עבודות [1180-1188] מתוך 3492 :: [עמוד 132 מתוך 388]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 68894 SHOPPING CART DISABLED
כלכלת חינוך, 2008.
הקשר בין הרקע הכלכלי של הפרט לרכישת השכלה והקשר הסיבתי בין השכלה לשכר.
4,027 מילים (כ-12.5 עמודים), 3 מקורות, 299.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
העבודה עוסקת בניתוח שלושה מאמרים של בנק ישראל: "השפעת מגבלת הנזילות על הנגישות להשכלה גבוהה"/ רוני פריש ויואב פרידמן, "חוק לימוד חובה חינם בישראל ומגבלת הנזילות"/ תומר קריאף, "התשואה להשכלה- הקשר הסיבתי בין ההשכלה לשכר"/ רוני פריש.

נציג תחילה את עיקרי המאמרים וממצאיו של כל מאמר ולאחר מכן נדון בקשר שבין שלושת המאמרים תוך הצגת דעתנו  האישית.

מתוך העבודה:
"השפעת מגבלת הנזילות על הנגישות להשכלה גבוהה":
מחקר זה בוחן את השפעת מגבלת הנזילות על רכישת השכלה גבוהה בישראל, כלומר אם ועד כמה קבוצות האוכלוסייה העניות נמנעות מללמוד במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בשל מגבלת נזילות. האם החלטת הפרט לאחר גיל תיכון לפנות ללימודי תואר ראשון או לוותר על הלימודים ולצאת לשוק העבודה מושפעת ממגבלת הנזילות.
כמו כן מהי מידת השפעת מגבלת הנזילות על הסיכוי של פרט לסיים תואר ראשון.
לשאלה זו חשיבות רבה שכן קיומה של מגבלת נזילות עבור חלק מהפרטים באוכלוסיה פוגע בשוויון ההזדמנויות לרכישת השכלה גבוהה, מפחית את רמת ההשכלה באוכלוסיה ועלול לכן לפגוע בשיעור הצמיחה במשק.
 
עבודה מס' 68893 SHOPPING CART DISABLED
אסטרטגיה שיווקית של חברת TNT - סניף עפולה, 2010.
ניתוח האסטרטגיה השיווקית ואסטרטגיות מומלצות להמשך.
8,903 מילים (כ-27.5 עמודים), 5 מקורות, 149.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
TNT היא חנות לבגדי אופנה הממוקמת במתחם G בעפולה. חנות בעפולה היא אחת מי 61 סניפים של חברת TNT שמפוזרים ברחבי הארץ. החנות מציאה שרות ללקוחות תושבי עפולה ואזור העמק.
חנות TNT מתמחה במכירת בגדים לפלח שוק של צעירי העמק בגילאים 15 - 25: סטודנטים, תיכוניסטים, חיילים וכ"ו. לסניף קיים מספר רב של מתחרים באזור, שנלחמים על כיסו של הצרכן. יתרונות תחרותיים שמבדלים ברמה מסוימת את חנות הנ"ל  קשורים בעיקר למיקומו האסטרטגי, התמחותו בקהל ספציפי וצוות עובדים.
בראשית העבודה בוצע אבחון של אסטרטגיה שיווקית של החנות TNT לפי תחומים הבאים: סביבות מיקרו ומאקרו, יתרונות תחרותיים הנוכחיים, יכולת מיקוד בלקוח לפי מודל של 7 נקודות, יכולות תחרותיות לפי מודל SCA, ופורטפוליו הנוכחי לפי מודל BCG.
לאחר מכן, הוצע תהליך אסטרטגי שיווקי חדש לשיפור היכולת התחרותית של החנות. תהליך מורכב מהגדרות של החזון והשליחות, הזדמנויות חדשות, מטרות ויעדים אסטרטגיים. נערך פילוח שוק והוגדר שיווק המטרה של החנות.
אחרי ניתוח של עוצמות/ אטרקטיביות לפי מודל    GEותכנון של תיק המוצרים לפי BCG, נבחר התיק העסקי בעל פוטנציאל ההצלחה הגבוה ביותר בשוק המטרה.
בשלב הבא של העבודה הוגדרה אסטרטגיית המיצוב ואסטרטגיית השיווק הישיר של החנות TNT. עוצבה אסטרטגיית הבידול תוך התייחסות למודל "אוקיאנוס הכחול". לאחר מכן, נפרט את התמהיל השיווקי המומלץ תוך מתן דגש על אסטרטגיות של מחזור חיי המוצר ושל ההפצה.
בחלק האחרון של העבודה הובאו אסטרטגיות מומלצות כאשר עיקר ההמלצות תומכות בשיפור איכות המוצרים, בניית תדמית חדשה בעיני הלקוח, הרחבת מגוון הקולקציה והרחבת ההפצה והפרסום באזור עפולה והעמק.
התהליך האסטרטגי שהוצע מכוון  לשיפור רמת שביעות הרצון של הלקוחות, שיפור ברמת הנאמנות הלקוחות, שיפור בנתח שוק ושיפור במחזור המכירות של החנות TNT.

תוכן עניינים:
- תקציר מנהלים
- תיאור הארגון וסביבתו
        רקע על הארגון
        תיאור סביבת מאקרו
        תיאור סביבת מיקרו
           TOWS
        מודל מחסומים של פורטר
- תהליך האסטרטגי הנוכחי
        המיקוד בלקוח (AAKER)
        היכולות תחרותיות (SCA)
        הפורטפוליו הנוכחי (BCG)
- תהליך אסטרטגי שיווקי החדש
        הגדרת חזון ושליחות
        מגמות והזדמנויות חדשות
        מטרות ויעדים
        פילוח שוק
        שיווק מטרה
        היתרונות התחרותיים מתמשכים
        עוצמות/אטרקטיביות
        תכנון מחדש של תיק מוצרים (BCG)
        אסטרטגיית מיצוב
        אסטרטגיית השיווק הישיר
        אסטרטגיית בידול
        תמהיל השיווקי המומלץ
        האסטרטגיות המומלצות
- ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
אסטרטגיה הינה תוכנית לאינטראקציה עם הסביבה התחרותית להשגת מטרות שיווקיות, שמתארות לאן החברה רוצה להגיע ומראה איך היא מגיעה לשם. אסטרטגיה נקבעת על סמך שני פקטורים: תחום תחרותי ויתרון תחרותי שנבנה באמצעות בידול, מיצוב, פרסום ומיתוג מוצריה. האסטרטגיה חייבת להתרכז בקהלי המטרה שלו ובתועלות שלהם.
אז איך סניף TNT עפולה פועל בתחומים האלה? ניתן לראות שבתחום התחרותי הוחלט להתחרות בקהל לא רחב במיוחד - חנות פונה לגילאי 15-25 אבל באותו זמן כולל מגוון "קבוצות" : נוער, תלמידי תיכון, חיילים, סטודנטים... מבחינת הפקטור השני - יתרון תחרותי - סניף המדובר עושה חלק מ"עבודה" וחלק נעשה לידיי חברה הראשית דרך מדיה, פרסום, אינטרנט... נרחיב על כל אחד מתהליכי האסטרטגיה הנוכחית:
 
עבודה מס' 68891 SHOPPING CART DISABLED
מערכות מידע ניהוליות - מרפאה וטרינרית, 2009.
פיתוח מערכת לניהול מרפאה וטרינרית (קובצי word+access 2007).
1,436 מילים (כ-4.5 עמודים), 0 מקורות, 199.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מטרת הפרויקט היא יצירת מערכת לניהול מרפאה וטרינרית ותיעוד מידע רפואי. המערכת אמורה להקל על המשתמשים (הרופאה/האחות/המזכירה של הרופא) בניהול מאגרי נתונים, הפקת דוחות ועוד. המערכת אמורה להיות ידידותית ונוחה לשימוש.
הישויות העיקריות בתוכנה:
מסך הלקוח ( הפציינט) - מאפשר לעיין בפרטי הלקוחות הקיימים וליצור כרטיס ללקוח חדש.
מסך המחלות - מאפשר לעיין במחלות הקיימות ולהוסיף מחלה חדשה לרשימה.
מסך התרופות  - מאפשר  לעיין בתרופות הקיימות ולהוסיף פרטי תרופה חדשה.
מסך התשלומים -מאפשר לשלוט על התשלומים ולהפיק חשבוניות ללקוח
מסך החשבונית - מאפשר להפיק חשבוניות ללקוח
מסך הביקור - מאפשר לתעד את כל המידע הרלוונטי לביוקר של הלקוח
מסך המרשם - מאפשר להפיק מרשם ללקוח
מסך היסטוריית הביקורים - מאפשר לראות את הביקורים הקודמים של הלקוח
מסך התורים - מאפשר לעיין בתורים קודמים ולקבוע תור חדש
מסך סיכום יום העבודה - מאפשר להוציא סטטיסטיקות שונות, כגון: כמות המטופלים לאותו יום, רווח כספי ועוד.
מסך מחירון - מאפשר לעדכן את מחירון השירותים לפי הצרוך ולהדפיסו עבור הלקוח לפי דרישה

טפסים ודו"חות
פנקס חיסונים לכלב/חתול - מחולק לכל לקוח לצורך סימון החיסונים שבוצעו ובאילו תאריכים.
דו"ח  לקוחות לפי ערים - מציג כמות הלקוחות מכל עיר (לצורך סטטיסטיקה)

תוכן העניינים:
1. תקציר ומטרות הפרויקט
2. דרך למימוש הפרויקט
א. סביבת העבודה: חומרה, תוכנה (מערכת הפעלה, שפת תכנות, מערכת בסיסי נתונים),
ב. מודולים (ישויות עיקריות)
3.  GUI - תיאור המסכים
4.  תיאור פונקציונליות
א. תרשימי זרימה,
ב. DFD   Data Flow Diagram
ג. ERD - Entity Relation Diagrams

מתוך העבודה:
מסך הראשי מחולק ל-3 קטגוריות:
1. עבודה שוטפת
2. נתונים ודו"חות
3. טפסים
 
עבודה מס' 68881 SHOPPING CART DISABLED
יסודות ניהול השיווק-תוכנית שיווקית לחברת אורנג, 2009.
תכנית שיווקית ואסטרטגיה שיווקית לשירות סלולרי חדש.
9,367 מילים (כ-29 עמודים), 0 מקורות, 499.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
המטרה העיקרית של עבודתנו היא לפתח תכנית שיווקית ולגבש אסטרטגיה שיווקית לשירות "Orange - feel safe". מדובר בשירות סלולרי חדש, שמבוסס על טכנולוגיה לוויינית, המאפשר הזעקת עזרה מיידית בעת מצוקה רפואית או בטחונית.
היתרונות העיקריים של השירות הן קלות ההפעלה ותחום הכיסוי. לאחר ניתוח פוטנציאל השוק הגענו למסקנה שהחסם העליון של פוטנציאל השוק הוא מספר מנויים של חברת אורנג' (כ-1.8 מיליון בסוף שנת 2002).

בענף פועלות שתי קבוצות מתחרים עיקריות. הקבוצה הראשונה כוללת את החברות הסלולריות, והקבוצה השניה כוללת חברות שעוסקות בשירותי ההגנה והביטחון. אנו מצפים להצלחה של השירות החדש בעיקר בגלל העובדה, שהשירות עדיף על רוב השירותים המוצעים כיום בשוק.

אנו קובעים כיעד הצטרפות של 645 אלף מנויים בתום 3 שנים ראשונות מיום הפעלת השירות. בנוסף לכך אנו מצפים לגידול במכירות בסך כ-56.7 מיליון ש"ח ולגידול בהכנסה ממוצעת למנוי  בסך 3 ש"ח בתום 3 שנים מתחילת ההפעלתו של השירות. היעדים הנוספים של החדרת השירות הם הורדת שיעור הנטישה ושיפור במגוון השירותים הניתנים ללקוחות.

החלטנו ששוק המטרה העיקרי הינו קהל הלקוחות הקיימים של חברת אורנג'. בתוך קהל הלקוחות אנו נתמקד בילדים, נשים ואנשים מבוגרים. מאחר וילדים עלולים להוות חלק משמעותי מהלקוחות, החלטנו לצאת לשוק עם שני מוצרים (השירות העיקרי והשירות המורחב המותאם לצרכי הילדים).

אנו רואים חשיבות מיוחדת להבלטת מספר תכונות  בשירות "Orange - feel safe". התכונה החשובה ביותר היא תחום הכיסוי (בגלל היתרון המשמעותי והייחודי של החברה בתכונה הזאת). בנוסף לכך, חשוב להדגיש שהשירות הוא חלק בלתי נפרד מהמכשיר הסלולרי בחברת אורנג'. באמצעות התקשורת השיווקית אנו ננסה להדגיש את התכונות האלה, ובנוסף להראות שהשירות "Orange - feel safe" טוב לפחות כמו השירותים הדומים המוצעים בשוק בתכונות האחרות.

בחרנו באסטרטגיית ניתוח הביקוש של השוק כאסטרטגיית ההמחרה של המוצר, והגענו למסקנה שדמי המנוי החודשיים בחודשים הראשונים יעמדו על 10 ש"ח למנוי במוצר העיקרי (שירות "Orange - feel safe").

אנו סבורים, כי השירות החדש צפוי לשפר את התוצאות העסקיות של החברה כבר בטווח הקצר ולפתוח הזדמנויות עסקיות חדשות בתחום התקשורת הלוויינית בטווח הארוך, ולפיכך על החברה לאמץ את התכנית השיווקית ולצאת עם המוצר לשוק.

תוכן העניינים:
פרק
פרק3  - המוצר: מטרה ותועלות עיקריות
פרק 4 - ניתוח המצב
4.1 ענף והתחרות
4.1.1 תאור כללי של השוק - מוצר ופוטנציאל השוק
4.1.2 ניתוח האטרקטיביות של השוק מוצר
4.1.3  המתחרים העיקריים
4.1.4  ניתוח המתחרים העיקריים
4.2  לקוחות
4.2.1  נקודות מפתח לגבי השוק
4.2.2 פילוח הלקוחות
4.3 מודל מפצה
פרק 5 - ניתוח SWOT
5.1 נקודות חוזק וחולשה - גורמים פנימיים
5.2 הזדמנויות ואיומים - גורמים חיצוניים
פרק 6 - יעדים
6.1 יעדים פיננסיים
6.2 יעדים שיווקיים
פרק 7 - אסטרטגיה שיווקית
7.1 שוק המטרה הנבחר
7.2 מיצוב המוצר
7.3 החלטות מוצר
7.4 המחרה
7.5 תקשורת שיווקית
7.6 הפצה
מקורות המידע
נספחים

מתוך העבודה:
הגדרת ענף
קיימות מספר בעיות באשר להגדרת הענף שאליו שייך השירות. מצד אחד השירות בא לספק צרכים של הגנה, ביטחון ועזרה בעת מצוקה רפואית, ולכן לכאורה הענף הרלוונטי הוא ענף המוצרים שיש להם אופי דומה. מאידך, השירות מסופק על ידי חברת תקשורת סלולרית, ומה שיותר חשוב - השירות הוא חלק בלתי נפרד ממכשיר סלולרי, ולכן גם חברות התקשורת הסלולרית ללא ספק שייכות לענף.
 
עבודה מס' 68880 SHOPPING CART DISABLED
תוכנית עסקית להקמת מלון, 2011.
תכנית להקמת מלון בוטיק ייחודי.
5,484 מילים (כ-17 עמודים), 4 מקורות, 99.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הקמת בית מלון הינו עסק גדול ומורכב ביותר. רוב האנשים המתארחים מידי פעם באחד מהמלונות בארץ ובעולם, ומתענגים להם על כוס משקה מרענן בלובי המלון או על שפת הבריכה, לא מקדישים בד"כ תשומת לב למחשבה לתכנון ולביצוע שהושקעו בכל הסביבה העוטפת אותם,
החל מרגע תכנון האסטרטגיה של המלון, המיקום, הרכבת התפריט, הזמנה מהספק, בחירת כוח האדם המתאים, צורת ההגשה, ועוד. מבחינתם כוס המשקה היא כוס משקה ותו לא, אך מבחינת בעלי המלון מדובר בתהליך ארוך ומורכב שדרש המון תיאום ומחשבה.
כאשר באנו להחליט על סוג בית המלון עליו נרחיב בעבודה זו, ניסינו להתחשב במצב השוק הנוכחי, ובהתחשבות בטרנדים עכשוויים של בריאות וסביבה ירוקה, ולכן בחרנו :
מלון בוטיק לאוכלוסיה בעלת אמצעיים כלכליים גבוהים, מלון המקצה משאבים לתכנון סביבה אקולוגית וירוקה, מלון המצהיר: "איכות על חשבון כמות", ואין הכוונה לצמצום מנות בחדר האוכל, אלא על מספר חדרים קטן שכל אחד מהם זוכה לתשומת לב אישית ואינטימית, החל מרגע הזמנת החדר ועד לרגע בו האורח עוזב את מפתן המלון. כך, מלונות הבוטיק, הנישה התיירותית החדשה מספקת פתרון ונותנת מענה הולם לרף הביקושים הגבוה ולדרישות המיוחדות של האורחים: מלונות קטנים, חביבים ונעימים, המספקים לא רק מקום שינה, אלא גם קונספט יוצא דופן.
בנוסף, המלון עושה את מירב המאמצים לשמור על סביבה נקייה וירוקה, ומציע מס' שיטות לשמירה ופעילות בנושא.
מיקום המלון יהיה באזור הצפון סמוך לשמורת הטבע של הר מירון, אזור עמוס בצמחיית חורש ים תיכוני הירוקה במשך כל השנה, ואף משמשת מקום מפגש ל-4 נחלים קטנים המושכים אליהם מגוון בעלי חיים וציפורים שונות.
במלון יהיו 30 חדרים בלבד, אין צפי או תכנון להרחבה בהמשך עקב הרצון והצורך לשמור על שביעות רצון גבוהה ביותר של הלקוחות, ולהעניק להם חוויה בלתי נשכחת של פעם בחיים.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור המצב וההזדמנות העסקית
תהליך ההקמה
פירוט עלויות ההקמה ותוכנית המימון
שירותים שהמלון יספק
מבנה המלון (המבנה הארגוני של המלון, המחלקות)
שוק ואסטרטגיה שיווקית
תוכנית תפעול וכוח אדם
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

מתוך העבודה:
לתהליך התכנון הכנסנו חברה חיצונית המתמחה בבדיקות כדאיות כלכלית להקמת פרויקטים תיירותיים ומלונאיים, לאחר שהעמדנו בפניהם את מיקום המלון ומטרתו, עשינו תוכנית כדאיות הכוללת חישוב עלויות הקמה ותוכנית שיווק, התברר כי הצפי הוא רווחים גדולים במהלך חמש השנים הראשונות, לאחר מכן הרווחים יתחילו להתייצב, בסיכום:מדובר בפרויקט רווחי וכדאי.
 
עבודה מס' 68877 SHOPPING CART DISABLED
אינטליגנציה רגשית, 2011.
סקירה תיאורטית והתמקדות באינטליגנציה הרגשית במקום העבודה.
10,946 מילים (כ-33.5 עמודים), 12 מקורות, 349.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
כללי העבדה של המאה ה-21 משתנים. אין אנו נשפטים עד על-פי אמת מידה נושנות כדוגמת מומחיות וכישרון, אלא על-פי אמת מידה אחרת לפיה ניתן ללמוד עד כמה אנו מסוגלים לטפל בעצמנו ובזולתנו.
ביכולתה של אמת-מידה זו לקבוע את מי ישכרו לעבודה ואת מי לא, למי יניחו לעזוב ואת מי ייאבקו להשאיר. על מי ידלגו ואת מי יקדמו.
הכללים החדשים מנבאים למי נשקפים הסיכויים הטובים ביותר להפוך למבצע כוכב ומי מועד יותר מן האחרים 'לרדת מן הפסים'.
ובלי שם קשר לעבודתנו בהווה, הכללים הללו מודדים את הסגולות החיוניות לקביעת ערך השוק שלנו במקומות עבודה עתידיים.
ליכולת האקדמית שלנו אין כזו משמעות חזקה בעולם העבודה כפי שחינכו אתנו מזה דורות ובעיקר בבית הספר. לעומת זאת, לרכיבים של אינטליגנציה רגשית כדוגמת יוזמה ואמפתיה, כושר הסתגלות ויכולת לשכנע ולהשתכנע יש הרבה יותר משמעות בעלם העבודה וייתכן שאף את המשמעות הגדלה ביותר.
הנחה זו מתבססת על מחקרים שנערכו על עשרות אלפי עובדים, בעיסוקים מכל סוג על שני המינים. המחקר מראה בדיוק אילו תכונות מאפיינות מבצע כוכב ומדגים אילו יכולות אנושיות יוצרות את החלק הארי של הרכיבים להצטיינות בעבודה - בראש ובראשונה להצטיינות במנהיגות.
למעשה, ככול שהארגון מאמץ את הכשירויות המקופלות בתחום האינטליגנציה הרגשית או דוחה אותן, הוא יהיה יעיל ופורה יותר. כך, תמוקסם האינטליגנציה של הקבוצה, תגובת הגומלין הסינרגטית של מיטב הכישרונות של כל אדם טיב התקשורת הארגונית.
גם עבור מי שעובד בארגונים קטנים, הצלחתו תהיה תלויה בעיקר ביכולת שלו לעשות שימוש בכישורים שיסודם בתחום האינטליגנציה הרגשית.
מהי אם כן אינטליגנציה רגשית?... מושג זה מתמקד ביכולות בין אישיות (כגון: תקשורת, פיתרון קונפליקטים ופיתוח מוטיבציה) ויכולות תוך אישיות (כגון: תפקוד ממוקד תחת לחץ, קבלת החלטות) בסביבת העבודה. על רקע האמור שוער כי: קיימת השפעה של רמת האינטליגנציה הרגשית, כך שבעלי אינטליגנציה הרגשית הגבוהה יהיו אפקטיביים ומצליחים יותר בהקשר הארגוני. הדיון במושג "אינטליגנציה רגשית" ייעודו לתור אחר אותו תחום בחיי האדם מנקודת מבט שונה, שתאפשר הבנה רחבה יותר של עולמנו האישי. הזרקור מופנה את אותם מומנטים חולפים המתרחשים כאשר מתקיימת בינינו פעילות גומלין, והם מקבלים משנה חשיבות ככל שאנו מבינים כיצד, בסיכומו של דבר, אנו יוצרים את הקומנסליזם הזה.
בדומה למושג אינטליגנציה רגשית, טבע דניאל גולמן את המושג 'אינטליגנציה חברתית'. שני המושגים מקופלים שניהם זה בזה, ואפשר שהמושג השני הוא בכלל הרחבה של זה הראשון. ואולם, לדידו של גולמן, הכללה סתמית של האינטליגנציה החברתית בסוגים הרגשיים מעכבת את החשיבה הרעננה על הנטייה האנושית לקשור קשרים, ומתעלמת מן המתרחש במהלך האינטראקציה. קוצר הראות הזה משאיר את החלק ה"חברתי" מחוץ לאינטליגנציה (גולמן, 1997).
אפשר לארגן את רכיבי האינטליגנציה החברתית בשתי קטגוריות רחבות: מודעות חברתית - מה שאנחנו חשים אצל אחרים; ומיומנות חברתית - מה שאנחנו עושים במודעות הזאת.
ואולם, הן אינטליגנציה רגשית והן מודעות חברתית, שניהם מושגים המתייחסים לטווח התגובות שבין תפיסה מיידית של מצבו הפנימי של הזולת, להבנת רגשותיו ומחשבותיו, ועד ל"קליטה" של מצבים חברתיים מורכבים.
ואולם, לא די ברגישות לרגשותיהם של אחרים, או בידיעה מה הם חושבים או מתכוונים, כדי להבטיח אינטראקציות פוריות. המיומנות החברתית מתבססת על מודעות חברתית לשם יצירת אינטראקציות קולחות ואפקטיביות.
תחומי המודעות וההתעניינות החברתית משתרעים בין הכישורים הבסיסיים של הנתיב התחתי לבין הכישורים המשוכללים יותר של הנתיב העילי, כך לפחות נראה מן המיפוי הנירולוגי וההמשגה הפיזיולוגית של הדברים.
למשל, סנכרון ואמפתיה ראשונית הם כישורים טהורים של הנתיב התחתי, ואילו דייקנות אמפאתית והשפעה הן ערבוב של העילי עם התחתי.
גם אם כמה מן הכישורים האלה ייראו לנו "רכים", יש בנמצא מספר מפתיע של מבדקים וטבלאות כדי להעריך אותם.
על כול פנים, הכישורים הללו הנם חשובים ונחוצים לאין ערוך לצורך השתלבותו של היחיד במקום העבודה ולהצלחתו בארגון בו הוא עובד/מועסק ובעבודה זו אנו נפענח את חשיבותה של האינטליגנציה הרגשית להצלחתו של הפרט במקום העבודה.
בעבודה זו, אנו מתמקדים למעשה באופן ספציפי ביישום האינטליגנציה הרגשית במקום העבודה ובהשפעת המגדר על עניין זה.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 סקירת ספרות
2.1 אינטליגנציות מרובות
2.2 מהותה של התודעה הרגשית
2.3 אינטליגנציה רגשית ויכולת קוגניטיבית
2.4 מודלים מעורבים לאינטליגנציה רגשית
2.4.1 אינטליגנציה רגשית-חברתית
2.4.1.1 אמפתיה ראשונית
2.4.1.2 קשב
2.4.1.3 דייקנות אמפאתית
2.4.1.4 תפיסה חברתית
2.4.1.5 סנכרון
2.4.1.6 כריזמה
2.4.1.7 אינטליגנציה רגשית כמיומנות
2.5 אינטליגנציה רגשית, אנטומיה ופיזיולוגיה של המוח
2.5.1 מערכת העצבים המרכזית וקליפת המוח (הקורטקס)
2.5.2 גזע המוח (brain stem)
2.5.3 המוח המוארך (medulla oblongata)
2.5.4 הגשר והמוח הקטן (Pons and cerebellum)
2.5.5 המוח הקטן (cerebellum)
2.5.6 המוח האמצעי (midbrain)
2.5.7 מוח הביניים (diencephalon)
2.5.8 ההמיספרה של המוח הגדול (cerebral hemispheres)
2.5.9 אמיגדלה
2.5.10 התלמוס
2.5.11 ההיפותלמוס
2.5.12 היפוקמפוס
3 אינטליגנציה רגשית בעבודה
3.1 אינטליגנציה רגשית והנעה עצמית
3.2 התמודדות עם מצבי לחץ ואופטימיות
4 השפעת המגדר על שימוש במיומנויות של אינטליגנציה רגשית במקום העבודה
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
האינטליגנציה הרגשית שלנו מורכבת מארבעה יסודות בסיסיים, הפועלים בדומה לאבני הבנייה של ה-DNA. כאשר הם מטופחים במומחיות מאפשרים לנו יסודות אלו לפתח יכולות וכישורים ספציפיים, המהווים בסיס לאינטליגנציה הרגשית שלנו. אולם בניגוד ל-DNA הביולוגי שלנו, ניתן לפתח את אבני הבנייה של האינטליגנציה הרגשית שלנו, ובכך להגדילה באופן דרמטי. ארבע אבני הבנייה הללו זוהו על-ידי הפסיכולוגים פורצי הדרך ג'ון מאייר מאוניברסיטת ניו-המפשיר, ופיטר סאלובי מאוניברסיטת ייל, האחראים גם על טביעת המונח "אינטליגנציה רגשית" ב-1990 (וייסינגר, 1999).
 
עבודה מס' 68876 SHOPPING CART DISABLED
שינוי ארגוני במוקד העירוני בעיריית צפת, 2011.
בדיקת השפעת השינוי הארגוני על שביעות רצון הפונים.
11,118 מילים (כ-34 עמודים), 18 מקורות, 394.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מצב של שינוי הוא המצב הקבוע והטבעי בכל מערכת ובכול ארגון. ברם, אופי השינוי ומגמותיו, קצב השינוי והשלכותיו, הנכונות להתנסות בשינויים או לדחותם - כול אלה תלויים בדמות התקופה והחברה, באופי הארגון, הטכנולוגיה והאנשים העובדים בו.
השינויים העוברים על הארגונים העסקיים במשק, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי הם שונים ורבים לאין-ערוך. חלקם גדולים וחלקם קטנים, חלקם משמעותיים וחלקם שוליים, העיקר הוא כאמור הדינאמיקה והשינוי המחיים את הארגון ומפיחים בו רוח חדשה, מתניעים בו תהליכים קיימים וחדשים, וכן מונעים שחיקה של עובדיו כמו גם התאבנות של הארגון עצמו וקפיאה על השמרים (אלמוגי, 2009).
בניהול שינוי חשוב להבחין בין שני מרכיבים שונים אשר יוצרים יחדיו שינוי יעיל - מרכיב מרכזי ומרכיבים תומכים. ארגונים רבים, ובמיוחד מנהלי ארגונים, מבלבלים ולא מבחינים בין שתי קבוצות מרכיבים אלו ובכך מקשים על תכנון ויישום מוצלחים של השינוי.

עבודה זו תיבחן את הצלחת השינוי הארגוני במוקד 106 בעיריית צפת מנקודת המבט של התושבים. בתחילה תדון העבודה בנושא של שינוי ארגוני ברמה התיאורטית תוך הצגתה של סקירת ספרות בנושא. נסקור את כלליות המושג ולאחר מכן נעבור מן הכלל אל הפרט תוך סקירה של שינויים בארגון הנחקר.
כמו כן, תבדוק עבודה זו את הסיבות לשינוי הארגוני במוקד, את הרקע שליווה את החלטת השינוי, נסיבותיה, מהלכיה ותוצאותיה.
בשורה התחתונה, מטרתו של מחקר זה הנה להוכיח עד כמה שינוי ארגוני הוא נחוץ והכרחי על-מנת לאפשר התחדשות של הארגון, דינאמיקה ומניעת מצב שבו הארגון קופא על השמרים.

המחקר בדק את שאלות המחקר במחקר כמותי באמצעות סקר עמדות טלפוני שבוצע על מדגם מייצג מקרב אוכלוסיית הפונים למוקד העירוני בצפת.
רואיינו טלפונית 544 גברים ונשים בני 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית הפונים 2,085 פונים למוקד העירוני בין התאריכים 1 בנובמבר 2009 ועד לתאריך 17 בינואר 2010. 47.4% מכלל משתתפי המחקר הנם נשים ו-52.6% מכלל משתתפי המחקר הינן נשים, כולם בני 18 שנה ומעלה.

תוכן העניינים:
1 מבוא
1.1 מטרת המחקר
1.2 שאלת המחקר
1.3 השערת המחקר
2 סקירת ספרות
2.1 מבנה הארגון ותפקידו
2.1.1 המבנה הראשון: המבנה הפשוט (The simple structure)
2.1.2 המבנה השני: הביורוקרטיה (המנגנון הביורוקראטי)
2.1.3 הטיפוס השלישי: הביורוקרטיה המקצועית
2.1.4 הטיפוס הרביעי: הקונצרניאלי
2.1.5 הטיפוס המבני העתידי: האדאוקרטיה (Adeocracy)
2.1.6 המבנה הארגוני לפי מרטון
2.1.7 המבנה הארגוני לפי פיליפ סלזניק
2.2 סוגי שינוי ארגוני
2.2.1 שינוי מבני
2.2.2 צמצום היקף פעילות החברה
2.2.3 רכישות ממונפות
2.3  מהותו וגורמיו של השינוי הארגוני
2.3.1 תיאוריית המערכות הפתוחות
2.3.2 תיאוריית המערכות המורכבות העמידות
2.4 עוצמת הארגון אל מול ההתנגדות לשינוי
3 מתודולוגיה
4 ממצאים ודיון
4.1 שביעות רצון כללית מהיישוב ומתפקוד הרשות המקומית
4.2 שביעות הרצון מתפקוד העירייה
4.3 פנייה לרשות המקומית
5 סיכום הממצאים ודיון
6 סיכום והמלצות
7 ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
הקונצרן מאגד בתוכו מפעלים רבים בעלי אוטונומיה רחבה בקבלת החלטות ובניהול ענייניהם. כל מפעל כזה יכול להיות בעל מבנה ארגוני ריכוזי, אך המבנה של הקונצרן עצמו הוא ביזורי, עם מנגנון תיאום, המבוסס על סטנדרטיזציה של תפוקות. הדרג הניהולי הוא בעל העוצמה הרבה ביותר, הוא המפקח על הנעשה באופן שוטף בכל מפעל. יש אנשי מטה מעטים ואנשי קו רבים. קרטלים נוטים להיצמד לדפוס מבני זה, או היפרשוק עם יחידות בעלות התמחויות שונות. הסביבה של ארגונים מסוג זה פשוטה ויציבה, עם פיצול אופקי. לכל מפעל או יחידה יש צרכנים קבועים משלו. אם פועל הקונצרן בסביבה דינמית וסבוכה, הוא עובר שינוי מבני בכיוון לאוטונומיה גדולה יותר למרכיביו ועם מנגנון תיאום המושתת על הסתגלות הדדית (גזיאל, 1990; אלמוגי, 1990).
 
עבודה מס' 68873 SHOPPING CART DISABLED
מצבי לחץ וקונפליקט, 2007.
התמקדות בהיבט הפיזיולוגי של התופעה, תוך התייחסות לאינטליגנציה רגשית.
10,149 מילים (כ-31 עמודים), 7 מקורות, 299.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
החיים המודרניים הם חיים המלאים בלחץ ובחרדה, בעיקר בעולם העבודה והעסקים. גוף האדם, נכנע לכל סוג ולכל מקור של לחץ יהיה אשר יהיה. הסיבה לכך שעימות קטן יכול לגרור אותנו אל מעבר לגבול, אם בעטיו של עומס או בעטיו של קונפליקט כלשהו בעבודה. הכול יכול לגרור תגובות ביוכימיות כשהשקד (אמיגדלה) מכה בכפתור הפאניקה של המוח. אז, פועלת המערכת האנדוקרינית בגוף האדם ומשחררת הורמוני CRF וסופו במבול של הורמוני עקה וביניהם הורמון הקורטיזול (גולמן, 1999).
לחרדה שאנו חשים בזמן מצבי מתח וקונפליקט יש סיבה פשוטה מאוד. בתוך הגוף שלנו הכול משתולל. סירנות ואזעקות ביולוגיות מייללות. לאחר שקלטו במהירות הברק את האיום של שודד פוטנציאלי, המוח ומערכת העצבים האוטונומית שלנו - הבקרה האוטומטית של הקיבה, הלב, כלי הדם והריאות - נכנסו להילוך גבוה ומהיר במיוחד והפיקו כמות עצומה של אדרנלין. הדבר גורם למפל הורמונאלי בקרבנו, מרוץ ממסר כימי מהיר ורב עוצמה להפליא, שנועד להזניק אותנו הרחק ממצב של סכנה (וינסטון, 2005).
שבריר שנייה מאוחר יותר, גזע המוח שלנו מתחיל להזרים חומר הנקרא הורמון משחרר קורטיקרוטופין או בקצרה המ"ק, שבתורו שולח אזעקה אל בלוטת יותרת המוח שלך שתשחרר כמות גדולה של אדרנו קורטיקרוטופין, אד"ק. לבסוף, רמת האד"ק הגבוהה באופן לא טבעי בדם שלנו, היא אות אזעקה ליותרות הכליה להתחיל לייצר קורטיזול. שילובים הורמונאליים מורכבים ומדויקים אלה מתרחשים במהירות עצומה. תגובת הגוף על בהלה ועל תקיפה היא מיידית. מיד לאחר שפעמוני האזעקה הכימיים האלה משתתקים בקרבנו, אנו צוללים אל התחושה (המוכרת כל כך) של חרדה עמוקה. האדרנלין גורם לקצב לב מואץ, עד פי שניים או שלושה מן הרגיל. בנסיבות רגילות יש צורך לדווש במרץ רב במשך למעלה מחמש עשרה דקות על מנת להביא לעלייה כזו בקצב הלב, אבל בבהלת פתאום הקצב יכול לעלות פי שלושה תוך שניות. גם הנשימה מהירה יותר עתה, והדם מחולק מחדש ובמהירות ברחבי הגוף  כלי דם באזורים לא חשובים, כמו הקיבה והעור, מתכווצים ומשחררים דם אל כלי הדם המורחבים של שרירי האיברים. ניתן לגייס את החמצן הנוסף ואת הדלק שהושג בהגברת הנשימה כדי לברוח מן האיום או לתקוף אותו. לא ניתן יהיה להפיק תועלת רבה מכך שהקיבה תהיה עסוקה בעיכול הכריך שאכלת בצהריים, עכשיו כשכל טיפת אנרגיה שהגוף יכול להפיק נחוצה על מנת להציל אותך מן האיום המתקרב. עם זרימת האדרנלין והקורטיזול אל הדם, אישוניך מתרחבים, ואתה יכול לראות טוב יותר בחשכה. אתה דרוך לאתר כל תנועה סביבך. בד בבד מופעל מעין מנגנון של עמעום כאב, על מנת שפגיעות לא יסיחו את דעתך מן הבריחה. משאבי חירום של גלוקוזה משתחררים בקרבך על מנת לאפשר פרצי פעילות שרירית. אפילו המערכת החיסונית שלך מגויסת על מנת להתמודד עם האפשרות של פצע חמור. תוך רגעים ספורים, גופך הכניס אותך למצב של דריכות פיזית ופסיכולוגית מרבית - לברוח או לתקוף, על פי המתאים ביותר למצב (וינסטון, 2005).
הורמון הקורטיזול, המיוצר בבלוטת יותרת הכליה, הוא הורמון הלחץ (stress) שהפרשתו גדלה כשאנו לחוצים. דבר זה, עלול לגרום לנו לנזק בריאותי חמור ואף לפגוע בתפקודנו השוטף ביום-יום בבית ובעבודה (טלבוט, 2005).
חשוב אם כן, שעל-מנת לחיות ולהתנהל בצורה אופטימאלית עד כמה שאפשר, נשיג שליטה על רמות הקורטיזול בגופנו. בעבודה זו, אנו מתכוונים לגלות כיצד ניתן לעשות זאת בעזרת שימוש באינטליגנציה רגשית על-מנת להתמודד עם מצבי לחץ וקונפליקט בחיים ככלל ובעבודה בפרט.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 מהי אינטליגנציה רגשית?
3 האנטומיה והפיזיולוגיה של מערכת העצבים והמוח
3.1 האנטומיה של מערכת העצבים
3.2 המוח
3.3 גזע המוח
3.4 קליפת המוח (הקורטקס)
3.5 בלוטת השקד (אמיגדלה)
3.6 התלמוס
3.7 ההיפותלמוס
3.8 היפוקמפוס
4 ניהול רגשות והתמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקט
5 אינטליגנציה רגשית ככלי להתמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקט בעבודה
6 התמודדות עם מצבי סטרס, פחד וחרדה
7 סיכום
8 ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
המונח "אינטליגנציה רגשית (בינה רגשית, משכל רגשי) מתייחס למעשה ליכולתו של הפרט להשתלב בקבוצות חברתיות שונות, לשלוט בתגובות אימפולסיביות ובדחפים אלימים (הן פיזית והן מילולית), ליצור ולקיים מגעים וקשרים חברתיים תקינים, לגלות סימפטיה ואמפטיה לאחר.
בספרו "אינטליגנציה רגשית: מדוע היא יכולה להיות חשובה יותר מ-IQ?" (1995), הביא דניאל גולמן להפצת ההכרה בחשיבותן של הכשירויות הרגשיות-חברתיות של הפרט בקרב אנשי חינוך ובציבור הרחב.
 
עבודה מס' 68866 SHOPPING CART DISABLED
הימורים באינטרנט וחברות האשראי, 2010.
ההיבטים הכלכליים והמוסריים בין הימורים באינטרנט וחברות האשראי.
5,996 מילים (כ-18.5 עמודים), 10 מקורות, 399.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הימורים באינטרנט הפכו זמינים ופופולריים יותר מאי פעם לקהל רחב מאוד. במדינות רבות בעולם מתחולל ויכוח סוער בין בעלי דעה המאמינים כי יש לאסור בכל תוקף את תופעת ההימורים באינטרנט, לבין אלו המאמינים כי יד החוק קצרה מכדי אכיפת חוקים דרקוניים, וממליצים לאפשר לאזרחים להמר באינטרנט מחד, ולהחיל על מפעילי האתרים רגולציה כבדה מאידך.
חברות האשראי המאפשרות את קיום הענף הרווחי הזה נעות בין הרצון להשיא את רווחיהן ע"י מתן אשראי ללקוחותיהם לטובת שימוש באתרי ההימורים, לבין הרגולציה החלה על הענף שלהם, בעיקר בתחום הלבנת ההון.
מאמר זה מבקש לבחון את ההיבטים הכלכליים והמוסריים בין השחקנים: חברות ההימורים, חברות האשראי ולקוחותיהם המשותפים.

כלים תיאורטיים בעבודה:
* הנחות היסוד של הכלכלה כמדע (רציונליות, טובת הפרט וטובת הכלל, שאלת הידע)
* ריסון ממשלתי ומגבלותיו - החוק עוזר לעוזריו, החוק אינו מרתיע
* אחריות מוסרית של ארגון

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מבוא להימורים באינטרנט וההתפתחות העסקית של התחום
פרק שני: הקשר העסקי בין השחקנים
חברת האשראי
אתר ההימורים
הלקוח
הלקוח מול חברת האשראי
הלקוח מול אתר ההימורים
חברת האשראי מול אתר ההימורים
הגישות בהן נוהגות הפירמות כלפי לקוחותיהן
פרק שלישי: הרגולציה בתחום ההימורים באינטרנט
האם זה חוקי?
האם ניתן לאכוף את החוק?
מסקנת ביניים
פרק רביעי: היבטים מוסריים
מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות בארגון
תרשים מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות בארגון
סיכום ומסקנה
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
ולסקז (Velasquez) בחן במאמרו The contract view of business's duties to consumers משנת 92' את חובת הפירמה כלפי לקוחותיה. במאמרו, הציג 3 גישות לחובה זו: הגישה החוזית, גישת הדאגה הראויה וגישת העלויות החברתיות.
אני מוצא כי קיים שוני בין הגישות בהן נוקטות הפירמות כלפי אותו לקוח (צרכן האשראי/מהמר), ולהלן אפרט.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
אסטרטגיה עסקית
כללי
לימודי עבודה
מוסר בעסקים
מימון
מערכות מידע
משאבי אנוש
ניהול
עיונים וסקרים
פרסום
שיווק
שיטות מחקר
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1180-1188] מתוך 3492 :: [עמוד 132 מתוך 388]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 :: עמוד הבא >>