עבודות [973-981] מתוך 1230 :: [עמוד 109 מתוך 137]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 63845 SHOPPING CART DISABLED
סכנת סגירת פרויקט כיתות הספורט בבית הספר (חט"ב), 2000.
ניתוח עסקי ותכנית להצלחת ביה"ס.
5,136 מילים (כ-16 עמודים), 17 מקורות, 179.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
הגדרת הבעיה
מבוא
פרק 1 - ניתוח הניהול בבית הספר
1.1 מנהיגות
  1.1.1 הגדרת מנהיגות
  1.1.2 התנהגות מנהיגותית
  1.1.3 סגנונות מנהיגות
  1.1.4 סוגי כח במנהיגים
  1.1.5 מודלים של התנהגות ארגונית
1.2 הנעה (מוטיבציה)
  1.2.1 הגדרה
  1.2.2 שלבים בהתפתחות המוטיבציה
1.3 תקשורת באירגון
  1.3.1 הגדרה
  1.3.2 זרימת המידע באירגון
1.4 עבודת צוות
  1.4.1 הגדרה
  1.4.2 מבנים צוותיים
  1.4.3 שיטות תקשורת בצוות
פרק 2 - ניתוח סביבת האירגון (P.E.S.T)
2.1 פוליטיקה
2.2 כלכלה
2.3 חברה
2.4 טכנולוגיה
פרק 3 -ניתוח האירגון (ביה"ס)
3.1   S.W.O.T
3.2  ניתוח המתחרים
פרק 4 - פיתוח אסטרטגיה להצלחה
4.1 חזון
4.2 ניהול שינויים
4.3 אסטרטגיה להצלחה
רשימת מקורות

תקציר:
הבעיה:
סכנת סגירה בעקבות רישום של ילדים ספורטאים מכיתה ו' מאזורי המגורים הסמוכים לבית הספר לכיתות ספורט בתי ספר אחרים בעיר, וכן בעיקבות קיצוץ תקציבי ניכר  בשעות ההוראה לכיתות הספורט.

ביה"ס הינו בית ספרי מקצועי טכנולוגי במרכז הארץ. עד שנת 1993 ביה"ס היה בי"ס תיכון 4 שנתי בלבד (ט' - י"ב). הוא סיפק את צורכי החינוך של כל האזור (גוש דן). החל בשנת 1993 הוקמה חטיבת הביניים. חטיבת הביניים הוקמה על מנת לתת מענה למספר צרכים ובעיות:
1. אפשרות לילדי האזור הסמוך לביה"ס ולילדי העיר בכלל לבחור בחטיבת ביניים נוספת על הקיימות עד כה.
2. הפיכת ביה"ס לבי"ס 6 שנתי ובכך לא לשבור את הרצף במעבר מכיתה ט' ל י'. (סיבה חברתית ודמוגרפית)
3. מאחר ומספר התלמידים בתיכון הצטמצם, תלמידי החטיבה העלו את מספר התלמידים בביה"ס, עובדה ש"הצילה" את המוסד מסגירה.
4. הנחת היסוד היתה שרוב תלמידי החטיבה ימשיכו בתיכון, ולכן היתה זו סיבה מרכזית ל"הצלת" התיכון מסגירה.

מתוך העבודה:
תאור מנהל בית הספר
מנהל בית הספר הוא מנהל, אשר מנהל את כל הקירייה החינוכית (בי"ס תיכון וחטיבת ביניים). בקרייה חינוכית זו כ 1400 תלמידים וכ 150 מורים. הוא מנהל ותיק, המנהל את ביה"ס מזה כ 15 שנה.

1.1 מנהיגות
1.1.1 הגדרת מנהיגות
מנהיגות היא תהליך של עידוד ועזרה לאחרים לעבוד בהתלהבות לעבר מטרות מסוימות. המנהיגות היא הגורם האנושי הקושר קבוצה יחד ומניע אותה לעבר מטרות. (Davis & Newstrom,1989)
 
עבודה מס' 63812 SHOPPING CART DISABLED
חשיבה יצירתית, 2005.
יצירתיות ותיאטרון בובות כעידוד החשיבה היצירתית בגן הילדים.
3,251 מילים (כ-10 עמודים), 7 מקורות, 248.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
הקדמה
יצירתיות מהי
תכונות וכשרי החשיבה היצירתית
תיאור היישום בגן ורפלקציה בעקבות היישום
ביבליוגרפיה

תקציר:
בחרתי נושא זה בשל היותי גננת וראייתי עד כמה חשוב עידוד החשיבה היצירתית אצל ילדים, ועד כמה דבר זה יכול לעזור ברוב תחומי חיי הילד וממשיך לעולם הבוגרות. התמקדותי היא בתיאטרון בובות כפיתוח לחשיבה יצירתית.

השאיפה האנושית ליצור קיימת לאורך ההיסטוריה בכל הקהילות האנושיות. החברה תמיד נזקקה לאנשים יצירתיים ובעלי דמיון שיוכלו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מסובכות. היצירתיות והדמיון הם בעלי השלכות משמעותיות לקידומה ופיתוחה של החברה האנושית. הם מאפשרים לנו לפתח טווח גדול יותר של פוטנציאל אנושי, לשפר את יכולתנו לחשוב, להתנהג ולתקשר, להגדיל את רגשותינו ורגישותנו, להרחיב בצורה משמעותית את כישורינו הפיזיים והתפיסתיים, לעזור לנו בגילוי ערכים חדשים ובהבנת תרבותנו אנו בצורה הטובה ביותר, כמו גם הבנת תרבויות אחרות.
היצירתיות אינה חשובה רק לחברה, היא משמעותית גם בהתפתחות הילד. על ידי עידוד חשיבה יצירתית הכוללת מספר כשרים - ביניהם: מקוריות, חיות, שטף, דמיון וגמישות - אנו מקדמים את יכולתו של הילד לחשוף קשרים חדשים ולהשיג הבנות חדשות, ובמקרים רבים אף לגרום לו להגיע לידי הגשמה עצמית. מכאן, אני רואה את חשיבות העיסוק בתיאטרון הבובות עוד בראשית התפתחותם של הילדים, בעודם בגן, אשר כבר שם המקום לעסוק בעידוד החשיבה היצירתית, אם על ידי תיאטרון הבובות ואם באמצעות מדיום אחר.
סיבה נוספת שהניעה אותי לחקור את העיסוק בתיאטרון הבובות ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית בגני ילדים, היא ידיעתי והתרשמותי כי ילדים אוהבים את תיאטרון הבובות. אהבה זו נובעת מן הצורך הנפשי ומן היכולת להזדהות עם גיבורים ועם דמויות שעל הבמה. הזדהותו של הילד עם המתרחש בעלילה כה מוחלטת עד שהוא הופך לחלק ממנה. הוא אוהב את הבובה המייצגת אותו שכן כמוה גם הוא קטן ממדים, המתמודד עם כוחות חזקים, עם דמויות שהוא פוחד מהן, והוא נוכח שניתן לגבור עליהן. הוא אוהב את הניצחון שבסיום, המשחרר אותו ממועקות ומפחדים ובטחונו העצמי גובר.
העיסוק בפעילות יוצרת בגן - תאטרון הבובות - הוא התנסות הכוללת חוויה, למידה, עשייה, הבעה ותגובה, המתרחשות בתהליך המפתח את הדמיון, את הטעם ואת היכולת לחוות חוויה יצירתית ומהנה. אווירה זו מעודדת את הילד לביטוי אישי, יצירתי ומהנה. יצירת סביבה זו המזמנת לילד הזדמנויות לפעילות, הממציאה גירויים להתעסקות משחקית ויצירתית, היא תנאי לכינון אישיות בריאה והרמונית, העתידה להגיע לאיחוד חיים מלא ולגיבוש עמדה כלפי העולם הסובב.
בעבודה זו כוונתי לבדוק האומנם ביכולתו של תאטרון הבובות לפתח ולו מספר כשרים האופייניים לחשיבה יצירתית. חשיבה יצירתית משמע - הנכונות לראות את הדברים ראייה שונה; הכושר להיזכר במידע - כמות המילים, הרעיונות והאסוציאציות; האפשרות להסתגל למצבים חדשים; הנטייה לעשות בדברים שימוש חורג מן המקובל; היכולת להביא למודעות סיטואציות, תהליכים אובייקטים ואנשים שלא נוכחים במקום ועוד.

במסגרת העבודה ערכתי תצפית בגן טרום חובה (גן בו אני גננת צהרון). פעילות הילדים הייתה פעילות עצמאית עם הבובות.
 
עבודה מס' 63801 SHOPPING CART DISABLED
אחים שכולים בגיל ההתבגרות, 2004.
המאפייניהם והקשיים המיוחדים.
5,404 מילים (כ-16.5 עמודים), 8 מקורות, 198.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
  2.א. אבל ושכול
  2.ב. אבל אצל ילדים
  2.ג. אחים שכולים
3. ניתוח עפ"י התיאוריות
  3.א. הזרם הקוגניטיבי- התיאוריה של פיאז'ה
  3.ב. הזרם הפסיכודינמי- התיאוריה האינטגרטיבית של אריקסון
4. תכנית התערבות
  4.א.  הרקע לתכנית ההתערבות
  4.ב. תכנית ההתערבות הלכה למעשה
5. דיון
ביבליוגרפיה

מבוא:
עבודה זו עוסקת בנושא: אחים שכולים בגיל ההתבגרות, מאפייניהם והקשיים המיוחדים שהם מגלים.
אני מתעניינת בנושא זה משתי סיבות. ראשית, אני עובדת כמדריכה וחונכת ועוסקת מזה כשנתיים, בשיקום נפגעי נפש בקהילה. אחת המשתקמות שאיתן אני עובדת, איבדה את אחיה לפני כ- 10 שנים, כשהייתה בגיל ההתבגרות. קרוב מאוד לאירוע הטראומטי, התגלתה אצלה מחלה נפשית. המשתקמת טוענת, כי קיים קשר ישיר בין האובדן שחוותה בגיל ההתבגרות לבין התפרצות מחלת הנפש, שממנה היא סובלת. שנית, אני מכירה מקרוב משפחה שכולה, שאיבדה בן בתאונת דרכים, לפני כשנה. מכיוון שמשפחה זו קרובה אלי עד מאוד, ראיתי כיצד הם עוברים את שלבי האבל, ואת קשייו של האח השכול (בן 14), שנותר כעת הילד היחיד במשפחה.

בעבודה זו, אנסה לענות על שלוש מטרות:
1) ניתוח המודל המשולב באופן ביקורתי.
2) התייחסות ביקורתית לעמדת המודל המשולב בעניין אנושיות ובעניין התחלה של דילמות אנושיות.
3) הפגנת הבנה ביקורתית של האופן שבו גורמים חברתיים תרבותיים משפיעים על התפתחות אנושיות וייעוץ.

מבנה העבודה כולל חמישה פרקים: הפרק הראשון הוא המבוא.
הפרק השני, כולל סקירת ספרות המתייחסת לנושא שבחרתי.
הפרק השלישי, כולל הצגת שני זרמים בפסיכולוגיה: קוגניטיבי (ע"י התיאוריה של פיאז'ה) ופסיכודינמי (ע"י התיאוריה של אריקסון) בהתייחסם לנושא שבחרתי.
הפרק הרביעי, כולל תכנית התערבות, המורכבת מייעוץ פרטני לאחים שכולים, המבוסס על העקרונות של אריקסון (טיפול פסיכודינמי), תוך עדכון שוטף של הוריהם ומחנכות הכיתות. מטרת תכנית זו, היא להעניק טיפול מתאים לאחים השכולים ולשפר את המודעות של סביבתם הקרובה, לקשייהם.
הפרק החמישי, כולל את פרק הדיון, שבו סיכמתי את העבודה והצגתי סוגיות נוספות, הקשורות להתאבלות והתמודדות אחים שכולים.  
 
עבודה מס' 63777 SHOPPING CART DISABLED
דמוקרטיה ושיוויון, 2005.
דיון בשתי סוגיות בנושא (תרגיל).
1,703 מילים (כ-5 עמודים), 3 מקורות, 178.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בעבודה זו אני דנה בשתי שאלות עליהן התבקשנו לענות על-סמך הדיונים שהתנהלו בשיעורים ועל-סמך קריאת הביבליוגרפיה.

בשאלה הראשונה אני דנה בתנאים ההכרחיים לקיומו של משטר דמוקרטי תוך כדי הבאת דוגמאות אקטואליות.
בספרו "חוות החיות" מגולל ג'ורג' אורוול את סיפורה של מהפכה שנתאכזבה. לאחר המהפכה וסילוקו של השליט העריץ ניסו החיות לכונן משטר דמוקרטי ונחקקה שורה של חוקים המבטיחים שוויון. אולם מהר מאוד מסתבר שלא משטר דמוקרטי כונן כאן אלא משטר טוטליטארי עריץ ואכזר מקודמו. נשאלת השאלה: מדוע אכזבה המהפכה? מדוע נכשלו החוקים להבטיח את השלטון הדמוקרטי? מסתבר שלא היה די בחוקים. מהם אפוא הדברים ההכרחיים לשם כנונו של משטר דמוקרטי אמיתי ויציב והבטחת קיומו?

בשאלה השנייה אני דנה  בדמוקרטיה הליבראלית והגדרתה. לאחר מכן אני בוחנת האם ניתן להגדיר את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ליבראלית.
דמוקרטיה היא שלטון העם. כסימנה של צורת ממשל זו אפשר לראות את האפשרות התקינה של החלפת השליטים לעתים  מזומנות על-ידי הפעלת הנשלטים בדרך של שלום או הסדר חוקי (בחירות). הדמוקרטיה הליברלית היא אותו משטר הממזג בתוכו את עקרונות הדמוקרטיה של הכרעת הרוב עם העקרונות הליברליים של ריסון הרוב, ריסון השליטים והגבלת כוחם כלפי המיעוט וכלפי הפרטים. הדמוקרטיה הליברלית מכירה בכך שחירות ושוויון הם מנשמת אפו של המשטר הדמוקרטי, אולם בניגוד לסוציאל-דמוקרטיה המרחיבה את תכולתו של השוויון גם לתחום הכלכלי-חברתי, ממקדת הדמוקרטיה הליברלית את תכולתו של השוויון לתחום הפוליטי בלבד: שוויון בפני החוק ושוויון קולות הבוחרים ביום הבחירות.

מסקנתי היא כי למרות שישראל היא דמוקרטיה ליברלית מבחינה מבנית ומבחינה פורמאלית, הרי היא מתקשה לעמוד באמות המידה שלה. מדינת ישראל כדמוקרטיה ליברלית ניצבת בפני אתגרים מורכבים שייעצבו את פניה ויכריעו את עתידה.  
 
עבודה מס' 63776 SHOPPING CART DISABLED
ידיעות תלמידים בבית הספר העל-יסודי ממלכתי-כללי בתרבות ישראל ובמורשתה, 2005.
בדיקת ידיעותיהם של תלמידים באמצעות שאלונים.
3,526 מילים (כ-11 עמודים), 13 מקורות, 398.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
במחקרה, "ידיעות סטודנטים בתרבות ישראל ובמורשתה" (1)  בדקה ד"ר ניצה דוידוביץ את ידיעותיהם של סטודנטים במכללה האקדמית יהודה ושומרון במורשת ישראל. מבין הגורמים שנבדקו במחקר ושעשויים להשפיע על ידיעותיהם של הסטודנטים (2) נציין את המובן מאליו כמעט: קיים קשר בין מספר קורסי מורשת ישראל שנלמדו או נלמדים ע"י הסטודנטים לידע שלהם במורשת ישראל, כלומר: ככל שנלמדו יותר קורסים במורשת ישראל, כך הידע שלהם רב יותר ולהיפך (3).
כסטודנטיות המסיימות את הכשרתן להוראת מחשבת ישראל במכללת בית ברל מצאנו עניין רב במחקר. ביקשנו לבדוק האם הוראת מחשבת ישראל בחטיבה העליונה בבית הספר הממלכתי משפיעה על ידיעותיהם של התלמידים והאם למספר שנות הלימוד במגמה למחשבת ישראל השפעה על ידיעותיהם. כמו כן ביקשנו להתחקות אחר גורמים נוספים העשויים להשפיע על תהליכי ההוראה-למידה במגמה ועל ידיעותיהם של התלמידים.
לדעתנו לבחינה זו טעם רב. כעשור לאחר דו"ח שנהר (4) מן הראוי לבדוק האם נתחולל שינוי משמעותי במטען היהודי של בוגר בית הספר העל-יסודי כללי. ערב פרסומו של הדו"ח היה מטען זה דל ביותר. בורות זו נבעה בעיקרה מן פיצולו של החינוך הממלכתי לזרם חינוך ממלכתי-דתי ולזרם חינוך ממלכתי- כללי. מבנה זה של מערכת החינוך הישראלית הגדיר את החינוך היהודי של ילדי ישראל כדתי או כחילוני (5), ולכן צמצם במידה ניכרת את אפשרויות המפגש של תלמידים בבית הספר הכללי עם מגוון רחב של תכנים מן התנ"ך, מן התורה שבעל-פה, מימי הביניים ומן העת החדשה.
מן הראוי אפוא לבדוק את ידיעותיהם של תלמידי החטיבה העליונה בבית הספר הממלכתי כללי בכלל ושל תלמידי מגמת מחשבת ישראל בפרט בנושאים מחשבת ישראל, ספרות עברית ותולדות הציונות והמדינה. לשם כך השתמשנו בשאלון הידע האישי אשר שימש את דוידוביץ במחקרה (6). אליו צירפנו שאלון פרטים אישיים שהותאם עבור תלמידים בחטיבה העליונה בבית הספר הממלכתי כללי (ראה נספח). מפאת אילוצים שונים הועבר השאלון בקרב תלמידי בית ספר אחד בלבד בכיתות י', י"א ו-י"ב במגמת מחשבת ישראל. אנו מודות מקרב לב למורה המלמד במגמה על שאפשר לנו להעביר את השאלון בכיתותיו ועל שיתוף הפעולה המלא מצדו. כמו כן העביר המורה את השאלון בקרב תלמידיו בכיתות י"א ו-י"ב שאינם תלמידי המגמה. לצערנו לא כל התלמידים השיבו על השאלון ובקרב תלמידי כיתה י"ב מספרם מועט ביותר.
-----------------------------------------------------------------------------------
1. דוידוביץ, ידיעות סטודנטים בתרבות ישראל ובמורשתה.
2. כגון: מוצא הנבדק, יחסו לדת, ממוצא ציוני הבגרות, מין הסטודנט, גילו ולאום. ראה שם, עמ' 118.
3. ראה שם, עמ' 107, 118.
4. שנהר, עם ועולם.
5. ראה גולדרינג וזיסנוויין, פיתוח זהות יהודית, עמ' 105.
6. דוידוביץ, ידיעות סטודנטים בתרבות ישראל ובמורשתה, עמ' 128- 134.
 
עבודה מס' 63774 SHOPPING CART DISABLED
עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך, 2005.
סיכום שלושה מאמרים ודיון קצר בעידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך.
2,336 מילים (כ-7 עמודים), 6 מקורות, 198.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
חלק א': איסוף החומר
            I. המאמרים בהם בחרתי לדון בעבודה זו
            II. הנקודות העיקריות במאמרים
                      א. שלוש הנקודות העיקריות במאמרו של אלוני
                      ב. שלוש הנקודות העיקריות במאמרו של כהן-ג'וור
                      ג. שלוש הנקודות העיקריות במאמרם של נווה ויוגב
            III. ניתוח מאמרו של כהן-ג'וור
חלק ב': עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך
           I. המאפיינים של עידן הפנאי
          II. ההשלכות לגבי שדה החינוך בכלל ולגבי כאשת חינוך בפרט
חלק ג': סיכום אישי
ביבליוגרפיה

I המאמרים בהם בחרתי לדון בעבודה זו הינם:
1. אלוני, נמרוד. "חינוך לשלום ולדמוקרטיה", להיות אדם: דרכים בחינוך ההומניסטי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 1998, עמ' 191- 204.
2. כהן-ג'וור, אלי. "שעמום: סף הפנאי היוצר", גרונטולוגיה, ל (1- 2), תשס"ג - 2003, עמ' 87- 95.
3. נווה, אייל ויוגב, אסתר. "היסטוריה, תרבות ופוליטיקה בדיאלוג של נרטיבים מפויסים ורב-קוליים", בתוך: (נמרוד אלוני - עורך) כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, תל-אביב, 2005, עמ' 495- 498.  

II בעידן העבודה תפקד בית-הספר כאמצעי שליטה והשגחה של השלטונות על זמנם של האזרחים הצעירים. בית-הספר הטמיע באזרחים הצעירים קונפורמיות וסתגלתנות, אולם בעידן של אובדן ערכים מוחלטים ואידיאולוגיה שלטת מסתבר שאלה הן קונפורמיות וסתגלתנות ריקות מתוכן, המחכות ליפול כפרי בשל לידיהם של שליטים עריצים ואידיאולוגיות קיצוניות.
כדי להישמר מאפשרות זו מוטלת על אנשי החינוך החובה לשנות את גישתם ולהכשיר בני אדם להתמודד עם האתגרים של עידן הפנאי.
 
עבודה מס' 63749 SHOPPING CART DISABLED
שילוב הבוגר בעל פיגור שכלי קל בשוק העבודה החופשי, 2005.
סקירת 4 מחקרים והצעה למחקר.
4,316 מילים (כ-13.5 עמודים), 5 מקורות, 168.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סיכום 4 מאמרים אמפיריים
2.1 "תפיסותיהם של מתבגרים עם פיגור שכלי את עולם העבודה וישומן בתוכנית ההתערבות".
2.2 "עמדות מעסיקים כלפי העסקתם של אנשים הלוקים בפיגור שכלי"
2.3 "גורמים משפיעים על שילוב חברתי בקרב בוגרים בעלי פיגור שכלי."
2.4 "השפעת המשפחה על הצלחת שילובו של הנכה בתעסוקה בשוק החופשי"
3. הצעה למחקר המשך - השפעה של מעורבות הורית על הצלחת שילובו של בוגר בעל פיגור שכלי קל בשוק העבודה החופשי.
3.1 רציונאל למחקר
3.2 שיטה
3.2.1 מדגם
3.2.2 כלים
3.2.3 מבנה המחקר
3.2.4 הליך
3.3 דיון
4. ביבליוגרפיה

תקציר:
בשנים האחרונות חלה תמורה בהתייחסות החברתית אל האדם החריג בכלל ואל האדם בעל פיגור שכלי בפרט, הגישה הרווחת היא הגישה הערכית. עיקרון חשוב אשר מודגש כיום במערכת החינוך הוא החתירה לעצמאות תפקודית. אך יחד עם זאת, מושם דגש מופחת יותר במיומנויות הקשורות לאיכות החיים כמו יכולת בחירה, מוטיבציה ומעורבות בתכנון עתידי. על אף המאמצים עדיין אין הצלחה גדולה בשילוב בעלי ליקויים בעבודה ובחברה (רייטר 1991 מתוך צינמון וגיפש 2002). כיום, הגישה הרווחת תומכת בהעדפת אספקטים אישיים וחברתיים בחינוך לתעסוקה. מכאן שיש לבדוק מספר אספקטים שנוגעים בנושא. ראשית, יש לבדוק את תפיסתו של מתבגר עם פיגור שכלי את עולם העבודה. שנית, מכיוון שעמדת מעסיקים כלפי תעסוקת חריגים היא בבואה של התייחסות החברה כלפי אפשרויות שילוב בתוכה, יש לעמדותיהם השלכות על התערותם של  החריגים בכל תחומי החיים, ויש לבדוק גם אותה. ולבסוף, יש לבדוק את השפעתה של המשפחה על שילובו של החריג בשוק העבודה, משום שהמשפחה בחיי האדם החריג תופסת בדרך כלל מקום משמעותי, ויש להניח כי למשפחה גם השפעה על הצלחת תהליך השתלבותו של החריג בשוק העבודה.
עבודה זו תעסוק בשילוב הבוגר בעל פיגור שכלי קל בשוק העבודה החופשי. העבודה תסקור ארבע מאמרים אמפיריים בנושא, ותציעה מבנה של מחקר המשך (כולל: רציונל למחקר, שיטה, כלים, מבנה מחקר, ודיון במקרה שתוצאות יצאו כמצופה ודיון במקרה אם התוצאות לא יצאו כמצופה).

 
עבודה מס' 63748 SHOPPING CART DISABLED
מיניות וזוגיות בקרב בוגרים עם פיגור שכלי., 2005.
5,057 מילים (כ-15.5 עמודים), 11 מקורות, 248.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים
1. מבוא
2. סוגיות בצרכים מיניים וביחסי זוגיות בקרב אנשים עם פיגור שכלי
2.1 הפלות
2.2 יחסים אינטימיים
2.3 עיקור
2.4 זוגיות ונישואין
2.5 מיניות וחינוך מיני
3. ראיון עם סגנית מנהל מחלקת שיקום
4. ממצאי הראיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה

מבוא:
נושא הצרכים המיניים והצורך וביחסים קרובים בקרב אנשים עם פיגור שכלי, נתקל  לעיתים באי נוחות ופחד. התייחסות לנושאים אלה מתוך פחד ואי נוחות, עלול להביא לידי סבל לבעלי פיגור שכלי, להוריהם, לבעלי המקצוע ולחברה בכללותה. יחסים אינטימיים, נישואין, קיום מין בטוח ונושאי מין אחרים, הם נושאים רגישים, שנעשים רגישים עוד יותר כאשר קושרים אותם לאוכלוסייה עם פיגור שכלי. למרות כל ההסברים הניתנים על ידי הגופים המטפלים, המפגר נחשב לחריג ולאדם בעייתי, וקיימים מיתוסים בנוגע להתנהגותו: אי יכולתו לרסן את עצמו, אי יכולת להיות אחראי ולחיות בחברה רגילה. רבים ההורים של מפגרים החוששים שילדם יסתבכו מבחינה מינית עקב תוקפנות מינית או ניצולם מבחינה מינית על ידי אחרים. אין בסיס ממשי לדאגות ודעות אלו, אך המציאות מראה שהצירוף של מיניות ופיגור שכלי מהווה בעיה מיוחדת שקשה להתמודד איתה. (זקס, 1987).
עבודה זו תעסוק בסוגיות הקשורות בצרכים המיניים וביחסי זוגיות בקרב האוכלוסייה עם פיגור. היא תעסוק בסוגיית ההפלות, עיקור, יחסים אינטימיים, נישואין וחינוך מיני בקרב אנשים עם פיגור שכלי. העבודה מנסה לסקור בקצרה ולתת מושג בנושאים רחבים מאוד. במקור, הרעיון היה לכתוב עבודה על הפלות בקרב אוכלוסייה עם פיגור. אך מתוך הראיון שביצעתי עם סגנית מנהל מחלקת שיקום באגף שירותי רווחה בעיריית חיפה, נראה כי נושא זה אינו רלוונטי כל כך, כיוון שמספר ההפלות הנעשות בקרב האוכלוסייה הוא קטן ביותר, מתוך מה שידוע לשירותי הרווחה. מתוך הראיון גיליתי כי הדגש כיום הוא על פיתוח מערכות יחסים אינטימיים ותוכניות המעודדות מין בטוח לשם הנאה ומתוך בחירה. חלק מהתוכניות מועברות בבתי ספר לקבוצות תלמידים וישנן תוכניות גם לקבוצות הורים. זקס (1987) בספרו מציין כי המשפחה ובית הספר הם ה"סוכנים" העיקריים בחינוך לחיי משפחה ולחינוך מיני, ויש לפעול בשיתוף פעולה בינהם.
 
עבודה מס' 63722 SHOPPING CART DISABLED
למידה באמצעות המחשב - חינוך עם אוריינטציה עתידית., 2004.
6,887 מילים (כ-21 עמודים), 60 מקורות, 288.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים

מבוא
1. הוראה למידה באמצעות מחשב
1.2 שינוי הדגשים והמטרות בתכנית הלימודים
1.3 שינוי דגשים בתהליכי הוראה-למידה
1.4 שינוי בתפיסת תפקיד המורה
1.5 סביבות למידה משולבות מחשב
1.6 השפעת הלמידה באמצעות מחשב על הישגי הלומד
2. הלומד העצמאי
2.1 מאפייני הלומד העצמאי
2.2 חשיבות העצמאות בתהליך הלמידה
2.3 הגישה הקונסטרוקטיביסטית
2.4 הלמידה באמצעות המחשב כנותנת מענה למאפייני הלומד העצמאי
3. שונות בין תלמידי הכיתה
3.1 הכיתה ההטרוגנית
3.2 הלמידה באמצעות המחשב כנותנת מענה לשונות בין התלמידים בכתה
ביבליוגרפיה

מבוא
בתי הספר נדרשים לתפקד בתקופה אינטנסיבית של שינויים רבי עוצמה, מידע וידע מתפתחים ומשתנים בתדירות גבוהה, מאגר הידע העולמי הוכפל פעמיים במהלך המאה העשרים, שינויים אלה משליכים על הצורך בעיצוב מחודש של בית הספר, על יעדיו ועל אופי התהליכים החינוכיים המתרחשים בו. ברור כיום, שאי אפשר עוד לנסות ללמוד או ללמד את כל הידוע בתחום נושא מוגדר. לעובדה של התפוצצות הידע משמעות רבה בבחירת תכנים ונושאי לימוד בבי"ס, כמו גם בכיווני הפיתוח של האמצעים שיאפשרו להכין את התלמידים להתמודד עם חוסר היציבות ועם הדינמיות של השינוי המתחולל בידע שנרכש. (לוין, 1995).
חן (1995) טוען שהחינוך מעצם טבעו מחייב התייחסות אל העתיד,חיונית המודעות לעובדה שלא ניתן להגשים את אתגרי העתיד על ידי רכישת שליטה בידע של אתמול.

לכן יש לבחון מהם מאפייני החברה העתידית, וכיצד ניתן להכשיר את התלמידים כדי שיתפקדו בה כבוגרים מצליחים, ובעקבות זאת לקבל החלטות בנוגע למטרות החינוך האמורות לעמוד לנגד עיניהם של אנשי החינוך היום.

 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
גיל הרך
הוראה
חינוך גופני
חינוך מיוחד
כללי
לא פורמאלי
מדיניות חינוכית
נוער וקטינים
תאוריות חינוכיות
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [973-981] מתוך 1230 :: [עמוד 109 מתוך 137]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 :: עמוד הבא >>