עבודות [676-684] מתוך 927 :: [עמוד 76 מתוך 103]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 65519 SHOPPING CART DISABLED
חלומות ומשמעות הסמלים בהם, 2003.
מהו חלום, האם יש תפקיד ומשמעות לחלומות, מדוע האדם חולם.
6,630 מילים (כ-20.5 עמודים), 25 מקורות, 258.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מאז ומתמיד עוררו החלומות עניין רב. בטקסים קדומים רבים מופיעים חלומות ואף משמים כגורמים מרכזיים בעלילותיהם. בדרך כלל יוחס לחלומות תפקיד נבואי ובכך היה לו כוח מיסטי מסוים. בתקופתנו ישנן תיאוריות רבות המנסות להסביר מהו חלום, אחת הקיצוניות שבהן היא האומרת שלכל חלום תפקיד. אחרים מתייחסים לחלומות כאל יריות ספונטניות של נוירונים במצב מנוחה של המוח, מעין קצף על הגלים, תוצר לוואי בלבד.
אם כך הוא הדבר מדוע מהווה החלום מושא להתעניינות כל כך גורפת ואוניברסלית?
למקומו של החלום בתרבות המערבית זכה החלום באמצעות הפסיכואנליזה. סיפרו של זיגמונד פרויד "פשר החלומות" הוא עד היום הספר המרכזי בתחום זה. הגישה הפרויידיאנית לפרוש חלומות הפכה לנכס צאן ברזל, לשער הכניסה לכל דיון בנושא החלום בתרבות המערב.
ניתן להצביע על כמה נקודות עיקריות בהתייחסות לחלום:
1. תפקידו של החלום - מילוי משאלה, ביטוי משאלה לא מודעת.
2. מקור התכנים של החלום - שאריות היום שחלף, רישומים, תכנים בלתי מודעים.
3. תהליכי ההצפנה - ערבוב רשמים עם תכני הלא מודע, התקה.

כל אדם ישן כשליש מחייו בצורה מצטברת כאשר כרבע מזמן השינה מוקדש לחלום. החלום הוא ההצגה הגדולה ביותר בחייו של האדם שהאדם נחשף אליו. אין ספק כי החלום הוא אחת התופעות המסתוריות, המיסטיות והבלתי מובנות ביותר אותן חווה האדם במשך חייו. למעשה, קיומם של חלומות הינו אחת התופעות הבודדות מסוג זה שניתן למצוא תיעוד עליה בכל תקופה בהיסטוריה, בכל תרבות.

כולנו חולמים בכל לילה לפחות 4 פעמים במהלך השינה. כל חלום אורך בין שלוש דקות לשלושים דקות במחזוריות של תשעים דקות. בכל לילה נוצר תהליך אנרגטי שבעקבותיו האדם נוטש את אחיזתו במציאות היום יומית וחווה מציאות כפי שהיא קיימת באנרגיות שלו. את חווית החלום חווים שני הגופים - הפיזי והרוחני. בזמן החלום הגוף הפיזי והאנרגטי מתנתקים זה מזה - בעוד שהגוף הפיזי משחזר ומתקן אירועים מתקופות עירות שונות הגוף האנרגטי יוצא למסע חווייתי מגוון ומסעיר (עפ"י מנדלבוים 2003).

פרויד ויונג הם הפסיכו-אנליטים המפורסמים ביותר שעסקו בחלומות. לדעת פרויד החלומות עוסקים בדחפי מין ותוקפנות שאותם מסווים כדי לשמר את השינה וכך, דחפים אלה שכל היום מודחקים, יבואו לידי ביטוי בלילה. פרויד סבר שהחלום הוא מילוי משאלה והצנזור של החלום מגן עליה מפני המודע באמצעות הסוואתה.
יונג הרחיב את היריעה ולשיטתו חלומות עוסקים בכל נושא המעסיק את הנפש: בכלל זה נושאים דתיים, פוליטיים, כלכליים, חברתיים. כל שאלה המעניינת את האדם, קונפליקט או

בעיה עשויים להיות נושא לדיון החלום. הוא רואה בחלום מסר לחולם והוא מבטא בצורה המיטבית כדי שהמסר יעבור. יונג מסביר עוד כי החלום אינו דבר סתום אלה הוא "דובר" בשפה עתיקה - תמונות, סמלים וכדי להבינו יש להבין את שפת התמונות והסמלים.

עבודה זו עוסקת בחלומות והמשמעות של הסמלים בהם.
כמו כן עוסקת העבודה בכמה סוגיות אחרות:
- מהו חלום.
- האם יש תפקיד ומשמעות לחלומות.
- מדוע האדם חולם.

תוכן עניינים:
סקירת ספרות
מהו חלום?
מדוע אנשים חולמים
התפקיד והתועלת שבחלומות
מסעות בחלום
דיון
סיכום ומסקנות
נספחים
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
מאז הזמנים הקדומים ביותר הלכו בני אדם שבי אחרי החלומות, אחרי הקשר בין אנשי הצללים ואירועי הצללים שנדחסו בשעות השינה שלהם ובין היצורים והאירועים שנראו להם בהקיץ. בתקופות מסוימות נחשבו החלומות כאותות שמימיים ועד היום יש בהם יסוד של מסתורין המבדיל אותם מן הקיום השגרתי. הדמויות המופיעות בחלום רגיל מתייחסות לפעמים זו לזו בדרך פנטסטית, סוריאליסטית ולא ממשית. מצד שני לפעמים הן מגוללות סיפור גלוי וברור שנקל להבינו. יש והן פשוט קיימות כהבזקים לא קשורים, תמונות הנראות בלתי קשורות לחלוטין זו לזו כאשר אדם ער (פארקר, 1988).
 
עבודה מס' 65508 SHOPPING CART DISABLED
מועדות לבושה, לאשמה ותוקפנות בקרב ילדי גרושים, 2006.
מהו ההבדל בין מתבגרים שהינם ילדי גרושים לעומת מתבגרים המגיעים מתא משפחתי בריא, בנטייה לתוקפנות?
10,085 מילים (כ-31 עמודים), 35 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
   אחת הבעיות הנפוצות ביותר במאה ה-20 הינו גל הגירושין הגדול. העלייה בשיעור הגירושין בארץ ובעולם בולטת במיוחד בשנים האחרונות.  בארץ לפי הערכה, מדובר בכל ילד שלישי המתמודד במשבר הגירושין. גם בחינוך הממלכתי דתי יש עליה מתמדת במספר הילדים להורים גרושים (קופרשמידט, 2000).
גירושין הנם משבר קשה להורים ולילדים, שכן הם מערערים את המערכת המשפחתית האמורה לספק לילדים את צורכיהם הגופניים והנפשיים, ולהעניק להם תחושת תמיכה, הגנה ובטחון (קופרשמידט, 2000). על בסיס מחקרים בארץ ובעולם ניתן להתייחס אל ילדי הגירושין כאל "אוכלוסייה בסיכון". נמצא כי תגובות רגשיות קשות אצל הילדים והתהוות קשיים בהסתגלותם החברתית והקוגניטיבית הן תופעות שכיחות הנלוות לגירושין. בין הקשיים הנפוצים בהסתגלות החברתית, נמצא כי למרבית ילדי גרושים שחוו את המשבר בגילאים 4-12 תהיה נטייה להפנים את התוקפנות כלפי עצמם (סמילנסקי, 1990).
     תיאוריות פסיכולוגיות ומחקרים בשנים האחרונות מציגים עמדה משותפת לפיה אצל מתבגרים הנטייה לתוקפנות אינה נובעת מתהליכים אבנורמליים, אלא מתהליכים פסיכולוגיים חברתיים שהם מקור להתפתחות דפוסי התנהגות אנושית קונפורמית ושאינה קונפורמית. הנטייה לתוקפנות בקרב מתבגרים אינה צורך לרפא פתולוגיה של התוקפן, אלא נובעת מתהליך פסיכולוגי חברתי והתוקפנות מהווה סימפטום לתסכול ומצוקה בה נתון המתבגר.
עבודת המחקר המוצעת בזה תנסה להציע הסבר לנטייה לתוקפנות, כסימפטום יחיד למצוקה, בקרב מתבגרים באמצעות מודל אינטגרטיבי, ואף להציג מספר משתנים אישיותיים כמבחינים בין תופעות התנהגותיות שונות של נוער במצוקה. מודל זה מסתמך על שילוב של תיאוריות פסיכולוגיות דינאמיות ופסיכולוגיות.
     השאלה המחקרית בה נתמקד היא: מהו ההבדל בין מתבגרים שהינם ילדי גרושים לעומת מתבגרים המגיעים מתא משפחתי בריא, בנטייה לתוקפנות? מטרת המחקר היא לנסות לבסס באופן ראשוני מודל תיאורטי אפשרי המסביר הבדלים בין מתבגרים במצוקה כתוצאה של נטייה אישיותית שונה. נטייה זו מתבססת על רגשות מוסר שונים בהיררכיית עדיפויות שונה. חלק מהמתבגרים נוטים יותר לשפוט את המציאות ואת התנהגותם על בסיס רגשות אשמה ואילו אחרים יותר נוטים להסתמך על רגש הבושה. במחקר הזה ייבחנו מספר משתנים פסיכולוגיים ולא יינתנו הסברים סוציולוגיים לתופעה. המחקר הנוכחי ינסה לבחון את מערכת הרגשות של המתבגרים להוריהם ואת מועדותם האישיותית והרגשית של המתבגרים כתוצאה מהגירושין. המחקר ינסה להסביר מדוע בקרב ילדי הגרושים תהיה נטייה גבוהה יותר למועדות לבושה, וכתוצאה לעוינות ותוקפנות כלפי פנים, כשבקרב ילדי משפחה שלמה תהיה נטייה גבוהה יותר למועדות לאשמה, ועוינות ותוקפנות כלפי חוץ. זאת, תוך התמקדות ברגש הבושה כגורם מתווך משמעותי, כזה המשפיע על התוקפנות והעוינות במצבי תסכול וגורם להפנייתן כלפי ה"עצמי". אחת הטענות הבולטות בתחום התוקפנות, עליה מסתמך מחקר זה, היא שבני אדם נוטים להגיב בתוקפנות למצבי תסכול (Berkowitz, 1993). כאשר בני אדם נקלעים למצב שבו הם חשים אין אונים מאחר והם אינם מצליחים לפתור אותו בהתאם לרצונם, מתעורר דחף התוקפנות. דחף זה מעורר רגשות עוינות ויכול לקבל ביטוי התנהגותי כלפי חוץ, כגון עבריינות או אלימות או לחליפין, ביטוי התנהגותי כלפי פנים כגון התאבדות, דיכאון, שימוש בסמים או הפרעות אישיות.
כדי לבחון את השפעת הנטייה לבושה מול הנטייה לאשמה, יתמקד המחקר גם בקבוצת השוואה של ילדים ממשפחות דו הוריות, משפחות שלמות.
על מנת להציג את המודל המוצע, יובאו להלן מאפייני מוסד הנישואין בעבר, ומעט ממאפייני גיל ההתבגרות. לאחר מכן, יוצגו תיאוריות המסבירות את תרומת ההורים בהתפתחות הילדים וכן תיאוריות הרלוונטיות למודל המחקר הנוכחי.

אוכלוסיית המחקר המרכזית המשתתפת במחקר הינה, סטודנטים בגילאי 18-30 שעברו את משבר הגירושין מגיל 3-12 לכל היותר. המחקר יכלול 40 בנים ו-40 בנות, שיתחלקו לשתי קבוצות קבוצת המחקר וקבוצת ביקורת. קבוצת המחקר תמנה 20 בנים ילדי גרושים ופרודים ו-20 בנות ילדות גרושות ופרודות. קבוצת הביקורת תכלול 40 ילדים בהתאמה, 20 בנים ו-20 בנות, ממשפחות דו-הוריות שלמות, בעלי אותם משתנים דמוגרפים, מין, גיל, לימודים, השכלת האב והאם, עיסוק האב וארץ המוצא של האב והאם.
כלים
א. שאלון אישיותי לצורך מדידת משתני אקסטרוברטיות ונוירוטי
ב. שאלון עוינות וכיוון עוינות -H.D.H.Q (פולדס, קיין וקרסי, 1960)
ג. שאלון TOSCA-A (Tangney, 1990)
ד. שאלון משתני רקע

מתוך העבודה:
מוסד הנישואין, עד שנות השבעים נחשב כמוסד שנכנסים אליו במהירות אך לא יוצאים ממנו. שיעורי הגירושין היו מן הנמוכים בעולם, ולמתגרש הודבקה סטיגמה שלילית. משפחה שבה חלו גירושין, נקראה משפחה "הרוסה" או משפחה "שבורה". החל משנות השמונים חל שינוי, המתבטא בעלייה דרסטית במספר המתגרשים, כ-25%, בהשוואה ל3% בעבר. ריבוי מספר המתגרשים מסיר את הסטיגמה וכיום כמעט ואיננה קיימת לגבי המתגרשים וילדיהם. מצב זה מסייע בהחלטה להתגרש ויש האומרים, כי אי מציאותה של הסטיגמה מהווה תמריץ בפני המהססים (אילון ופלשר,1999).
 
עבודה מס' 65505 SHOPPING CART DISABLED
אגורפוביה, 2003.
הפרעת הפוביה אגורפוביה - פחד מפני שווקים, מקומות הומים.
2,004 מילים (כ-6 עמודים), 9 מקורות, 238.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הפרעות נברוטית הנן תסמונות נפשיות ללא גורם אורגני ידוע, אשר בהן הפרט שומר על התובנה שלו (Insight), על בוחן המציאות (Reality Testing) ועל השיפוט התקין. אין הוא מחליף את חוויותיו הנפשיות את סבלו הסובייקטיבי עם המציאות החיצונית. למרות שההתנהגות מושפעת ע"י הסבל במידה רבה, היא נשארת לרוב בגדר הגבולות המקובלים, כאשר האישיות אינה לקויה. ההפרעות הפוביות הנן הנוירוזה הנפוצה והשכיחה ביותר (1998 ;1995 ,Yaniv).
בעבודה זו בחרתי להתמקד בהפרעת הפוביה אגורפוביה - פחד מפני שווקים, מקומות הומים.
פוביה, במובן הרחב של המושג, הנה בריחה, פחד. מקור המילה היא מהשפה היוונית - Phobos. זוהי נוירוזה, אשר החרדה תופסת בה חלק מרכזי מהתסמונת. בחולה הפובי, הפחד מתעורר רק במקרה של קשר עם אובייקטים או מצבים מסוימים או מגע עמם. החולה מתנסה בפחד לא הגיוני, אשר מציף אותו נוכח אותם האובייקטים או המצבים, כאשר מבחינה מציאותית, הם מהווים סכנה מזערית. החולה, בדרך כלל, מודה בחוסר ההגיון שקיים בפחד. היא יכולה לשלוט במידה מסוימת על הפחד ע"י הימנעות מהסיטואציה והתרחקות מהגורם היוצר את הפוביה (1998 ;1995 ,Yaniv).
בהמשך העבודה, אסביר את ההפרעה לפי הגישה הפסיכודינמית ולפי שיטת הטיפול הביהביוריסטית. ההפרעה הזו עניינה אותי במיוחד, כיוון שהיא אינה מתרחשת בעקבות הופעת מקור פחד ברור.

ראשי פרקים:
מבוא
הגדרה
גישה תיאורטית
שיטת טיפול
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
הגישה הפסיכודינמית היא אסכולת חשיבה, המאוחדת ע"י דאגה משותפת לדינמיקה או לאינטראקציה בין הכוחות היושבים עמוק בתודעתנו (איד, אגו וסופר אגו) (קרסון, בוצ'ר ומינקה, 1998; Alloy, Jacabson & Acocalla, 1998; Carson & Butcher, 1992).
 
עבודה מס' 65472 SHOPPING CART DISABLED
מנגנוני הגנה בהפרעת אישיות גבולית, 2006.
סקירת מנגנוני ההגנה הנפשיים, הגדרתם, סיווגם, ניתוח תפקידם בטיפול. דגש על מנגנוני הגנה בהפרעת אישיות גבולית כולל ניתוח מקרה.
3,474 מילים (כ-10.5 עמודים), 10 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
המושג 'מנגנוני הגנה' נפוץ בספרות הפסיכולוגית והפסיכיאטרית, ומשמש כמטפורה בעלת ערך קליני להסבר תהליכים אינטרא-פסיכיים משוערים.
על פי ה - DSM-4, מנגנוני הגנה מוגדרים כתהליכים פסיכולוגיים אוטומטיים המגנים על הפרט מפני חרדה ומפני מודעות לסכנות או גורמי לחץ פנימיים וחיצוניים. הפרט לרוב אינו מודע לפעולת תהליכים אלו. מנגנוני ההגנה מתווכים בין גורם הלחץ לבין תגובת הפרט לקונפליקט ריגשי. על פי תיאוריות פסיכואנליטיות, מנגנוני ההגנה משמשים פונקציה מרכזית דרכה פועל האגו כמתווך בין דרישות האיד - הדחפים לבין דרישות המציאות.
למרות השכיחות הגבוהה של השימוש במושג, ומרכזיותו בתיאור וניתוח מטופלים, קיימים למעשה אי-בהירות וחוסר-עקביות בהמשגת המנגנונים השונים ובקביעת הקשר שלהם  עם אבחנות ספציפיות. אחת השאלות המרכזיות היא, עד כמה כוללות ההגנות מרכיב פתולוגי, כלומר, עד כמה תפקוד הגנתי תורם להסתגלות ועד כמה הוא מקשה עליה. ישנה הסכמה כי תפקוד הגנתי הוא מרכיב מרכזי של האגו המהווה חלק מההתפתחות התקינה ושקיימות הגנות מפותחות יותר ומפותחות פחות. אך קשה לצייר תמונה ברורה המבדילה בין הרמות השונות של ההגנות וקובעת באילו תנאים הן תורמות להסתגלות ומתי הן מהוות תשתית להתפתחות פתולוגיה. למרות אי הבהירות, מרבית החוקרים מסכימים על כמה מאפיינים עיקריים:
* מנגנוני ההגנה הם אמצעים המופעלים כנגד איום פנימי.
* מטרתם להפחית או לסלק חרדה.
* הם מאופיינים במידה מסוימת של עיוות המציאות הפנימית או החיצונית.
* המנגנונים במהותם לא מודעים ואי רציונאלים.
* במקרים מסוימים השימוש בהם עלול להיות פתולוגי.

תוכן העניינים:
מבוא
הגדרת מנגנוני הגנה
סיווג מנגנוני הגנה
שימוש במנגנוני הגנה בהפרעת אישיות גבולית
טיפול
תיאור מקרה
סיכום
מקורות

מתוך העבודה:
Vaillant (1934 ,1976), אשר חקר את הנושא, העמיד מסגרת תיאורטית מגובשת ומקיפה לסיווג התפתחותי של מנגנוני הגנה. גישתו מדגישה את הצורך לזהות אפיונים מקבילים בין ההתנהגות הגלויה ובין תהליכים אינטרא-פסיכיים משוערים. זאת כדי לאפשר בחינת תפקוד האגו בפעולה, במקום במונחים תיאורטיים. הוא פעל להרחבת מושג ההגנות אל תחום התהליכים המודעים, והוסיף מנגנונים חדשים כמו פנטזיה, הומור, אגרסיה פאסיבית, Acting-out ועוד.
 
עבודה מס' 65461 SHOPPING CART DISABLED
וכשאני לעצמי מה אני?, 2005.
התייחסות לסרט בילי אליוט דרך טרילוגיית שר הטבעות
2,688 מילים (כ-8.5 עמודים), 0 מקורות, 79.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
רוג'רס סבור שהמניע האנושי העיקרי הוא השאיפה להגיע למימוש עצמי. לדעתו כל בעיה נפשית, מקורה באי הלימה בין "עצמי אידיאלי", ל"עצמי" ו"לעצמי בפועל". חוסר ההתאמה הזה יכול להימנע על ידי נכונות האדם לקבל את רגשותיו כלגיטימיים, ועל ידי צורך בקבלה חברתית.רוג'רס טען כי לכל אדם יש שני צרכים בסיסיים שביניהם קיימת התנגשות: הצורך להגשמה עצמית של הפוטנציאל האורגניזמי, והצורך לזכות בהערכה חיובית מצד הסביבה.
בחרתי להתמקד בשני הצרכים הבסיסיים ולא בהגדרותיו של רוג'רס, וכיצד הם מתבטאים שטרילוגיית שר הטבעות ובבילי אליוט.


מתוך העבודה:
הטרילוגיה של שר הטבעות משקפת אחד לאחד את הצורך בהגשמה עצמית תוך הרצון העז שהסביבה תעניק משוב חיובי ולו רק למאית השנייה בכדי שניצוץ האושר יפעם באותו הלב שנושא את תקוות העם כולו. לעומת הסרט "בילי אליוט" שם הדמות הראשית הייתה יחידה, בטרילוגיה מדובר בתשע דמויות, שכל אחת שונה מחברתה, אך כל אחת טומנת בחובה ניצוץ אחד המבקש להניץ- ניצוץ של הגשמה עצמית, ולכן בחרתי לערוך השוואה בצורת שאלות ותשובות בין הדיון שערכנו בכיתה על בילי אליוט דרך התיאוריה של רוג'רס לטרילוגיה.
 
עבודה מס' 65444 SHOPPING CART DISABLED
השפעת ארץ מוצא ועוצמת אמונה על חשיבה מאגית, 2004.
אמונות תפלות וחוק "ההדבקות"
4,018 מילים (כ-12.5 עמודים), 6 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במחקרנו ביצענו מחקר המשך למחקרם של Subbotsky and Quinteros (2002),העוסק בקשר בין ארץ מוצא לחשיבה מאגית. בדקנו האם תמצא השפעה למוצא הנבדק ולעוצמת אמונתו על קיומה של חשיבה מאגית. שיערנו כי תמצא השפעה למוצא הנבדק על קיומה של חשיבה מאגית, כך שאצל נבדקים ממוצא ספרדי חשיבה מאגית תהיה נפוצה יותר לעומת נבדקים ממוצא אשכנזי. בנוסף, תמצא השפעה לעוצמת האמונה על חשיבה מאגית, כך שבקרב קהל מאמין יותר (חרדי) חשיבה מאגית תהיה נפוצה יותר, לעומת קהל פחות מאמין (חילוני). לבסוף, נשער כי תתקיים השפעה משולבת בין מוצא הנבדק לבין עוצמת האמונה על חשיבה מאגית, כך שאצל בעלי אמונה גבוהה, חשיבה מאגית תהיה נפוצה יותר, בקרב נבדקים ממוצא ספרדי, מאשר בקרב נבדקים ממוצא אשכנזי. במחקר השתתפו 100 נבדקים בין גלאי 18-30, 50 ממוצא אשכנזי ו-50 ממוצא ספרדי. גם בקבוצת הניסוי וגם בקבוצת הביקורת השתתפו 15 בעלי אמונה חרדית, 20 בעלי אמונה מסורתית ו-15 בעלי אמונה חילונית, ממקומות שונים בארץ, החשיבה המאגית נמדדה ע"י שאלון MTQ. כל השערתנו אוששו, מכאן הסקנו שכנראה ההשפעה העיקרית על החשיבה המאגית היא ארץ המוצא ועוצמת האמונה.

מתוך העבודה:
מאז ומתמיד אנשים התנהגו בצורה כזו או אחרת בעקבות מקרים יומיומיים שפקדו אותם. מקרה כגון נוכחות של חתול שחור, גורר שלוש יריקות, או אמונה כי ראי שבור מוביל ל-7 שנים רעות. כל אלו חוזקו והשתמרו עם השנים על ידי כוח החשיבה המאגית. חשיבה מאגית (magical thinking) היא חשיבה המבוססת על הנחות שאינן רציונליות. זוהי אמונה המתבטאת בדפוס קבוע של מחשבות ואמונות בקשת רחבה של תרבויות. האמונה המאגית מתבטאת בשני חוקים עיקריים, המכילים בתוכם את קשת האירועים הגוררים את התגובה הלא רציונלית. החוק הראשון הוא "חוק ההדבקות" (Law of contagion) הגורס כי בעת התרחשות מגע בין שני אובייקטים הם מעבירים זה לזה תכונות. למגע בין שני האובייקטים עשויות להיות השלכות ארוכות טווח, אפילו זמן רב לאחר שהמגע עצמו הסתיים. החוק השני הוא "חוק הדמיון" (Law of similarity) הבא להשלים את החוק הראשון, וטוען כי אובייקטים הדומים חיצונית זה לזה חולקים תכונות משותפות (Rozin and Nemeroff, 2002).
 
עבודה מס' 65443 SHOPPING CART DISABLED
מרכז "אנוש" - עפולה, 2004.
תאור שיטת עבודתה של מירה, מנהלת "מרכז קובו", דרך השוואה בין שתי גישות בספרות
5,767 מילים (כ-17.5 עמודים), 4 מקורות, 174.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
"מרכז קובו" הוא קומפלקס שיקומי - מבנה ציבורי, הכולל יחידות מרחב גדולות: אולם אירועים, מועדון חברתי, חדרי פעילות, קפיטריה, מועדון תעסוקה, מטבח לימודי, מרפסת, דלפק קבלה ומשרד. במבנה אין "חדרי טיפול" או יחידות אינדיבידואליות לעובדים. העובדים מנהלים את השיחות עם המשתקמים או עם בני המשפחה בחדרי אירוח כדוגמת סלון ביתי וכן במליאה הציבורית בשעה שאין המשתקמים נמצאים במועדון. במועדון אין אזורים נפרדים מוגדרים, למעט חדרי הישיבות. החדרים הם קטנים, נאים, מטופחים ומשרים אווירה נינוחה ולא רשמית.

תוכן עניינים:
1.הגדרת תפקידה של מירה פרבשטיין- מנהלת הסניף, ותפקיד צוות העובדים דרך עיניה
2.תאור הסביבה הפיסית של "מרכז קובו- אנוש" בעפולה
3.תאור ופירוט של האוכלוסייה המקבלת שירות במוסד
4.סוגי מחלות הנפש המצויות "במרכז קובו" ועקרונות השיקום במקום
5.דרכי אבחון, איסוף נתונים ומעקב אחר התקדמות
6.תאור שיטת עבודתה של מירה, מנהלת "מרכז קובו", דרך השוואה בין שתי גישות בספרות
6.1 הגישה הקבוצתית לעבודה עם נפגעי נפש
6.2 הגישה הפסיכו-חינוכית בטיפול בנפגעי נפש
7.דוגמא ספציפית לטיפול בקליינט מסוים
8.סיכום והתרשמות אישית
9.סקר ספרות: גישת הכוחות בעבודה סוציאלית בנפגעי נפש
10.רשימת מקורות

מתוך העבודה:
הנחת היסוד של גישת הכוחות היא שלכל אדם יש כוחות, שאותם צריך לעבד במפגשים המקצועיים. כוחות אלו מאפשרים לאדם לשרוד ולהתמודד, ואולי מפני שאינו ממצה אותם עד תום, ייתכן והוא אינו משיג את מטרתו. מצב זה קורה לרוב מאחר וקשה לו וגם לנו להבחין כיצד כוחות אלו יעמדו בלחצים ובאתגרים אותם טומן העתיד בחובו. לפי Dejong and Miller (1996), על איש המקצוע להתייחס למטופל דרך הכוחות הנמצאים בו אף אם הם חבויים, ולא לבעיותיו ומכשוליו.
 
עבודה מס' 65442 SHOPPING CART DISABLED
רפליקציה לבארון ויחיעם (2000), 2007.
היכולת הנתפסת לעזור על ידי בדיקת מספר התשובות החיוביות
3,276 מילים (כ-10 עמודים), 5 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במחקרנו ביצענו ריפליקציה למחקרם של בארון ויחיעם (2000), העוסק במושג פיזור האחריות ואפקט הצופה מהצד. בעבודתנו התמקדנו במושג היכולת הנתפסת לעזור והשפעתו על הנכונות לסייע. מושג זה נמדד על-ידי מספר התשובות החיוביות שהתקבלו מהנמענים דרך אי-מייל. השערתנו היא שתמצא השפעה על היכולת הנתפסת לעזור כך שככל שהיחיד יתפוס עצמו כבעל יכולת גבוהה לעזור (ביחס לשאר הנמענים בקבוצה), הוא יטה יותר לענות בחיוב לבקשה, ולהפך. אנו מאמינות שנוסח מכתב אישי ופניה ישירה וייחודית אל המכותב יענו בתשובה חיובית ונכונות לסייע במילוי השאלון. לעומת זאת יגבר הסיכוי לקבלת תשובה שלילית, תשובה שאינה מסייעת או חוסר תשובה, ככל שנוסח המכתב כללי וללא פנייה המייחדת את הנמען. במחקר השתתפו 200 סטודנטים מאוניברסיטאות שונות בארץ. לכל סטודנט נשלח מכתב בו פנייה אישית  שחיזקה או הורידה את יכולתו הנתפסת לעזור, בהתאם לקבוצה אליה השתייך. תגובת הסטודנט נכנסה לאחת מחמש קטגוריות: אי קבלת תשובה, תשובה שלילית, תשובה שאינה מסייעת, תשובה חיובית או תשובה שלא מתאימה לאף אחת מהקטגוריות הנ"ל. נמצא הבדל מובהק בין יכולת נתפסת גבוהה לבין יכולת נתפסת נמוכה, בנטייה לעזור (p< 0.05). נמענים שקיבלו מכתב בעל נוסח המחזק את היכולת הנתפסת לעזור, החזירו יותר תשובות חיוביות מנמענים שקיבלו מכתב בעל נוסח שהוריד את היכולת הנתפסת לעזור. מכאן ניתן להסיק כי ישנו סיכוי גבוה יותר לקבלת עזרה מיחיד התופס את יכולתו לעזור כגבוהה.

תוכן עניינים
תקציר
מבוא
שיטה-
א. משתתפים
ב. מכשור וגירויים
ג. מערך
ד. הליך
תוצאות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
א. נספח 1: דף הוראות הנסיין
ב. נספח 2: נוסח שני המכתבים
ג. נספח 3: פלט t-test

מתוך העבודה:
טכנולוגית האינטרנט ותכתובת הדואר האלקטרוני בהיותם נגישים לכל, נוחים לשימוש ואנונימיים מספקים דרך קלה ונוחה לבקשת סיוע ומידע ממספר רב של מקורות. אחד היתרונות בשימוש באינטרנט ככלי לבקשת מידע הינו ביכולת לפנות למספר רב של מקורות במקביל תוך שימוש בנוסח מכתב יחיד, באופן כזה נחסך זמן רב וגדל הסיכוי לקבלת תשובה חיובית.
בקשת עזרה דרך האינטרנט הינה מקרה פרטי של בקשה לסיוע איתו מתמודד כל אחד ואחד מאיתנו כמעט בכל יום. המוטיבציה לסייע נובעת לרוב מרגשות אמפתיים כלפי האחר והידיעה כי אני בעל היכולת לספק את העזרה הדרושה Shaw 1994)
 
עבודה מס' 65441 SHOPPING CART DISABLED
ניתוח שירי פרידה ישראלים, 2006.
בחינת המסר של שירי פרידה, על פי התיאוריה הרציונלית-אמוטיבית (RET) של אלברט אליס (Albert Ellis) מתוך הגישה הקוגניטיבית התנהגותית.
5,700 מילים (כ-17.5 עמודים), 9 מקורות, 199.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
נושא העבודה הנוכחית צמח מהתרשמותנו, כי למוסיקה (לשירים בעיקר) השפעה רבה על חיינו, היא מלווה אותנו לאורך תקופות שונות בחיינו וחלק מהתחושות שלנו, מהזיכרונות וכן, מהמחשבות, מושפעות ממנה. מעניין אותנו היה לבדוק, מהו המסר של כמה שירים ישראלים מפורסמים העוסקים בפרידה מבן זוג, ומה הן התחושות שאותו מסר מנסה לעורר בקהל היעד שלו. על מנת לבדוק זאת, קראנו את הטקסט של כעשרים שירים ישראלים פופולאריים בקרב בני נוער, העוסקים בפרידה מבן זוג. התרשמנו כי קיים מסר שכיח בטקסט, והוא מתאפיין בעיקר בביטוי של עוצמות רגשיות לא פרופורציונליות, מדואליות במחשבה, תחושה של חוסר אונים, אין תקווה ואין מוצא.
בעבודה הנוכחית ננסה לתאר ולנתח את המסר של אותם שירים, על פי התיאוריה הרציונלית-אמוטיבית (RET) של אלברט אליס (Albert Ellis) . תיאוריה זו, אשר התפתחה בעשרות השנים האחרונות בארצות הברית, מהווה ביסוס תיאורטי לגישה הטיפולית RET, ומייחסת משקל רב לטיב החשיבה של בני אדם: הרגשות הלא יעילים שלנו (הלא הסתגלותיים) והעוצמות החזקות שלהם, הם תוצאה של עיוותי חשיבה, אשר מונעים מאיתנו לחשוב באופן הגיוני ופרופורציונאלי, וכמו כן גורמים לנו לפרש את האירועים במציאות בצורה מעוותת ולא יעילה.  (M. Bernard & M .R. Joyce, 1984)
לדעתנו, קיים קשר בין טיב עיוותי החשיבה השכיחים בשירים, ובין הנחתנו שהם פופולאריים יותר בקרב בני הנוער. בפרק הראשון נציג כמה מאפיינים של ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית בשלב ההתבגרות. תקופת ההתבגרות מתאפיינת במספר שינויים ברמה הפיזיולוגית, הקוגניטיבית והפסיכולוגית. בתקופה זו, המהווה מעבר מהילדות לבגרות, עוברים בני נוער תהליך פסיכולוגי של פירוד מהוריהם, מגבשים את זהותם האינדיבידואלית וכחלק מהתהליך מחפשים דמויות משמעותיות אחרות מחוץ למסגרת המשפחתית. כמו כן, הם מגלים ומתנסים לראשונה במיניות וביחסים רומנטיים בין בני זוג. תהליך זה מאופיין בעוצמות חזקות של רגש, בצרכים נרקסיסטים מוגברים,  באמביוולנטיות בין עצמאות לתלות. (מוס, 1988)  הנחתנו היא שבני נוער יתחברו יותר לשירי פרידה בהם המסר ישקף את הצורך שלהם לעוצמות רגשיות חזקות ואבסולוטיות, וזאת לאור אותם מרכיבים קוגניטיביים, רגשיים ופיזיולוגיים אשר מאפיינים את גיל ההתבגרות. כפי שנאמר לעיל, על פי הגישה הרציונאלית-אימוטיבית, טיב הרגשות ועוצמתן, נובעים מחשיבה שאינה הגיונית, אלא מעוותת.
בפרק השני נציג כמה מעקרונות התיאוריה הרציונאלית-אימוטיבית ורשימה של עיוותי חשיבה, אשר על פי תיאוריה זו, יכולים לגרום לעוצמות רגשיות עזות מעבר למידה, בהתמודדות מול פרידה. לאחר מכן נציג שמונה עשר שירים שנבחרו על ידנו, ואת רשימת עיוותי החשיבה אשר זיהינו בטקסטים שלהם (על ידי סימון צבעוני על הטקסט עצמו). בפרק הדיון נציג את מסקנותינו התיאורטיות בנוגע להנחתנו כי בני נוער, מעצם אפיוניהם, יתחבר יותר לשירי פרידה בהם המסר טוטאלי, שחור  ולבן, אבסולוטי, וכו' (ראה רשימת עיוותי חשיבה).
יש לציין כי העבודה הנוכחית לא מתיימרת להיות מחקר, אלא לימוד תיאורטי בלבד . כמו כן, ההקשרים וההנחות אינם אמפיריים, אלא פרי החשיבה של הכותבים.

תוכן עניינים
מבוא
פרק I- גיל ההתבגרות
פרק וו- הגישה הרציונאלית-אימוטיבית
    - שירים
דיון
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
ההתבגרות היא תקופת מעבר שנעה, על פי הגדרות שונות מגילאי 13-12 ועד שנות העשרים המוקדמות. תקופה זו, מאופיינת בשינויים ביולוגיים, גדילה מואצת, שינויים ביכולת האינטלקטואלית ובדפוסי היחסים החברתיים. אחד האפיונים המרכזיים של תקופת התבגרות הוא ההתעוררות החזקה של דחפים מיניים. בתקופה זו מגיעים תפקודי ההפריה ואברי המין לכלל בשלות ומופיעים סימני המין המשניים. במקביל מלווה התקופה בשינויים קיצונים במראה הגופני ובתחושות הגופניות. (מוס, 1988) עם השינוי הפיזיולוגי מתרחש שינוי חברתי, רגשי וקוגניטיבי. לצורך העניין נעמיק בתיאור של מאפייני ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית:
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
אישיות
התפתחותית
חברתית
חינוכית
כללי
פסיכופתולוגיה
קוגנטיבית
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [676-684] מתוך 927 :: [עמוד 76 מתוך 103]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>