אנוש בחברה רב לאומית לדפוסי התנהגות, נורמות וערכים הנהוגים במדינה המארחת את עסקיה של החברה הבין-לאומית.
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מרכזי לניהול מוצלח בתנאי התחרות העסקית ההולכת וגוברת בימינו עבור כל ארגון. תחום ניהול משאבי אנוש תופס חלקים גדולים ומשמעותיים בארגון, זאת מתוך ההבנה כי היתרון היחסי של כל ארגון הינו ההון האנושי ממנו הוא מורכב. הכנת כוח אדם מנוסה ויעיל, הצבה ותגמול נכון ודרכים לשימור ופיתוח ההון האנושי הם כיום האתגרים הכי מלהיבים ומסובכים בעידן של חדשנות וצמיחה.
מושג נוסף המאפיין את המצב הפוסט מודרני החדש המתהווה בעולם מאז סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת הוא הגלובליזציה.
יחד עם זאת, אנשים עדיין מגדירים את עצמם תוך הסתמכות על שושלות יחסין, דת, שפה, היסטוריה, ערכים, מנהגים ומוסדות. אנשים נוטים להזדהות עם הקבוצות התרבותיות. מדינות לאום ממשיכות להיות שחקניות ראשיות בזירה העולמית. בין היתר, התנהגותן מעוצבת באמצעות העדפות תרבותיות והבדלים תרבותיים.
לכן, האתגר מולו ניצבים ארגונים גלובליים מתפתחים הוא מציאת האיזון בין תהליכים מערכתיים כלל ארגוניים, לבין התהליכים המתנהלים ברמה הלוקאלית, המותאמים למוקד העסקים המקומי.
תפקיד מחלקת משאבי אנוש בתהליך זה הינו תמיכה וסיוע בפיתוח התשתית האנושית אשר תיתן מענה לצורכי הגידול והגלובליזציה של החברה, כמו גם מציאת האיזון הפנימי בתוך מחלקת משאבי אנוש בין התהליכים הגלובליים לבין אילו אשר אמורים להתבצע במישור הלוקאלי.

בעבודתי זו, העוסקת בתחום ניהול משאבי אנוש בחברות רב לאומיות, אתמקד בנושא השפעת התרבות של ארץ המארחת (רוסיה) על מאפייני ניהול משאבי אנוש בקרב חברות בין-לאומיות מערביות הפועלות ברוסיה.

שאלת המחקר:
האם קיימת השפעת התרבות הרוסית על מאפייני ניהול כוח אדם בקרב חברות בין-לאומיות מערביות הפועלות ברוסיה.
ההשפעה תיבדק ע"י השוואה בין אופן ניהול משאבי אנוש בחברות רוסיות מקומיות לבין חברות בין-לאומיות הפועולת ברוסיה.

תוכן עניינים:
1. מבוא: הצגת נושא העבודה, הצגת שאלת המחקר והגדרת המשתנים
2. מהי תרבות
2.1 מאפיינים תרבותיים עפ"י הממדים של Hofstede
2.2 מאפיינים תרבותיים של החברה הרוסית
2.3 השוואה בין התרבות הרוסית לבין התרבות המערבית
3. ניהול משאבי אנוש בחברות
3.1 ניהול משאבי אנוש בקרב חברות רוסיות מקומיות
3.2 מדיניות ניהול משאבי אנוש בקרב חברות בין-לאומיות מערביות
4. תרבות כגורם המשפיע על אופן ניהול משאבי אנוש בחברות רב-לאומיות
4.1 ממדי התרבות של הארץ המארחת המשפיעים על ניהול משאבי אנוש של חברות בין-לאומיות הפועלות ברוסיה
5. דיון וסיכום
5.1 דיון בממצאי העבודה
5.2 סיכום ומסקנות
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בעולם "הכלכלה הישנה", קל וחומר בעולם "הכלכלה החדשה", הטכנולוגית והגלובלית, יש לגורם התרבותי השפעה סביבתית חשובה, בהיותו גורם מעצב ערכים, נורמות ודפוסי התנהגות בתחומי התעסוקה והצרכנות. הגדרה ידועה למושג "תרבות" נתן טיילור, מאבות הגישה האנטרופולוגית. עפ"י טיילור, תרבות או ציביליזציה, היא מכלול מורכב של דעות, אמונות, מוסר, חוק, מנהגים, ושאר כשרים והרגלים, שהאדם רוכש כאחד מבני חברה. (Tylor, 1958).

תגים:

ניהול בין-לאומי · השפעת התרבות · רוסיה · מזרח אירופה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בין-לאומי - ניהול משאבי אנוש", סמינריון אודות "ניהול בין-לאומי - ניהול משאבי אנוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.