היישום אינו מחובר לאינטרנט

ספר דברי הימים

עבודה מס' 071265

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ספר דברי הימים (ספר מספרי המקרא) מהיבטים שונים.

6,651 מילים ,23 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

דברי הימים הוא ספר מספרי המקרא, בתנ"ך היהודי כלול הספר בחלק הכתובים. הספר מציג בראשיתו סקירה גנאלוגית מאדם הראשון עד למשפחות שנים עשר השבטים וצאצאיהם, לאחר מכן הוא סוקר כרונולוגית את קורות עם ישראל מסוף תקופת מלכות שאול ועד לחורבן ממלכת יהודה והצהרת כורש.
חוקרי המקרא מתארכים את חיבור ספר זה לתקופה הפרסית, סביב המאה הרביעית לפני הספירה, כאשר המסורת היהודית מייחסת את תחילת חיבורו לעזרא הסופר, ממנהיגי היהודים בתקופת שיבת ציון, ראשית התקופה הפרסית. ואת סיום חיבורו לנחמיה. בדור זה, שבו מהגלות יהודים בני השבטים יהודה, בנימין, ולוי שלא ידעו את ייחוסם. לכן עזרא כתב את הספר בשבילם וניתן לראות כיצד זה בא לידי ביטוי בשני מאפיינים של הספר: א. הספר כולו מלא בייחוסים מימי האבות עד לימי החורבן. ב. היהודים שעלו, כאמור, הם מבני שלושת השבטים שהיו בממלכת יהודה (שאר השבטים בממלכת ישראל גלו ונעלמו). לכן, הספר מתייחס רק לממלכת יהודה, וממלכת ישראל כמעט ולא מוזכרת בו כלל.
חוקרים רבים עסקו ועוסקים בניתוח ספר זה תוך בחינת תקופת כתיבתו, בחינת האדם שחיבר את הספר והשקפת עולמו ותכליתו עם כתיבת ספר זה. לפיכך, מחקר זה בנוי בשלבים הבאים: בחלק הראשון של המחקר מוצג מהותו של ספר דברי הימים, תוך התמקדות בתכליתו ומשמעותו. החלק השני עוסק בחלוקת הספר, כלומר מבנהו, אופן חלוקתו ואעדר מבנה ברור ושיטטתי של תוכנו. החלק השלישי בוחן דעות שונות לגבי זמן כתיבת הספר כאשר טווח השנים נע בין המאה ה-5 לפני הספירה עד תחילת המאה ה-4 לפני הספירה. החלק הבא עוסק בהבדלים בין ספר דברי הימים לספרים מקבילים תוך התמקדות בדמיון והשוני בן ספר דברי הימים ובין ספרי עזרא ונחמיה ומלכים.
החלק האחרון של פרק הסקירה עוסק בדעות שונות של חוקרים מסורתיים ומקראיים על חיבור ספר דברים ותכליתו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ספר דברי הימים-מהו
2.2 חלוקת הספר
2.3 דעות לגבי זמן כתיבת הספר
2.4 הבדלים בין ספר דברי הימים לספרים מקבילים
2.5 דעות שונות על חיבור הספר
2.5.1 פרשנים מסורתיים
2.5.1.1 רש"י
2.5.1.2 משה צבי סגל
2.5.1.3 רפאל קירכהיים
2.5.2 חוקרים מקראיים
2.5.2.1 שרה יפת
2.5.2.2 יצחק קלימי
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אברבך (1992) סבור כי ספר דברי הימים נחקר רק מעט בהשוואה לספרים אחרים של התנ"ך, כאשר חוקרי המקרא מיעטו להתעמק בו. ביקורת המקרא לא ייחסה חשיבות רבה לדברי הימים כמקור הסטורי אמין לתולדות עם ישראל. רוב המומחים ראו בו שיכתוב ההסטוריה מנקודת מבט תיאולוגית מאוחרת. אף על פי כן, גברה ההתעניינות בספר בשנים האחרונות כאשר נכללים בו מקורות הסטוריים אשר לא הוכנסו לספרים המקבילים בתנ"ך, ספר שמואל וספר מלכים. במחקרו של ולטן באה לידי ביטוי ההתנגדות למחקר הארכאולוגי שביקש להעניק אמינות היסטורית לנתונים שבספר דברי הימים, ומסקנתו הלמה יפה את נטייתו הכללית של מחקר דברי הימים לדון בספר במונחים תאולוגיים ולא במונחים היסטוריים (יפת, 2004).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספר דברי הימים", סמינריון אודות "ספר דברי הימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.