היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהוד ברק משיב את הבנים הביתה - קבלת ההחלטה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון

עבודה מס' 067033

מחיר: 102.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה השפיעו המערכות המקצועיות, המציאות והסביבה על תהליך קבלת ההחלטות של רה"מ אהוד ברק באשר להסגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון.

3,425 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ניתוח מרכיבים ביחסים הבינלאומיים ובזירה המדינית, ניתן להיעשות בכמה רמות שונות.
הניתוח יכול להיעשות ע"פ מבנה המערכת הבינלאומית ויחסי הכוחות בין השחקנים השונים בה. בנוסף, רובד אחר של ניתוח, עוסק במנהיג ו/או במקבלי ההחלטות. רובד זה עוסק במבנה אישיותו של המנהיג או מקבל ההחלטות, תפישותיו, אמונותיו ודימוייו, ומנסה לבחון כיצד אלו השפיעו על מהלכים מדיניים, הן פנימיים והן בינלאומיים(1).
הזירה המדינית, הבינלאומית והמקומית, מתנהלת בראש ובראשונה ע"י מקבלי ההחלטות. מקבלי ההחלטות הם בני אדם כמו כל יצירי האנוש על פני כדור הארץ. ככאלה, גם הם, מורכבים ממבני אישיות שונים ומגוונים הנתונים להשפעות ורכיבים פסיכולוגיים.
תהליכי קבלת ההחלטות, מבוססים על מערכות מקצועניות של מידע וידע, אך יחד עם זאת בנויים ממרכיבים אישיותיים מגוונים רציונאליים ובלתי רציונאליים(2).

בעבודה זו, אציג אירוע מדיני אשר הושפע באופן ישיר ע"י מקבל החלטות מסוים. בנוסף, אציג גישה תיאורטית מתחום היחסים הבינלאומיים ובאמצעותה אנתח את התנהגותו של מקבל ההחלטות, התנודות בהשקפת עולמו ותפישותיו באשר לעיצוב האירוע המדובר.

האירוע אותו בחרתי להציג ולנתח הוא נסיגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון בחודש מאי 2000. אירוע זה הונהג ע"י רה"מ דאז - רא"ל (במיל') אהוד ברק.
לצורך ניתוח תהליכי קבלת ההחלטות והתנהגותו של רה"מ ברק, אעשה שימוש בגישה הקוגניטיבית לניתוח מדיניות חוץ מתחום היחסים הבינלאומיים.
בעבודה אעשה שימוש במקורות ידע כגון:
ספרות תיאורטית העוסקת בגישות השונות (מושגי יסוד ביחסים בינלאומיים בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה), מקורות מידע תיאורטי והיסטורי מרשת האינטרנט (ויקפידיה, הספריה הווירטואלית של מט"ח ועוד), ספרו של רביב דרוקר - 'חרקירי' המנתח את תפקודו ואופן התנהלותו של אהוד ברק בהיותו שחקן פוליטי וראש ממשלת ישראל ועוד מקורות רבים נוספים.

שאלה המחקר:
באיזו מידה השפיעו המערכות המקצועיות, המציאות והסביבה על תהליך קבלת ההחלטות של רה"מ אהוד ברק באשר להסגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון? האם אהוד ברק מצטייר כמקבל החלטות בעל יכולת גמישות תודעתית, או שמא שבוי בקונספציה המתבססת על אמונות ותפישות יסוד קשיחות?

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת אירוע - נסיגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון
סקירת אישיות מקבל ההחלטות - אהוד ברק
סקירה וניתוח הגישה הקוגניטיבית לניתוח מדיניות חוץ
ניתוח באמצעות הגישה הקוגניטיבית - אהוד ברק ונסיגת צה"ל מרצועת הביטחון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כפי שהצגתי בפרק הקודם, הגישה הקוגניטיבית מהווה בסיס לניתוח תפקודו ותהליך קבלת החלטותיו של מנהיג, זאת בהקשר לתפישת עולמו, מחשבתו ואמונותיו ומידת קשיחות עמידתו באלו.
הסגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון, מהווה, לטעמי, מקרה מובהק בו תהליך קבלת ההחלטות שקדם לו, משקף היטב את עקרונות הגישה הקוגניטיבית לניתוח מדיניותו וקבלת החלטותיו של ברק.

תגים:

גישה · קוגנטיבית · פסיכולוגיה · מנהיגות · קבלת · החלטות · לבנון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהוד ברק משיב את הבנים הביתה - קבלת ההחלטה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון", סמינריון אודות "אהוד ברק משיב את הבנים הביתה - קבלת ההחלטה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.