עבודות [676-684] מתוך 918 :: [עמוד 76 מתוך 102]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 65418 SHOPPING CART DISABLED
שינוי, תשובה וסכסוכי משפחה, 2007.
ניתוח השוואתי של תהליך התשובה על פי היהדות אל מול כמה מהמודלים הפסיכולוגיים הקלאסיים העוסקים בקונפליקט ובשינוי תוך נסיון להשליך את תהליך התשובה על הקשר של סכסוכי משפחה.
2,159 מילים (כ-6.5 עמודים), 5 מקורות, 98.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מטרת עבודה זו היא להציג את תהליך התשובה על פי היהדות, לבצע ניתוח השוואתי אל מול כמה מהמודלים הקלאסיים העוסקים בקונפליקט ובשינוי ולנסות להשליך את תהליך התשובה על הקשר של סכסוכי משפחה.
בפרק הראשון אציג את המודלים הפסיכולוגיים הקלאסיים בהם יעסוק המחקר: המודל הראשון יהיה המודל של גלבין וברומל שמציג את חמשת שלבי הקונפליקט. על בסיס מודל זה אביא את האבחנה של פירסון אבחנה בין קונפליקט רגיל לקונפליקט כחלק ממערכת יחסים אינטימית. המודל השלישי זהו "מודל השינוי" של פרוצ'סקה ושות' המציג שישה שלבים המובילים לשינוי.
בפרק השני אסקור את תהליך התשובה על פי היהדות. בסקירה זו אתייחס רק לאלמנטים בתהליך התשובה הרלוונטיים לעניין המחקר, ואתעלם מאלמנטים הלכתיים-טכניים, כמו גם מהשפעות היסטוריות.
בפרק השלישי, הוא פרק הדיון ולב העבודה, אבצע ניתוח השוואתי בין כל אחד מהמודלים הקלאסיים עם תהליך התשובה תוך התמקדות בקונטקסט של סכסוכי משפחה. החידוש המרכזי בפרק  זה יהיה הסתכלות על תהליך התשובה ככלי לניהול סכסוכים בכלל וסכסוכי משפחה בפרט.

תוכן:
הקדמה
פרק 1:  המודלים הקלאסיים
פרק 2: תהליך התשובה
פרק 3: ניתוח ודיון
מקורות

מתוך העבודה:
המודל של גלבין וברומל מזהה חמישה שלבים בקונפליקט (Galvin and Brommel, 1991):
שלב I - תנאים מוקדמים: שלב זה מגדיר את התנאים הסביבתיים ההתחלתיים כשכל דבר שיכול להוות כעילה לקונפליקט כלול בהגדרה זו. לדוגמא: תחרות על משאבים מוגבלים, זכרונות מקונפליקטים קודמים, אי בהירות של מערכת היחסים וכד'.
 
עבודה מס' 65413 SHOPPING CART DISABLED
בחינת התפתחותו של ילד בן 13 , 2007.
תיאור התפתחותו של ילד בן 13 על פי התיאוריות של פרויד ופיאז'ה
3,928 מילים (כ-12 עמודים), 0 מקורות, 78.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במסגרת עבודה זו נדרשנו לבצע תצפית על ילד וראיון עם הוריו. אנו בחרנו לראיין את א', ילד כבן 13 מרמת-גן בן למשפחה ממרכז הארץ. ביצענו ראיון בתצורת שיחה פתוחה וידידותית, ללא כתיבה או הקלטה על מנת להפחית מהרשמיות ולגרום לילד להתנהג באופן טבעי ככל האפשר. הגענו לראיון ללא היכרות מוקדמת עם הילד ועם שאלות מוכנות ובמהלך הראיון הוספנו שאלות שעלו בעקבות השיחה זאת על מנת לנסות להבין תהליכים שונים בהתפתחות הילד בנושאים כגון: הרגלים, לימודים, חברים, תחביבים, התמודדות והסתגלות למצבים שונים, מיומנויות חברתיות, התפתחות קוגניטיבית וכיו"ב .
במסגרת העבודה בחרנו בשתי תיאוריות התפתחות שונות על מנת לנתח ולהבין את התפתחות והתנהגות הילד: התיאוריה הפסיכואנליטית של זיגמונד פרויד ותיאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של ז'אן פיאז'ה, מתוך תפיסה שהתיאוריות משלימות אחת את השניה מחד ומתאימות לממצאי התצפית מאידך. ממצאים הקשורים לרגש נותחו באמצעות התיאוריה של פרויד וממצאים הקשורים ללמידה ולקוגניציה נותחו באמצעות התיאוריה של פיאז'ה.

הערת מערכת: מס' המילים כולל את נספח תמליל הראיון.

מתוך העבודה:
פיקסציה בשלב הזה מתבטאת בביקורתיות כלפי אנשים או התעסקות יתר באזור הפה. על פי התרשמותנו (הקצרה) לא ניכר כי ב א' נוצרה פיקציה בשלב זה - יש התאמה בין הממצאים מהשיחה עם האם, מהראיון של הילד ומהתבוננותינו כחוקרים על התנהגות ושפת הגוף של הילד לגבי מידת הביקורתיות כלפי אנשים, כמו כן לא הובחנה בשעת התצפית שום התעסקות הקשורה לפה, מכאן השערתינו היא שהוא עבר שלב זה בהצלחה.
 
עבודה מס' 65403 SHOPPING CART DISABLED
הבדלי מגדר בזקנה, 2005.
הבדלים בין נשים לגברים בגילאי פרישה ומעלה במגוון תחומי חיים
7,406 מילים (כ-23 עמודים), 16 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
"האדם", מיוצג על ידי שני מינים שונים, הגבר והאישה, המנוגדים במבנה, בתכונות ובמילוי פונקציות שונות. אך, שניהם יחד, מהווים את השלמות בטבע. הם יוצרים את החיים, אבל כל אחד לפי דרכו ותפקידיו כפי שהטבע הטיל עליו. קיום המין האנושי והמשכיותו, תלוי במידת שיתוף הפעולה בין שני המינים, יחדיו.
נשים בעולם המערבי חיות בממוצע בין 4 ל-10 שנים יותר מגברים. זאת ועוד, בחייהן נוטות הנשים לחלות יותר מגברים במחלות לא קטלניות ובמחלות אוטואימוניות (Autoimmune disease), משמע, מחלות בהן פועלת המערכת החיסונית בגוף כנגד מרכיבי הגוף עצמו. חוסר-השוויון בין המינים מתחיל מן ההתחלה. כבר בתהליך העיבור היחס המשוער בין הריונות נקביים והריונות זכרים הוא 100-115 לטובת ההריונות הזכריים. יתרון זה הולך ופוחת הודות לכך שהפלות טבעיות, לידות מוקדמות ולידת ולדות מתים פוגעות יותר בעוברים זכרים, ובזמן הלידה נולדים רק 105 זכרים על-כל 100 נקבות. גם בצאתם מרחם אמם חשופים העוללים הזכריים לפגעים יותר מהנקבות. וכך ממשיך היתרון להתקזז, עד שבגיל 30 משתווה יחס המינים. והנה בגיל 65, 84% מהנשים ורק 70% מהגברים עדיין בחיים (שנדר,2005).
כפי הנראה קיימים הבדלים רבים בין גברים לנשים מהילדות ועד המוות. בעבודה זו אסקור מספר מחקרים בתחומים שונים, המתייחסים להבדלים אלו בזקנה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הרצון לחיות- שינויי מגדר בקרב אנשים זקנים
3. היבטים בחווית הזקנה
4. התעמלות, בריאות וזקנה
5. עיבוד מידע להערכה סובייקטיבית לבריאות
6. אוסטיאופורוזיס בגברים
6.1 גורמים המשפיעים על חוזק העצם והסיכון לשברים
6.2 הבדלים בין המינים בביולוגיה של העצם
6.3 השפעת הגיל על מבנה העצם
6.4 גורמי סיכון והגנה מפני שברים אוסטיאופורוטיים
7. אי שליטה בשתן- הבדלים בין המינים
8. שינויים מיניים בזקנה
9. סיכום אישי
10. רשימת מקורות

מתוך העבודה:
התשוקה להמשיך להתקיים היא אינסטינקט טבעי אצל כל היצורים החיים. בקרב בני אדם, הרצון לחיות, הכולל מרכיב מוטיבציוני, הוא הביטוי הפסיכולוגי של אינסטיקט זה. רצון זה, הוא אחד הנושאים החשובים הנוגעים לכל הדתות ופילוסופים גדולים דנו בו. לעומתם, חוקרים התנהגותיים, לא נתנו לרעיון זה תשומת לב רבה, למרות שדבר זה יכול להוות מדד חשוב לאושר ומנבא של הישרדות בקרב אנשים זקנים (Carmel, 2001).
 
עבודה מס' 65402 SHOPPING CART DISABLED
אנטי אייג'ינג, 2005.
עיכוב תהליך ההזדקנות, שיטות חדשות עקב התפתחות המדע במאה ה-21
9,530 מילים (כ-29.5 עמודים), 19 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
זה למעלה מארבעים שנה, בארצות הברית ובמדינות אירופה, מנסים כמה שיותר לענות על שאלות מהסוג הנזכר לעיל ונערכים מחקרים בנושא עיכוב תהליכי ההזדקנות. מכאן יצא ענף רפואי חדש הנקרא: "אנטי-אייג'ינג" (Anti-Aging) - עיכוב תהליכי הזדקנות.
בשנים האחרונות חלה התפתחות אדירה בתחום המחקר של פענוח המנגנון הגנטי של תהליכי ההזדקנות בשל פרוייקט מיפוי הגנום האנושי. המחקר המתקדם תרם להתפתחותו של ענף האנטי-אייג'ינג, אשר חדר גם לישראל.
העבודה תסקור בהרחבה את נושא הזקנה בכללותו ואת השיטות הקיימות כיום, המיועדות למטרות עיכוב תהליך ההזדקנות, הארכת תוחלת החיים ושיפור איכותם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 מהי הזדקנות?
1.2 תיאוריות להסברת ההזדקנות

2. "מדע" האנטי-אייג'ינג

3. סוגי טיפול של אנטי אייג'ינג
3.1 תזונה ותהליך ההזדקנות
3.2 טיפולים הורמונליים
3.3 תאי גזע וטיפול חלופי באמצעות הזרקת תאים
3.4 מניפולציות גנטיות
3.5 פעילות גופנית ואריכות ימים

4. סיכום אישי
5. רשימת מקורות

מתוך העבודה:
התשוקה לנעורים נצחיים עתיקה כמו ההיסטוריה האנושית, אך במציאות, לפחות זו שלנו, כולנו מזדקנים.
הזדקנות היא עניין של הגדרה. ניתן להגדיר זקנה במונחים פיזיולוגיים, חברתיים, תרבותיים, פסיכולוגים וכדומה. כדי לנסות ולהגדיר מושג זה, יש לשאול מתי מתחילה הזקנה, מגוון התשובות מעיד יותר מכל על מורכבות ההגדרה (קרסו, 2001).
 
עבודה מס' 65400 SHOPPING CART DISABLED
השפעת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות על מידת דיוק הביצוע , 2004.
משמעות פעולות הכפל והחיבור על ילדים בגילאים מסויימים.
4,331 מילים (כ-13.5 עמודים), 5 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במחקרנו ביצענו ואריאציה שיטתית למחקרם של Zbrodoff and Logan (1986), העוסק באוטונומיות של פעולות אריתמטיות. במחקרנו בדקנו האם פעולת חיבור אוטונומיות יותר מפעולות כפל. שיערנו כי מידת האסוציאטיביות של השגיאה תשפיע על מידת דיוק הביצוע, כך כאשר יוצגו שגיאות אסוציאטיביות, מידת דיוק הביצוע תפחת. לעומת זאת, כאשר יוצגו שגיאות לא אסוציאטיביות, מידת דיוק הביצוע תעלה. בנוסף, משך ההתנסות בפעולה החשבונית תשפיע על מידת דיוק הביצוע, כך שמשך ההתנסות קצר, מידת דיוק הביצוע תפחת, לעומת משך התנסות ארוך, בו מידת דיוק הביצוע תעלה. שיערנו כי קיים אפקט משולב בין מידת האסוציאטיביות של השגיאה ומשך ההתנסות בפעולה חשבונית, כך שמידת דיוק הביצוע בשגיאות אסוציאטיביות לעומת שגיאות שאינן אסוציאטיביות תפחת במשך התנסות קצר, לעומת במשך התנסות ארוך. כלומר, סוג השגיאה השפיע על מספר הטעויות, כך שתוצג משוואה שגויה בה שינוי הסימן מניב תוצאה נכונה, מספר הטעויות יעלה. לעומת זאת, כאשר תוצג משוואה שגויה שבה שינוי הסימן לא מניב, מספר הטעויות יפחת.  בנוסף, סוג המשוואה ישפיע על מספר הטעויות, כך שתוצג משוואת כפל מספר הטעויות יעלה, לעומת משוואת חיבור בה מספר הטעויות יפחת. בנוסף, שיערנו שקיים אפקט משולב בין סוג השגיאה וסוג המשוואה, כך שמספר הטעויות במשוואה שגויה שבה שינוי הסימן מניב תוצאה נכונה, לעומת משוואה שגויה בה שינוי הסימן לא מניב תוצאה נכונה, יעלה במשוואת כפל לעומת משוואת חיבור. במחקר השתתפו  70 ילדים בכיתות ג' וד' ממקומות שונים בארץ. כל ילד עבר אחד מארבעה תנאים; שגיאה אסוציאטיבית בחיבור, שגיאה לא אסוציאטיבית בחיבור, שגיאה אסוציאטיבית בכפל,  או שגיאה לא אסוציאטיבית בכפל, בהתאם לקבוצה אליה השתייך. תגובת הנבדקים נכנסה לאחת משלוש קטגוריות: תשובה נכונה, תשובה שגויה, או אין תשובה. נבדקים שקיבלו שגיאות אסוציאטיביות מסוג כפל, ביצעו יותר טעויות, ומכאן ניתן להסיק שפעולת החיבור אוטונומית יותר מפעולת הכפל.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
משתתפים
מכשור וגירויים
מערך
הליך
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
בפעם הראשונה שאנו רוכבים על אופניים, הרכיבה איטית יותר ואנו שמים לב לכל אחת מהפעולות הנדרשות לשם ביצוע הרכיבה. לעומת זאת, כאשר יש לנו ניסיון ברכיבה על אופניים, אנו רוכבים מהר יותר ואיננו חושבים על כל שלב ברכיבה, ואף יכולים לעסוק בפעילויות אחרות. לפי XX זוהי דוגמא לתהליך אוטונומי. תהליך זה מוגדר כפעולה המתחילה ללא כוונה מרגע הצגת הגירוי וממשיכה עד לסיומה בין אם אנו מנסים לעוצרה ובין אם לא, משמע, ללא תלות בכוונת הנבדק.
 
עבודה מס' 65338 SHOPPING CART DISABLED
אוויטה וחואן דומינגו פרון- פופוליזם וכריזמה, 2005.
מה היה תפקידה של אוויטה בסיפור הצלחתו יוצא הדופן של חואן דומינגו פרון להנהיג את העם הארגנטינאי?
14,563 מילים (כ-45 עמודים), 25 מקורות, 499.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו נכתבת שבועות ספורים טרם הבחירות ה - 17 לכנסת ולממשלת ישראל. תקופה חשובה והיסטורית בקיומה של המדינה, בה עומדים למבחן מנהיגותם של מעורבים רבים ברבדים השונים של החברה הישראלית. בהקשר זה, מעניין לבחון פעם נוספת מודלים של מנהיגות, אותם ההיסטוריה מספקת לנו - בעודה מייצרת מנהיגים ללא הרף- ומשאירה אותנו לתהות האם וכיצד הם מתקיימים או לא בחברה שלנו היום.
עבודה זו תעסוק בדמותם של שני מנהיגים חשובים לאין ערוך בהיסטוריה הארגנטינאית, ובמאה העשרים, אשר חיו יחד, הנהיגו בו-זמנית את אותו העם, והיו אהודים ביותר על אותם המגזרים בדיוק. מדובר בבני הזוג, חואן דומינגו פרון ואווה דוארטה פרון. הראשון, גנרל צבאי מהולל, אינטלקטואל, פרופסור ובעל מעמד חברתי; השנייה, נערה-אישה פשוטת-עם, נטולת השכלה ומעמד. המפגש ביניהם הוליד מנהיגות משותפת שהביאה לתופעה הפוליטית המוכרת כתקופת "ארגנטינה הפרוניסטית". האידיאולוגיה הפרוניסטית זכתה לתשומת לב ציבורית רבה בעבר ובהווה, בפנים ומחוץ למדינה. במסגרת עבודה זו, אבחן את דמויותיהם ופועלם הייחודיים של בני הזוג פרון כמנהיגים פוליטיים-חברתיים-כלכליים בתקופה שבין 1946-1952. מפאת קוצר היריעה לא אתן דעתי לכל האלמנטים הכרוכים בחקר המנהיגות. שאלות רבות וחשובות לא יכללו במסגרת עבודה זו, מבחירה מודעת הנובעת מהצורך למקד את העבודה ולהגיע למסקנות לגבי שאלת המחקר הרלבנטית.
שאלת המחקר בה תעסוק העבודה היא- מה היה תפקידה של אוויטה בסיפור הצלחתו יוצא הדופן של חואן דומינגו פרון להנהיג את העם הארגנטינאי? האם פרון היה מנהיג יחיד ואוטונומי, או שמא התקיימה בין בני הזוג מערכת של 'כריזמה דואלית', במסגרת מעין משטר דו-נשיאותי בה תפקדו כשני מוקדי כוח משלימים, אשר אינם מנוגדים זה לזה? הנושא של מנהיגות כריזמאטית בהקשר הפרוניסטי דורש מחקר מעמיק. עבודה זו תנסה לבדוק את היבטי המנהיגות של שני בני הזוג פרון, במהלך תקופתו הראשונה של פרון בשלטון, בין השנים הללו. הפרק הראשון של העבודה יעסוק בהיבט התיאורטי של המנהיגות. בפרק זה, אתייחס לשאלה- מנהיגות מהי? תוך כדי פריסת עיקרי הגישות השונות לחקר התחום. הדגש יושם על סוגיית הכריזמה בניסיון להגדירה, על תפקידו של המנהיג בתקופות משבר ועל יחסי הגומלין בין ההיסטוריה לאדם. הפרק השני של העבודה יהווה את סקירת המעטפת ההיסטורית חברתית-פוליטית-כלכלית של ארגנטינה בתקופה, בדגש על הצרכים והבעיות שהיוו את הרקע לצמיחת הרלבנטיות של פרון והצורך הארגנטינאי במנהיג. אתמקד בצמתי היסטוריה חשובים שעיצבו את דמויותיהם, ואת הקונסטלציה בה שרויה האומה הארגנטינית בתקופה זו. הפרק השלישי יעסוק בשאלה- מי הוא פרון? נכיר את דמותו באופן כרונולוגי דרך ילדותו, בגרותו, פועלו הצבאי, האקדמאי, והציבורי רב השנים ונבחן את האידיאולוגיה והדוקטרינה הפרוניסטית. הפרק הרביעי של העבודה יעסוק בשאלה- מיהי אווה? דמותה תבחן כרונולוגית דרך ילדותה, בגרותה, נשיותה ואורח חייה אשר מתחלק באופן מובהק: טרם פגישתה את פרון; ותקופת מנהיגותה-לאחר שהפכה לבת-זוגתו הרומנטית, כמו גם הפוליטית והמקצועית. הפרק החמישי יבחן את החיבור ההיסטורי בין שתי הדמויות. הדיון יתמקד בתיאור הנהגתם המשותפת, ותבחן השאלה האם מאיחוד זה נולד סוג חדש של מנהיגות אשר יצר 'פרוניזם מחוזק ומשופר'? בהקשר זה, תיבדק ישימותו של רעיון הכריזמה הדואלית במבחן המציאות. בפרק השישי יתקיים דיון ובעקבותיו הסקת מסקנות בנוגע לשאלת המחקר לאור האמור בפרקים הקודמים והפרק השביעי יסכם את העבודה.
יש לציין כי הוויכוח על אופי וסיווג הפרוניזם לא פסק גם בימינו, שנים לאחר סיום שלטון הפרוניזם. תרומה חשובה ביותר להבנת התנועה והמשטר הפרוניסטיים נעוצה במחקר שיטתי של היבטי מדיניות המשטר השונים ושל השפעתם על החיים בארגנטינה בשנות ה-40'-50'.
קשיים מתודולוגיים: המקור העיקרי ששימש לי לניתוח הבסיסי בעבודה זו הינו הביוגרפיות של שני המנהיגים- אוויטה ופרון ועליהם הסתמכתי רבות, תוך הניסיון התמידי להימנע מהבעייתיות הידועה בביוגראפיות בשל הסובייקטיביות בהן נגועות.

תוכן העניינים
מבוא
דפוסי וטיפוסי מנהיגות- רקע תיאורטי
המציאות ההיסטורית
חייו ופועלו של חואן דומינגו פרון
חייה ופועלה של אוויטה
החיבור ההיסטורי - חואן ואוויטה פרון כזוג נשיאותי
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
יחסים בינלאומיים כדיסציפלינה משתמשת לרוב בשלושה מפלסי ניתוח: האחד, המערכת הבינלאומית, אופייה, ואופן השפעתה על המדינות; השני, הנדבך המדינתי- תפקודה של מדינה ריבונית, כפועל יוצא של האינטרסים העצמיים והמשותפים לה ולמדינות אחרות; והמפלס השלישי, והרלבנטי במיוחד עבורנו, הינו רמת הפרט הבודד והתפקיד שממלא בהתנהלות המדינה, ובהכוונת ויצירת אינטראקציות בינלאומיות.(1) תופעת המנהיגות מתרחשת בעיקרה ברמה של האינדיבידואל והאינטראקציות בהן הוא נתון עם סביבתו.
---------------------------------------------------------------------
1. David Singer, "The Level-of- Analysis Problem in International Relations ", in: Williams et al., Classic Readings of International Relations (Belmont, Calif : Wadsworth Pub. Co), 1994, pp. 105-119.
 
עבודה מס' 65329 SHOPPING CART DISABLED
עיצוב התנהגות בעזרת בעלי חיים, 2005.
היבטים פסיכולוגיים בגידול כלב המשפחה.
10,015 מילים (כ-31 עמודים), 31 מקורות, 349.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עיצוב התנהגות (behavior modification) הינו נושא נרחב, מדובר בעצם על כלי פסיכולוגי המשמש לשינוי דפוסי התנהגות קיימים, ובשפה המקצועית מתואר כהכחדה של התנהגות לא רצויה ורכישת דפוסי התנהגות חדשים וחיוביים יותר מהפן ההסתגלותי. בעבודה מתואר תהליך טבעי בו הכלב, כנציגם של בעלי חיים רבים אחרים, משמש כגורם מעצב של ההתנהגות האנושית. העבודה מציגה את שלל התכונות והיתרונות בהם הכלב עוזר לביצוע השינוי, כמו כן ניתנים דגשים לשילוב נכון של הכלב עם המשפחה על ידי המלצות פרקטיות המשלבות כללי עשה ואל תעשה.

תוכן העניינים:
תקציר
רקע
פרק א - מדוע אנו אוהבים בע"ח?
פרק ב - תרומת הכלב לאדם, בריאות פיזית, נפשית וחברתית
פרק ג - הכלב כזרז חברתי
פרק ד -  הכלב במשפחה
פרק ה - מדריך לשילוב הכלב במשפחה
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
הכלבים שלנו נותנים לנו את אהבתם ומקבלים אותנו ללא תנאי, הם מעניקים לנו חיבה ספונטאנית ונאמנות אין קץ. הם נותנים לנו כתף להישען עליה, אוזן קשבת ומקלט בעת צרה. הם מהווים מפלט זמני מצרות היום יום שלנו ומקור אין סופי לשמחה והפתעות. כל אלו גורמים לשינוי בחיי מי שחולק זמנו עם בעל החיים. שינוי שכולל קודם כל את האהבה לבעל החיים והסיבות לכך, שינוי שכולל גם ביטוי התנהגותי והוא עיצוב התנהגותנו לפי דרישות חדשות נתונות. הכלבים מעניקים לידידיהם יתרונות פיזיולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים ברורים, עליהם תבוא ההרחבה בפרקי עבודה זו.
 
עבודה מס' 65270 SHOPPING CART DISABLED
להיות לבד על סף גיל השלושים- חקר מקרה, 2006.
מהן רגשותיה של אישה בודדה כאשר שעונה הביולוגי "מתקתק"? האם קיים לחץ חברתי המופעל על אותה אישה? כיצד היא מתמודדת עם הלחץ? האם יש קשר בין חייה הפרטיים של האישה לבין חייה המקצועיים?
8,646 מילים (כ-26.5 עמודים), 29 מקורות, 498.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו עוסקת בחקר מקרה המתמקד בנבדקת אחת אשר שרויה במצב מלחיץ בחייה שנגרם כתוצאה ממשבר נפשי עמוק. הנבדקת, אורית, בחורה בת שלושים ומורה במקצועה, מתאפיינת בסימפטיות רבה כלפי הסביבה, אישה חייכנית, נעימה. אינה מסתירה את המשבר שהיא עוברת, אינה שומרת דברים בלב, אוהבת לשתף ולשמוע את דעתה של הסביבה. כמו כן, הינה מתאפיינת ביכולת הקשבה אדירה, כנראה עקב העובדה שהינה זקוקה להקשבה זו מהסובבים אותה.
מטרת המחקר שהצבנו בפנינו הייתה קשורה לאותו משבר שעוברת הנחקרת. ניסינו לבדוק מה באמת מלחיץ את אורית וכיצד היא מתמודדת עם הלחצים הללו. האם זהו דבר אחד שמלחיץ אותה או אוסף של אירועים משמעותיים בחייה? האם הסיטואציה המלחיצה שאורית שרויה בה משפיעה גם על הדברים האחרים בחייה? האם יש קשר בין המשבר בחיים האישים לבין החיים המקצועיים?
על מנת לענות על השאלות הללו ולהשיג את מטרת המחקר ערכנו ארבעה ראיונות עם הנחקרת. כל ארבעת הראיונות נפרשו לאורך השנה, דבר המצביע על שינויים רבים שחלו בנחקרת ובמצבה הכללי.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
רקע תיאורטי-מחקרי
שחיקה ולחץ בכלל ובמקצוע ההוראה בפרט
לחץ ושחיקה במקצוע ההוראה
בדידות על סף גיל השלושים
שאלות המחקר
שיטת המחקר
ממצאים ודיון
סיכום
מקורות

מתוך העבודה:
לזוגיות ואהבה רומנטית יש ייצוגים סמליים כבר במיתולוגיות העתיקות של רוב העמים והתרבויות. ואולם, רק אירועים ותהליכים חדשים יחסית הפכו את בחירת בן או בת הזוג ואת קשר האהבה הרומנטית למיתוס יסוד, ציר שסביבו מומרץ האדם החילוני לבנות את שאיפותיו וחלומותיו. הביטויים הרוחניים (אהבה רומנטית ) והפיזיולוגיים (סקס) של הזוגיות הם היום הנושאים המדוברים ביותר בתרבות המערב. פני התרבות המערבית מורגלים לחשוב במונחים של זוגיות ולצרוך מוצרים בעלי הקשר רומנטי. המילה "אהבה" נעשתה זה מכבר למעין מנטרה רוחנית בשפות רבות, ורגש האהבה נתפס כחוויה של הארה דתית והחיזור כטקס חילוני קסום (אלמוג, 2002; הנדריקס, 1999).
 
עבודה מס' 65243 SHOPPING CART DISABLED
ניתוק על רקע ההגירה בקרב בני נוער מחבר העמים, 2006.
מצוקות וקשיים הנגרמים מתהליך ההגירה וגורמים לניתוק בקרב בני נוער עולים.
3,613 מילים (כ-11 עמודים), 35 מקורות, 119.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
משנת 1989 קלטה החברה הישראלית יותר ממיליון עולים מחבר המדינות. עלייה זו מתאפיינת בהרכב תרבותי שבו הדפוסים התרבותיים והלשוניים שונים ומגוונים (ברם, 1997).
בתקופה שמתחילה מספטמבר 1989 ועד היום הגיעו לישראל כ-83,000 ילדים ובני נוער בגילאים 6 עד 18, מתוכם כ-65,500 יוצאי ברית המועצות לשעבר. קבוצה זו הגיע אלינו מתרבות פוליטית, חברתית , וכלכלית אחרת ושונה מאוד. מעבר זה של עולים לישראל נעשה על פי רוב ללא הכנה או מוכנות נפשית, מנטלית, תרבותית או כלכלית. במקרים לא מעטים מתוך חילוקי דעות בין מרכיבי המשפחה השונים ותוך כפיית ההחלטה על המתנגדים לה (כולל ילדים ובני נוער) (להב, 1996).
מדיניות הקליטה של העולים מחבר המדינות מתבססת על מודל "ההשתלבות", שעל פיו נקלטו העולים מחבר המדינות קליטה ישירה ביישובים, והאחריות להצלחת היקלטותם הוטלה הן על העולה עצמו והן על הקהילה הקולטת. לעולים ניתנה הזכות לשמר את עברם, תרבותם ושפת מוצאם, תוך אמונה שבמהלך התחזקותם ישתלבו בתרבותה של החברה הקולטת, ואף ישפיעו עליה (איזיקוביץ ובאק, 1991).
בעקבות מדיניות הקליטה הישירה, נפלה מעמסת קליטתם של הילדים ובני הנוער ברובה על מערכת החינוך הפורמלית. למרות המאמצים של משרד החינוך להכיל את מירב בני הנוער העולה במסגרת החינוך, כוונו הפתרונות הפורמליים בעיקר אל הנער הממוצע והותירו קבוצה גדולה של נוער "חלש" ובסיכון ללא מענה (להב, 1996).
משבר הזהות מתרחש בעת ההגירה והמהגר צריך לארגן את זהותו מחדש . משימה דומה מתרחשת בגיל ההתבגרות שבו גם יש משבר זהות. הגירה בגיל ההתבגרות יכולה להוות הפרעה לתהליך ההתפתחותי התקין כי ישנו שינוי בסביבה חיצונית יציבה שהנער חווה בארץ המוצאAronowitz, 1992; Hepperlin, 1991)).
את תופעת הנשירה הסמויה והגלויה של בני נוער עולים מוצאים כיום בעיקר בשכבת החטיבה העליונה אך לא מעטים הם גם מגילאים הנמוכים יותר. בקבוצה זו מגיע הנשירה (או אי הימצאות במסגרת הלימודים), לכדי 24% - 20% (לעומת כ-12% באותה שכבת גיל של אוכלוסיית הנוער היהודי הותיק) (להב, 1996).

נמיין מספר מצוקות וקשיים הנגרמים מתהליך ההגירה וגורמים לניתוק בקרב בני נוער עולים. מצוקות אלה דוחפות צעירים רבים מקרב העולים מחוץ למעגל הלימודים ומשם אל הרחוב ואל הסכנות האורבות להם. הם יוצרים לעצמם תת-תרבות המאופיינת בנשירה סמויה או גלויה מבתי הספר תוך עיסוק בשוטטות, שתייה, אלימות ועבריינות מזדמנת או מאורגנת (שמש,2004).

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: הגירה ממדינות חבר העמים
פרק 2: הגורמים לנשירה ולניתוק בקרב נוער עולה מחבר העמים
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
משנת 1989 הגיעו ארצה יותר ממיליון עולים, 850 אלף מתוכם הגיעו ממדינות חבר העמים. גל העלייה היה בתנופה אדירה במחצית הראשונה של שנות התשעים, בה הגיעו כ-600 אלף עולים. העלייה המשיכה להגיע גם במחצית השנייה של שנות התשעים, כאשר עד 2000 הגיעו עוד 350 אלף עולים. בשנת 2000 הגיעו 60 אלף עולים, רובם המכריע ממדינות בריה"מ לשעבר ובשנת 2001 הגיעו כ-44 אלף עולים. העולים מהווים כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל. ביישובים רבים אחוז העולים גדול בהרבה מן הממוצע, עד כדי רוב מוחלט (ידוביצקי, 2002).
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/10/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
אישיות
התפתחותית
חברתית
חינוכית
כללי
פסיכופתולוגיה
קוגנטיבית
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [676-684] מתוך 918 :: [עמוד 76 מתוך 102]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>