היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם יש קשר בין התרבות לניהול משאבי אנוש בחברה רב-לאומית יפנית?

עבודה מס' 063974

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר וההשפעה בין התרבות למדיניות ניהול משאבי אנוש של חברות רב-לאומיות יפניות.

3,817 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

כיום, יש קשר חזק והדוק מאוד בין תרבות לסגנון ניהול ובין היתר גם למדיניות ניהול משאבי האנוש של חברות רב לאומיות בביסוס פעילותן בארץ האם ומחוץ לגבולותיה.
במקביל, ברור לחלוטין, לרוב החוקרים בתחום ניהול בינלאומי ולמנהלים בפרט, שבעיקר בעשור האחרון כי המערכת התרבותית חשובה ואף קריטית להבנת הזירה בה מתקיימות ונבנות חברות
רב לאומיות וחברות מקומיות אחרות.
גם בשנות ה- 2000, למרות הקידמה, הגלובליזציה והאמרקינזיציה הכלל עולמית , השפעות התרבות המקומית אינן זניחות ואף תורמות משמעותית לעיצוב מנהיגות, סגנון ניהול ייחודי בהדגשת מדיניות ניהול משאבי אנוש בהתאם.

עבודתי תבחן את הקשר בין ערכי התרבות למדיניות ניהול משאבי אנוש, והמקרה היחודי בו אעסוק הוא האם יש קשר בין התרבות לניהול משאבי אנוש של חברה רב לאומית יפנית?

גישת המערכות הפתוחות בניהול יוצאת מנקודת הנחה שארגונים הם מערכות פתוחות ,הניזונות מאינטראקציה בלתי פוסקת עם הסביבה בה הן פועלות. סביבה מקומית היא מורכבת ועמוסה ,
והסביבה הבינלאומית מורכבת אפילו יותר ומכילה נעלמים נוספים במשוואה הניהולית.

הערת מערכת: העבודה היא גרסה מצומצמת יותר של עבודה 63735.

קטע מהעבודה:

מספר ההגדרות המצויות בספרות למושג תרבות גדול אולי כמספר התרבויות עצמן.
אין ספק, כי המושג "תרבות" כולל בתוכו אספקטים רבים ומגוונים מאוד.
ניתן לראות מהספרות הקיימת בנושא כי חוקרים רבים בחרו להתמודד עם הניסיון להגדיר את המושג "תרבות".
חשיבותה העולה של התרבות בהבנת דפוסי פעולה של פרטים בכל תחומי החיים, כמו גם בעולם העסקי והבינלאומי ,עוררה את סקרנותם של רבים. במסגרת עבודה זו בחרתי לאמץ את ההגדרה שניסח הופשטדה ,אחד החוקרים הבולטים בתחום זה: "התכנות הקולקטיבי של החשיבה אשר מבדיל בין בני קבוצת בני אנוש אחת לזולתה... במובן זה כוללת התרבות מערכות של ערכים, וערכים הם מאבני היסוד של התרבות".
מתוך הגדרתו של הופשט דה ניתן להבין שהתרבות היא ייחודית לקבוצה מסוימת, ומבדילה בינה לבין אחרות, התרבות משפיעה על התנהגותם של חברי הקבוצה בצורה אחידה וניתנת לניבוי,
התרבות מועברת מדור לדור באמצעות תהליכי למידה והתנסות, התרבות מורכבת ממערכות של ערכים ועל מנת להבינה לעומק בחיי הפרטים רצוי לפרקה למרכיבים.

מקורות:

Bradford, 1994 ; Satow ; Takao ; Wang; Zhong-Ming, "Cultural and organizational factors in human resource management in China and Japan : A cross-cultural and socio-economic prespective", Journal of Managerial Psychology, vol. 9, pp. 3-12 .
Bradford, 1999; Dipak R. Basu; Victoria Miroshink; "Strategic human resource management of Japanese multinationals- A case study of Japanese multinational companies in the UK", The Journal of Management Development, volume 18, issue 9, pp. 714-732 .
Jan Selmer, 2001, "Human resource management in Japan- Adjustment or transformation", International Journal of Manpower, vol. 22, pp. 235-243
ניהול בינלאומי, מקראה -חלק ב', האוניברסיטה הפתוחה, אוגוסט 2000.
ד"ר אורלי יחזקאל,פרופ' עודד שנקר, האוניברסיטה הפתוחה, ניהול בינלאומי, 2001 .

תגים:

אנוש · בינלאומי · חברות · יפניות · לאומיות · משאבי · ניהול · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם יש קשר בין התרבות לניהול משאבי אנוש בחברה רב-לאומית יפנית?", סמינריון אודות "האם יש קשר בין התרבות לניהול משאבי אנוש בחברה רב-לאומית יפנית?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.