עבודות [1378-1386] מתוך 2206 :: [עמוד 154 מתוך 246]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 65673 SHOPPING CART DISABLED
מקומו של החינוך בעיצוב הלאומיות העיראקית, 2005.
החינוך כמקרה בוחן בעיצובה של הלאומיות של עיראק בשנות ה-20 וה-30.
4,033 מילים (כ-12.5 עמודים), 6 מקורות, 258.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
את החינוך אפשר להגדיר במספר דרכים: ראשית, החינוך הוא אמצעי להקניית מורשת תרבותית. שנית, החינוך הוא אמצעי להוביל את הדור הצעיר לחשיבה ומעשים מועילים. שלישית, החינוך הוא אמצעי לפיתוח וטיפוח הפרט. כמובן שאת ההגדרה בוחר המשתמש בהתאם לעמדותיו ומטרותיו(1). אפשר גם לומר למשל, שהחינוך מעצב את האדם ובני האדם מעצבים את האומה. לכן, סוג החינוך שמועבר לדור הצעיר משמש דרך לעיצוב האומה. ראשית, ניתן להחדיר ערכים לאומיים לדור הצעיר, ושנית דרך חינוך מעשי ניתן להכשיר אנשים אשר יהוו חלק פעיל באומה. אי לכך, נבחן בעבודה זו את תפקיד החינוך בעיצוב הלאומיות והזהות העיראקית לאורך שנות ה-20 וה-30 של המאה העשרים.
לאחר מלחמת העולם הראשונה מתפוררת האימפריה העות'מאנית ומחוזותיה השונים עוברים תהליך של יצירת מדינות לאום חדשות, כאשר עיראק היא אחת ממדינות אלו. שלושת המחוזות המסופוטמיים מתמזגים תחת טריטוריה אחת בחסות בריטית. האם טריטוריה משותפת הינה מספקת כתנאי ליצירת לאום, או שמא היו שאיפות גדולות יותר לאחד תחתן את האומה העיראקית? לכן, תחילה, נתאר את יצירת המדינה העיראקית ונראה אילו שאיפות לאומיות עלו על ידי השלטון החדש. לאחר מכן, נבחן את מעצבי החינוך בעיראק ואת הדרכים בהן פעלו למימוש מטרתם. ולבסוף, נבדוק כיצד מערכת החינוך הצליחה במטרתה לאחד את האוכלוסייה בעיראק תחת תרבות ושפה ערבית.


תוכן העניינים:
מבוא
א.יצירת המדינה העיראקית
ב. מעצבי מערכת החינוך של שנות ה-20 וה-30
ג. זהות לאומית אחת - כן, לאו ומה שביניהם
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
במהלך המאות ה-16 וה-17 השטחים, עליהם תקום הטריטוריה של עיראק המודרנית, נחלקו בעצם לשלוש פרובינציות אשר השתייכו לאימפריה העות'מאנית ונקראו על פי שם הערים הגדולות במחוזות אלו קרי: מוסול, בגדד ובצרה. המונח "אל עיראק" שימש לפחות מן המאה השמינית גיאוגרפים ערביים לתאר את האזור שבין הנהרות הפרת והחידקל, מסופוטמיה כך מוכר האזור באירופה(2). בעקבות מלחמת העולם הראשונה מתפוררת האימפריה העות'מאנית ומרבית מחוזותיה נכבשים על ידי בריטניה וצרפת. בריטניה כובשת את מוצול, בגדד ובצרה כחלק מצעדים למנוע את כניסתן של גרמניה מצפון ורוסיה ממזרח דרך איראן ולהבטיח את דרכי הסחר עם הודו. כחלק מתהליך רחב של יצירת מדינות חדשות במזרח התיכון הוחלט בועידת סן רמו בשנת 1920 להעניק מנדט(3) לבריטניה על שלושת המחוזות(4). מוסול, בגדד ובצרה המאוחדים למדינה חדשה, בשם עיראק. בנקודה זו מתחילה ההיסטוריה, לא רק של מוסדות המדינה אלא גם ההיסטוריה של כל תושבי האזורים הללו אשר נשאבו לשלטון חדש של המדינה העיראקית(5).
---------------------------------------------------------------------
2. Charles Tripp, A History of Iraq, Cambridge University Press, U.S.A, 2002. p.8
3. לאחר מלחמת העולם הראשונה בעלות הברית המנצחות יצרו, כחלק מהסדרי השלום, שיטת ממשל חדשה למושבות שנלקחו מגרמניה ולשטחים שהוצאו מידי האימפריה העות'מאנית. השיטה היא מעין פשרה בין עיקרון ההגרה העצמית (14 הנקודות של ווילסון) לבין הסכמים סודיים מימי המלחמה על חלוקת השטחים של האימפריה (הסכם סייקס פיקו). העמים שבאזורים אלו נחשבו כאינם מסוגלים לעמוד בכוחות עצמם ורווחתם והתפתחותם היא חובת האנושות. לכן, יש הצורך להפקיד את החסות על עמים כאלו בידי אומות מתקדמות, כנושאי מנדטים מטעם חבר הלאומים.
4. Reeva S. Simon, Iraq Between the Two World Wars- The Creation and Implementation of a Nationalist Ideology, Columbia University Press, New York,1986. p.2
5. Charels Tripp, pp. 30-31
 
עבודה מס' 65669 SHOPPING CART DISABLED
הקוד האתי במשטרת ישראל, 2007.
בחינת הקוד האתי של משטרת ישראל תוך התייחסות למקרים בהם המשטרה סטתה מערכיה כגון פרשת פריניאן.
4,905 מילים (כ-15 עמודים), 7 מקורות, 209.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
המשטרה במדינת ישראל הינה גוף המופקד על אכיפת החוק וביטחון הפנים במדינה. כחלק מעבודתה, המשטרה, מתמודדת מול פשיעה של עבריינים, משפחות פשע אנשים וארגונים בעלי אינטרסים שונים.
השוטר הבודד בשטח נקלע למצבים ולאירועים שונים, שעליו להגיב ולפיכך ביצוע תפקידו של השוטר מחייב שיקול דעת, שעל פיו הוא פועל. ככל שמעמדו בהיררכיה הפיקודית עולה, כך מתרחב שיקול דעתו של השוטר ויותר סמכויות ניתנות לו.
שיקול הדעת של השוטר מקנה לו מתן חופש פעולה, אך חופש פעולה שכזה הוא מקור לשחיתות וסטייה מערכי המשטרה ומקוד האתי שלה. חופש הפעולה הוא כוח שנתן המחוקק לאוכף החוק.
כלומר ישנה סכנה שהשוטר ינצל את תפקידו ומעמדו לפעול בדרכים לא טהורות ובצורה לא ישרה, ישתמש בכוחו שלא כראוי ולבסוף ייהנה מחסינות הניתנת לו מכוח תפקידו.
מכאן אנו למדים שככל ששיקול הדעת הניתן לשוטר מתרחב (בהתאם לתפקידו ודרגתו) כך עולה האפשרות לסטייה מערכי המשטרה.
בעבודתי אסקור את פרשיית השוטר הרוצח, צחי בן אור, תוך מבט לוועדת זיילר.
אני אבדוק מה גורם לשוטר לסטות מהמוטב, מכללי האתיקה ומערכי משטרת ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
ההיבט החוקי
פרשת פריניאן
וועדות זיילר ומסקנותיה
"מדוע מעורבי הפרשה חצו את כללי האתיקה וערכי משטרת ישראל"
דיון
מסקנות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים:
הקוד האתי של צבא הגנה לישראל
הקוד האתי של שירות בתי הסוהר

הערות מערכת:
* בעבודה לא צויינו מראי מקום.
* מקורות העבודה הם אינטרנטיים.

מתוך העבודה:
מהי אתיקה: לכל ארגון ישנם כללי התנהגות וערכים אשר יחד נקראים אתיקה.
אדם אשר חבר בארגון כזה מחויב לפעול על פי כללים אלו, כל סטייה או הפרה של כללים אלו מלווה בתגובה מצד הארגון.
מכאן אנו למדים כי האתיקה היא מכלול של כללי התנהגות ראויה אשר לא מוגדרים בחוק או בתקנות, אלא נובעים מערכי המוסר, ערכי הארגון והמקצוע
 
עבודה מס' 65667 SHOPPING CART DISABLED
האינטרנט במדינות ערב, 2006.
בחינת המצב בשלוש מדינות ערביות (בחריין, ערב הסעודית, סוריה).
3,153 מילים (כ-9.5 עמודים), 9 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
כלכלת העולם כיום מבוססת ברובה המכריע על קידמה ותיעוש תוך כדי שיפורים טכנולוגיים מתמידים. תהליכי הגלובליזציה המתרחשים בעולם מזה כעשור וחצי ותפסו תאוצה ב 5-6 שנים האחרונות נשענים ברובם על התפתחות רשת האינטרנט העולמית. מאז נכנס האינטרנט לתודעת העולם, או ליתר דיוק מאז 1983, כאשר הפכה הרשת להיות בתצורה כפי שאנו מכירים אותה היום, תפס האינטרנט מקום מאוד מרכזי בחיינו והפך להיות כלי חשוב ומרכזי לא רק בתחום הכלכלה אלה גם בתחום חופש הדיבור והבעת דעה פוליטית וציבורית  (Silenced, 2003).
בפעם הראשונה למעשה ניתנת לאזרחים האפשרות להביע דעתם באופן פומבי על ידי פורומים או אפילו הקמת אתרים- דבר שנמנע מהם בתקשורת המסורתית, שם קיבלו הכול כמובן אליו.
עשרות אם לא מאות מחקרים נעשו בעניין הזה כדי לבדוק באמת עד כמה חיוני האינטרנט לאורך חיינו והאם ואיך היינו מסתדרים בלעדיו. מקצת המחקרים עסקו בפן הציבורי (גופים ממשלתיים), מקצתם עסקו בפן הפרטי, אך רוב המחקרים עסקו בפן אולי המעניין ביותר, הפן העסקי מסחרי- וכיצד השפיע עליו האינטרנט. אז האינטרנט חשוב, מרכזי ואף חיוני מאוד לשיפור איכות החיים של אזרחי מדינות בכל העולם וכנראה גם להתקדמות הכלכלה המקומית והעולמית.
עם זאת, מחקרים מצאו שיש ממשלות רבות שמשקיעות מאמצים בלתי מבוטלים כדי לצנזר ואף לחסום לחלוטין את רשת האינטרנט במדינתם ומסכנות את מעמדו כמדיום חופשי, תוך שימוש בו לאינטרסים לאומיים ופוליטיים של ממשלות אלו (RWB, 2004).
אם כך הדברים ובהנחה שכל ממשלה רוצה לנהל כלכלה מצליחה ולקדם את עמה, עולות השאלות הבאות, אותן נרצה לחקור:

1.מדוע עדיין יש מדינות עם אחוזי שימוש נמוכים ברשת האינטרנט?
2.מדוע האינטרנט אינו חופשי לכל החפץ בדבר בהרבה מדינות בעולם?
3.מהו כיוון המגמה של צנזורה באינטרנט? האם זו תעלם או שמה תתגבר?

כדי לענות על השאלות שהצגנו, עבדנו בצורת ה"משפך" כלומר תחילה אספנו נתונים עולמיים, מהם גזרנו את גוש המדינות שתחת הנושא שלנו תוך ניסיון להסביר את המגמה הכללית בהן. השלב הבא היה התמקדות מעמיקה במדינות נבחרות כדי להסביר את התופעות הכלליות. אספנו נתונים על שיעור משתמשים באינטרנט במדינות נבחרות ברחבי העולם כדי לקבל תמונה כללית יותר.

תוכן עניינים:
מבוא
מתודולוגיה
הגורמים לנתונים
בחריין
ערב הסעודית
סוריה
האינטרנט והכלכלה
סיכום ומסקנות
נספחים
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
הספרות מצביעה על מספר סיבות לנתונים שראינו בגרף (Silenced, 2003):
1. היעדר תשתיות מתאימות- מחסור בקווי תקשורת גם בערים הגדולות אך בעיקר בכפרים המרוחקים מהמרכזים- שם מתרכזת רוב האוכלוסייה במדינות הללו.
2. עלות שימוש גבוהה- הכוונה היא גם לקניית מחשב וגם עלות החיבור לאינטרנט. רוב האוכלוסייה הערבית במדינות אלו נמצאות במצב סוציו אקונומי קשה ומחשב- שנחשב למותרות בחיים, אינו נמצא בהרבה בתים בעיקר בגלל סיבה זו.
 
עבודה מס' 65659 SHOPPING CART DISABLED
המאבק על החוקה במדינת ישראל, 2007.
התמקדות בשנים 1948-1950.
2,709 מילים (כ-8.5 עמודים), 6 מקורות, 148.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במהלך עבודתי אנסה לסקור את המאבק על החוקה במדינת ישראל, אתמקד השנים 1948-1950.
תחילה, על מנת לבאר את הנושא אסקור תיאוריות אודות מהי חוקה? מה שימושה? ומדוע היא נחוצה למשטר דמוקרטי?
לאחר מכן אתפנה לבחון את המקרה של המאבק על החוקה בישראל ואציג טיעונים בעד ונגד החוקה למדינה ישראל שחרטה על דגלה בד בבד את היותה מדינה דמוקרטית אך גם מדינת היהודים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
ישראל: המאבק על החוקה, תיאור מקרה
תיאור וניתוח המהלך החוקתי 1948-1950
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
חוקה היא מעיין חוק עליון העומד מעל החוקים הרגילים, ברוב בחוקות מצוי תיאור כללי של יסודות המשטר. (1)גבינזון גורסת שנהוג להבחין בין חוקה מטריאלית (או מהותית) ובין חוקה פורמלית, לכל מדינה יש חוקה מטריאלית - ההסדרים הבסיסיים הקובעים את מוסדות השלטון ואת היחסים בניהם. לעיתים כוללים ב"חומר החוקתי" גם את ההוראות העוסקות בהגנה על זכויות האדם ואת קביעת ערכי היסוד של החברה בה מדובר.
 
עבודה מס' 65654 SHOPPING CART DISABLED
ניגוד עניינים במשפט המינהלי, 2006.
ניגוד עניינים בגופים ייצוגיים והכלל האוסר ניגוד עניינים ואיך הדבר מתיישב עם הכלל.
5,915 מילים (כ-18 עמודים), 42 מקורות, 398.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ניגוד עניינים נוצר כשאדם ניצב על בפני הדילמה, ז"א יש שני עניינים או אינטרסים החשובים לאותו אדם כשבין האינטרס נמצא ניגוד והאדם צריך להכריע או להעדיף את האחד על השני. כל עוד הניגוד הענייני נמצא בחייו הפרטיים של האדם אין פגם בכך.
הדברים שונים כאשר האדם מנהל את ענייניו של הזולת ולא את ענייניו שלו, כאן אין הוא רשאי לעשות ככל העולה בדעתו, ולא רק שאסור לו לפגוע ולהזיק לזה שאת ענייניו הוא מנהל אלא שמוטלת עליו החובה לפעול מתוך אמון ונאמנות למען אינטרס של זה שלמענו הוא פועל(1).
אסור לו לאותו אדם להעדיף את האינטרס העצמי שלו על פני האינטרס שעליו הוא הופקד לטובת הצד השלישי, יתר על כן, אסור לו להימצא במצב שבו עלול להיות ניגוד אינטרסים בין האינטרס של זה שלמענו הוא פועל ובין אינטרס אחר כלשהו(2).
בשנים האחרונות הולכים ורבים הפרסומים על חשדות לשחיתות וניגוד עניינים בקרב עובדי הציבור. מספר לא מובטל של נבחרי ציבור ועובדי ציבור היו מעורבים בשערוריות ציבוריות, שבמרכזן התנהגות לא הולמת המהווה הפרת אמונים ומעשים המהווים ניגוד עניינים.
אולם, מערכת בתי המשפט ומערכת אכיפת החוק לא גיבשו מדיניות ברורה נגד ניגוד עניינים, הפרות אמונים ושחיתות שלטונית, ונראה כי במקרים רבים היו מחלוקות בין בתי המשפט ובקרב השופטים עצמם מה הוא ניגוד עניינים ואילו מעשים מהווים ניגוד עניינים. נראה שבתי המשפט ופרט ביהמ"ש העליון בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק (בג"צ) אכן בוחן את המושג ניגוד עניינים ומיישם אותו על העניין המובא בפניו ודרכו גוזר אם אכן מתקיים כלל האוסר על ניגוד עניינים. דברים אלה מתבטאים בהרבה פסקי דין שביהמ"ש פסק אותם וקבע שאכן קיימת ניגוד עניינים.  
עבודה זו תעסוק בנושא ניגוד עניינים בגופים ייצוגיים ובכלל האוסר ניגוד עניינים ואיך הדבר מתיישב עם הכלל.
---------------------------------------------------------------------
1. א' ברק " ניגוד אינטרסים במילוי תפקיד " משפטים י ( תש"ס ) 11 .
2. רענן הר-זהב " המשפט המינהלי הישראלי " תשנ"ו - 1996 , ע"מ 299 .

תוכן עניינים:
מבוא
הכלל האוסר ניגוד עניינים
המקורות המשפטיים של הכלל
אלו אינטרסים אסור שינגדו
המבחן לניגוד עניינים
פרשת מהדרין
הדין במצב בו ניגוד העניינים דבק בשלב אחד
המעמד הנורמטיבי של הכלל
תוצאות הפרט האסור
ניגוד עניינים בגופים ציבוריים
שרים
חברי כנסת
נשיא המדינה
מבקר המדינה
רשויות מקומיות
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
"כלל יסוד הוא בשיטתנו המשפטית כי אסור לו לעובד הציבור להימצא במצב בו קיימת אפשרות ממשית של ניגוד עניינים ( Conflict of Interests)" (3).
הכלל האוסר ניגוד עניינים מקורו בכלל האוסר משוא פנים. הכלל האוסר משוא פנים קובע שני תנאים : 1. אסור לבעל תפקיד שיפוטי, מעין שיפוטי או לבעל תפקיד מינהלי לשאת פנים, כלומר אסור לו לנהוג איפה ואיפה, אסור לו לנהוג שלא בשוויון ואסור לו להטות משפט או החלטה, חלק זה של הכלל הוא ברור ומובן מאליו והוא מבטא התפתחות מוקדמת של הכלל ככלל דיוני בהליך שיפוטי(4).
 
עבודה מס' 65643 SHOPPING CART DISABLED
יציבות אזורית מתום המלחמה הקרה, 2004.
כיצד ניתן להסביר יציבות אזורית מתום המלחמה הקרה?
7,847 מילים (כ-24 עמודים), 49 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
שאלת המחקר בה תעסוק העבודה היא כיצד ניתן להסביר יציבות אזורית מתום המלחמה הקרה?
כיום, כך נטען, "אזור" הוא היחידה המשמעותית ביחב"ל. תום המלחמה הקרה הביא את סיום התקופה בה המעצמות הן שניהלו באופן בלעדי את היחב"ל, והביא לסוג חדש של רב קוטביות בחלוקה על פי אזורים, בתוכם מדינות האזור מנהלות אינטראקציות בעיקר ביניהן, וכלפי חוץ, כגושי סחר או אזורים מתחרים.(1) לאור זאת חשוב לחקור את הגורמים לתהליכים אזוריים - אם מלחמה, שלום, המעבר ביניהם או יציבות.
שאלת המחקר הספציפית היא כיצד ניתן להסביר יציבות אזורית במזרח אסיה ובמזרח התיכון מתום המלחמה הקרה. השאלה מרתקת וחשובה מכיוון שבזמן המלחמה הקרה, רוב ההתרחשויות האזוריות בעולם הושפעו באופן דואלי מההתרחשויות המערכתיות; מחד, שתי מעצמות העל שהתחרו ביניהן על שליטה בינ"ל עודדו בינלאומיזציה של סכסוכים כאמצעי להשגת שליטה, ומנגד, ריסנו סכסוכים אזוריים וניהלו אותם באופן כזה שיאפשר להן הימנעות מהתנגשות חזיתית(2). בסיום המלחמה הקרה נוצר "ואקום" שאפשר לסכסוכים להתפרץ, (למשל ביוגוסלביה לשעבר) ובכל זאת ניתן לצפות באזורים בהם קרה התהליך ההפוך - של "הרגעת הסכסוך" והתקדמות לעבר סדר אזורי(3) המעודד יציבות אזורית. מדוע, תחת אותם התנאים המערכתיים, באזורים מסוימים ניתן דרור להתפרצות סכסוכים אלימים ואילו באזורים אחרים נצפתה, באותה תקופה, יציבות אזורית מרשימה ולא בהכרח אופיינית להתנהלות ההיסטורית למדינות האזור? איך ניתן לקדם ולעודד יציבות אזורית?
בעבודה בחרתי להתמקד בשתי תיאוריות המסבירות יציבות; הראשונה היא תיאוריית הליברליזם הכלכלי, והשנייה היא זו הטוענת שהתערבות מעצמה המתפקדת כהגמון אזורי מעודדת את היציבות האזורית.
המקרים שייבחנו הם מזרח אסיה והמזרח התיכון, כמייצגים שני אזורים בעלי היסטוריה ארוכה ומרה של סכסוכים אזוריים, שלמרות עוינות זו, ולמרות שהמקרים שונים מהותית זה מזה בבעיות הביטחון ובאופי הסכסוכים ביניהם, תחת תנאים מערכתיים משתנים תדיר בעשור האחרון, בשניהם מתקיימת יציבות מאז 1991.
במסקנות אראה כי תיאורית הליברליזם הכלכלי מסבירה היטב את היציבות במזרח אסיה, בעוד במזרח התיכון התנאי ההכרחי הראשון למימושה-סחר - לא מתקיים. לעומת זאת, תיאוריית התערבות מעצמה הגמונית מסבירה היטב את היציבות במזרח התיכון בעוד במזרח אסיה התנאי ההכרחי למימושה - מעצמה חוץ הגמונית המתפקדת כהגמון אזורי - אינו מתקיים.
---------------------------------------------------------------------
1. A.L. Friedberg, "Ripe for Rivalry: Prospects for Peace in a Multipular Asia", International Security, Vol. 18 (1993/4), p. 6.
2. D.A. Lake and P.M. Morgan, "The New Regionalism in Security Affairs", in D.A. Lake and P.M. Morgan (ed.),  Regional Orders: Building Security in a New World, (University Park, Pa.: Pennsylvania State University Press, 1997), p. 4.
3. "סדר אזורי" משמעו סוג ומידת האינטראקציות האזוריות בין מדינות האזור, אשר "מגדירות" את האזור ואת מצבו הבינ"ל. סדר אזורי יכול להיות ספונטני או ממוסד, ויכול להופיע בדפוסים שונים כמו אינטגרציה, קהילת ביטחון פלורליסטית, קונצרט מעצמתי או איזון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק תיאורטי
3. יישום אמפירי
- מזרח אסיה
- מזרח תיכון
4.מסקנות
5. סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
התופעה הנחקרת היא "יציבות אזורית", ועל מנת להבין תופעה זו יש להגדיר "אזור" ו"יציבות"; ל"אזור" קיים מגוון הגדרות, על פי מגוון התיאוריות העוסקות בסוגייה. כל ההגדרות השונות מתייחסות למספר מאפיינים משותפים שחולקות ביניהן המדינות השייכות לאותו אזור, ובכל הגדרה ניתן דגש למאפיינים שונים. על פי הגישה הקונסטרוקטוביסטית אזור מוגדר על פי התרבות, השפה וההיסטוריה המשותפת למדינות האזור, היוצרים זהות משותפת. גישות המתמקדות במוסדות ומשטרים אזוריים מתמקדות ב"אזור" כבא לידי ביטוי במוסדות אזוריים, רמת פיתוחם ומשקלם בפוליטיקה האזורית. ריאליסטים מתמקדים בפן הביטחוני, ומבחינים בין אזורים על פי דפוסי ורמת הסכסוך בהם ומידת עצמאותם מהמערכת הבינ"ל. כמו כן קיימות הגדרות המנסות להכיל את כל המאפיינים האפשריים המשותפים.
 
עבודה מס' 65641 SHOPPING CART DISABLED
יציבות המשטר הדמוקרטי בארה"ב בשנים 1960-1963, 2003.
ניתוח יציבות המשטר האמריקני בשנות כהונתו של קנדי באמצעות חמש גישותיהם של ליפסט, אלמונד, לייפהרט, גולדברג ונויברגר.
6,393 מילים (כ-19.5 עמודים), 17 מקורות, 238.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ארצות הברית של אמריקה הינה רפובליקה דמוקרטית עם שלטון פדרלי, בראשה נשיא.
עבודתי תנסה לעמוד על טיבו של המשטר הדמוקרטי בשנים 1960-1963 שנות נשיאותו של ג'ון פ.קנדי. אנסה לבחון מהם הגורמים שהחלישו ו/או חיזקו את יציבותו של המשטר,  אתמקד בדרכים בהן טיפל ממשל קנדי במשבר הטילים בקובה, בעיית השחורים וסוגיית הכלכלה בארצות הברית. וכן אעלה את המצב במדינה לאחר הירצחו. עבור האמריקאים קנדי היווה תקווה לעולם חופשי ומאושר יותר. רציחתו  גרמה לערעור הסמכות הפוליטית והחברתית בארה"ב, ונתנה הכשר לאלימות פוליטית ומנגד לדיכוי אלים מצד כוחות אכיפת החוק. האמריקאים חששו שעם הרצח, נגוזו תקוותיהם. ואכן השנים הבאות הביאו לשובו של השלטון השמרני ולהסתבכותה של ארה"ב במלחמה עקובה מדם בויאטנם.

שאלת המחקר: מהם הגורמים המחזקים והמחלישים את יציבות המשטר הדמוקרטי בארצות הברית, בשנים 1960-1963?
שיטת המחקר הינה ניתוח תוכן איכותי, אשר בתחילתו אתמקד במאמרים של ליפסט, לייפהרט, אלמונד, נויברגר וגולברג, ובמושגים העיקריים המובאים בהם. בהמשך, אעזר בספרות כללית על ארצות הברית, משטרה הדמוקרטי ומאפייניו, וכן בספרות ובמקורות אלקטרוניים העוסקים בנשיא ג'ון קנדי, שלטונו והרצחו.

תוכן העניינים:
פרק תאורטי (דמוקרטיה, אפקטיביות ולגיטימיות, תרבות חילונית, דת אזרחית, לחצים מצטברים ומצטלבים, דמוקרטיה התאגדותית וכ'ד)
פרק מעשי (החוקה, הרשויות, הדת, השטח, האוכלוסייה: על פי מושגיהם של ההוגים בפרק התאורטי)
מקרה בוחן- קנדי (תוכנית אפולו, משבר קובה, דת, חברה, הרצח, לאחר הרצח).
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
רב מפלגתיות אמנם מאפשרת זכות ביטוי לכל גורם, אך מציגה מספר רב של דעות ועמדות, ומקשה להגיע להבנה והסכמה. לכן שיטה דו מפלגתית תועיל למערכת יותר, בהבאת שני צדדים מנוגדים הכוללים מגוון של אינטרסים, בכך באה גם שיטת הבחירות האזורית בעדיפות על היחסית, בה ניתן לראות היכן כל מתמודד ומפלגה שולטים. (ליפסט, 1960)
 
עבודה מס' 65639 SHOPPING CART DISABLED
האם נאטו, כארגון בטחון אזורי, רלוונטי למערכת הבינלאומית כיום?, 2005.
הנסיבות הבינ"ל שהובילו לחתימת הברית, התפקיד הבינ"ל שמילא הארגון במהלך המלחמה הקרה והסתגלותו לנסיבות הבינ"ל המשתנות עם סיום המלחמה הקרה.
5,526 מילים (כ-17 עמודים), 18 מקורות, 298.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
כיום, בתחילתה של המאה העשרים ואחת, חשוב יותר מתמיד להבין את לקחי המאה שעברה ולנסות ליישמם בעתיד; מדוע הייתה המאה העשרים כה עקובה מדם, רצופת מלחמות ואלימות במערכת הבינ"ל? כיצד ניתן להימנע מחזרה על תופעות אלה וכיצד ניתן ליצור ולשמר יציבות בינ"ל ושלום, כמו אלו המתקיימים מזה למעלה מחמישה עשורים באזור הצפון אטלנטי?

אחת התשובות לשאלות אלו טמונה בדיון על משטרי ביטחון בינ"ל ובטענה התיאורטית כי הם ה"מבנה הביטחוני" המועדף לשמירת שלום(1). בתחום של ארגוני ביטחון בינ"ל בולט במיוחד ארגון נאט"ו, שהוקם באפריל 49' כברית הגנה רב צדדית בין מדינות מערב אירופה, ארה"ב וקנדה, אל מול האיום הסובייטי.

העבודה תסקור את ההיסטוריה של הארגון על פי חלוקה לשלוש תקופות עיקריות: הראשונה מסוף מלחה"ע השנייה ועד 49'- פרק זה יעסוק בבדיקת הגורמים השונים שהובילו לחתימת הברית. השנייה היא תקופת המלחמה הקרה - פרק זה יסקור את תפקוד הארגון והשפעותיו המרכזיות על המדינות החברות בו, על היחסים ביניהן ועל המערכת הבינ"ל. התקופה השלישית היא מהתפרקות הגוש הסובייטי ועד 2001 - פרק זה יבדוק את ניסיונות ההסתגלות של הארגון למציאות המשתנה ולהגדרה מחדש של מושג הביטחון. בעבודה אנסה להראות כי ארגון נאט"ו, כארגון ביטחון קולקטיבי, הפך עצמו רלוונטי לימינו; בזכות שינויים תפיסתיים ומבניים, הארגון שינה את יעדיו ובכך הפך עצמו רלוונטי.

נושא זה חשוב על מנת להבין אם ארגוני ביטחון קולקטיביים הנם ויהיו פתרון הולם לשמירת יציבות בינ"ל, והאם שיתוף הפעולה המייצב שארגון נאט"ו מעודד וממסד בין המדינות החברות בו, עשוי להימשך.


תוכן עניינים:
מבוא

רקע היסטורי

פרק ראשון - הקמת נאט"ו
הגורם הביטחוני
זרז כלכלי  
האינטרס האירופי
האינטרס האמריקאי
הגדרת יעדים

פרק שני - נאט"ו במהלך המלחמה הקרה

פרק שלישי - נאט"ו מסיום המלחמה הקרה ועד ספטמבר 2001
צירוף חברות חדשות  
הרחבת תחומי ואזורי פעולה

דיון ומסקנות

רשימה ביבליוגרפית

מתוך העבודה:
בסיום מלחמת העולם השנייה, כניעת שתי המעצמות התעשייתיות והצבאיות - יפן וגרמניה - הותירה ואקום עצום ממזרח וממערב לברה"מ. במערכת הבינ"ל כעת נמצאו מדינות אירופה, כולל אנגליה, במצב של תשישות כמעט מוחלטת, כלכלית וצבאית כאחד. המעצמות שהצליחו לשמור על מעמדן כמעצמות היו ברה"מ, שבמהלך המלחמה התפשטה על שטח של יותר ממאה ושמונים מילין רבועים (שטח שבו נמצאו עשרים ושלושה מיליון אנשים) (2), וארה"ב נותרה המעצמה החזקה בעולם כלכלית וצבאית, בייחוד כשבידיה המונופול על הנשק הגרעיני.
 
עבודה מס' 65637 SHOPPING CART DISABLED
מלחמת סין יפן 1937-1945 - מהם הגורמים לפרוץ המלחמה, 2005.
רקע היסטורי ובחינת שני גורמים: הגורם הגיאופוליטי-צבאי והגורם הכלכלי-מסחרי
2,348 מילים (כ-7 עמודים), 14 מקורות, 198.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מה הם הגורמים אשר הובילו לפרוץ מלחמה אשר גזלה את חייהם של מיליוני אנשים ?
בחרתי לנתח את הנושא לאור הכלים ההיסטוריים העומדים לרשותי ותיעודם של אלה אשר חוו את המלחמה.
בעבודתי ישנה התייחסות לרקע ההיסטורי של התקופה- תקופה של אי יציבות פוליטית (הן ביפן הן בסין), אי יציבות כלכלית וחברתית. החוסר יציבות הכללית במזרח הרחוק נגרם, בין השאר בשל הרצון העז של מדינה לפרוץ את מחסום הקידמה ולהתהוות כשחקן ראוי לשמו בזירה העולמית. זה היה בלתי נמנע ואף צפוי, שהדרך אל מימוש המטרה תצית שרשרת של ריאקציות -חלקן צפויות, חלקן בלתי צפויות אשר ישפיעו לא רק על יפן אלא גם על הסובבים אותה-במקרה הזה: סין.
גוף העבודה מחולק לשני חלקים עיקריים :
* הגורם הגיאופוליטי-צבאי - אשר מתאר את מצע הגידול והמצב העדין (בסין- חוסר יציבות שלטונית וחתרנות קומוניסטית אשר התווספו אל המצב הכלכלי הרעוע. ביפן-התסיסה הפנימית - פוליטית-שלטונית, כאשר הצבא נוגס בנתח מרכזי, חברתית+עודף אוכלוסיה וכמובן כלכלית) - כל הגורמים הנ"ל יצרו מצב של סיר לחץ לא מווסת אשר בכל רגע איים להתפוצץ {ואכן התפוצץ בצורת תקרית, "גשר מרקו פולו" (1937-07-07)}.
* הגורם הכלכלי-מסחרי - הפרק מבליט את הכח וההשפעה המותנית במטבע- רווחתם ויציבותם החברתית של מיליוני אנשים תלויה בהילה הכלכלית של המדינה. העובדה שאנשי הכלכלה ביפן, תמכו בפעולות בעלות מגמות ההתפשטות של הצבא היפני-כלל לא מפתיעה.

את העבודה מסכם פרק בו נוכל למצוא גם התבטאות להשקפתי בנוגע להשתלבות הגורמים המוזכרים בגוף העבודה לכדי תמונה כוללת המנסה להתמודד עם הבעיה המועלית בנושא.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א': רקע היסטורי
פרק ב': הגורם האסטרטגי - צבאי לפרוץ המלחמה
פרק ג': הגורם הכלכלי - מסחרי לפרוץ המלחמה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה (כל המקורות הם בשפה האנגלית)

מתוך העבודה:
עם המהפכה השוגונית (1868), ביטול הפאודליזם (1871), הפעלת צבא לאומי (1873) ואיחוד הפרלמנט (1889), המערכת הפוליטית היפנית צועדת אל כיוון המערב. יפן לאיטה, סוללת את דרכה אל המודרניזציה המערבית. אף על פי כן, ההיררכיה הצבאית אשר הינה גילגול של המנהיגות הפאודלית(1), היתה בעלת השפעה פוליטית וחברתית רבה.
לאורך שרשרת הפיקוד היה ניתן למקם את הצבא היפני והצי תחת פיקודו הישיר של הקיסר, אך על פי המסורת לא התאפשר לו לעסוק בעניינים פוליטיים(2). למרות העובדה שהשרשרת הצבאית היתה תחת פיקוחו של הקבינט הממשלתי, היתה מגמת התאמה עצמית של הקבינט לאינטרסים של הצבא.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/08/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
ארה"ב
יחסים בן לאומים
ישראל
כללי
לאומיות דת ומדינה
מדיניות ציבורית
מזרח התיכון
מיעוטים
מלחמות
ממשל ופוליטיקה
ציונות
תיאוריות
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1378-1386] מתוך 2206 :: [עמוד 154 מתוך 246]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 :: עמוד הבא >>