היישום אינו מחובר לאינטרנט

בנקאות מקוונת

עבודה מס' 071256

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין שימוש הצרכן בפעילות מקוונת באתר הבנק לבין גיל ורמת השכלת משתמש?

7,196 מילים ,14 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מראשית שנות השמונים של המאה העשרים החלה חדירה משמעותית של האינטרנט לבתי האב בעולם המערבי. המבוגרים, ובמיוחד אלה שכיום מעל גיל 30, מצאו את עצמם לאחר מספר שנים בסביבה מרושתת לחלוטין. מבוגרים אלה זכו לכינויי "מהגרים דיגיטליים". לעומתם, הדור הצעיר ובמיוחד בני הנוער כיום, נולדו לתוך הסביבה הזאת. מכאן הכינוי המרכזי לדור זה "ילידים דיגיטליים".(Palfrey and Gasser, 2008)

מהפיכת המסחר האלקטרוני משנה באופן דרמטי את כללי המשחק של הכלכלה העולמית: התחרות הופכת ליותר משוכללת, זמני התגובה הולכים ומתקצרים- עסקים עובדים במהירות גדולה יותר, מבנה העלויות משתנה, שולי הרווח קטנים, ערוצי ההפצה המסורתיים מפנים את מקומם לחדשים, וכן שיטות התשלום משתנות. בנוסף, חל שינוי במאזן הכוח לכיוון הלקוח - לקוחות דורשים יותר ויותר ויש להם גישה ישירה למצרך, בשל פערי תיווך שנעלמים (Disintermediation). בהתאמה, גדלים השימושים והחשיבות של אמצעי תשלום חליפיים אלקטרוניים. כל אלו מייצרים גלובליזציה חדשה. (ירון, 2010)

שלושה תהליכים עיקריים הביאו למעשה למהפכת המידע ביניהם דה רגולציה, ליברליזציה וגלובליזציה. בעקבות התפתחות האינטרנט ומהפכת המידע שינה העולם העסקי את ראייתו ותחומי עיסוקו. כיום חברות לא מגבילות עצמן ואת שיווקן רק לארץ המוצא או בבחירה סלקטיבית בין ארצות יעד, אלא משווקות ומייצאות את מוצריהן לכלל מדינות העולם. הדבר נכון גם לגבי שירותים בנקאיים מנקודת מבטו של הצרכן. כיום כל אזרח בישראל נגיש למידע לגבי ענייניו הכספים וכן יכול לנהל אותו מרחוק מבלי שיהיה לו אפילו חשבון בנק במדינה. מדובר במציאות בה הפירמה, בעיקר פירמה בתחום השירותים הפיננסיים, פועלת למעשה באופן גלובאלי, משום שהיא חשופה לתחרות כלל עולמית, גם באותן מדינות בהן היא מצויה פיזית (פיוטרקובסקי, 1999).

ניתן לומר כי ענף הבנקאות בישראל ובעולם עבר ועובר שינויים טכנולוגיים מתמידים. אלה מתבטאים בין היתר בהכנסת מכשירים פיננסיים חדשים, טכנולוגיה חדשה כמו כספומטים, בנקאות באמצעות טלפון ולאחרונה בנקאות באמצעות רשת האינטרנט. למעשה הבנקים הפכו למעין סופרמרקט פיננסי המציע שירותים מסורתיים של הבנקים (מאור, 1997).

במהלך עבודה זו נבחן את ההשפעה של מהפיכת המידע והשינויים הטכנולוגיים על המערכת הבנקאות בכל היבטיה. בחלקה הראשון של העבודה נציג סקירת ספרות אשר סוקרת את מגוון השירותים המקוונים הקיימים כיום באינטרנט, כמו כן, נבחן את יתרונות הבנק הנובעים ממתן שירותים מקוונים ללקוחות, נדון באמון הלקוחות בשירותי הבנק המקוונים ובסכנות אבטחת המידע הכרוכים בתהליך הפעילות המקוונת. נבחן את הקשר שבין גיל והשכלה לתדירות השימוש באתר הבנק, ולבסוף נציג דיון בשילוב הפרמטרים הנבחנים וננסה לתת מענה להנחות המחקר ושאלת המחקר.
בחרנו בעבודתנו זו לעסוק במחקר אמפירי בו נחקור ונבחן את שאלת המחקר באמצעות סיקור מאמרים, כתבי עת וכתבות עיתונות שנכתבו על בנקאות מקוונת, תוך ביצוע שאלון בנושא למדגם קטן של אנשים מהאוכלוסייה. לאור הממצאים שיתקבלו, נבצע ניתוח ודיון בנושא ונציג את התוצאות העיקריות העולות מתוך המחקר הנ"ל.
לנושא זה חשיבות רבה בעיננו בשל העובדה שכיום, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בעידן המודרני, קיים צורך תמידי של ייעול מערכות בהיבט הנגישות, שיפור זמני המתנה, תפעול קל לצרכן וכן התייעלות וחסכון רב במשאבים כגון כ"א פרונטאלי.
לאור הבנת הרקע בנושא בנקאות מקוונת בעידן המודרני, ננסה לתת מענה לשאלת המחקר אותה נחקור בעבודתנו זו והיא: האם קיים קשר בין שימוש הצרכן בפעילות מקוונת באתר הבנק לבין גיל ורמת השכלת משתמש?

כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
מטרות המחקר ומתודולוגיית העבודה

סקירת ספרות
רקע- כלכלת האינטרנט
השירותים המקוונים המוצעים כיום באינטרנט
בנקאות מקוונת בעידן האינטרנט
השירותים המקוונים הניתנים כיום בבנק
בנקאות אינטרנטית כמנוף תחרותי במשק
אמון הצרכן בבנק מקוונת
אבטחת המידע הבנקאי ברשת
הנחיות בנק ישראל בתחום אבטחת המידע המקוון
הקשר בין נפח פעילות מקוונת בבנק לרמת השכלה וגיל המשתמש
המחקר
שאלת המחקר
הנחות המחקר
אוכלוסיית המחקר ומהלך המחקר
ממצאי המחקר

סיכום עיקרי הממצאים

דיון

מגבלות המחקר
הצעות למחקרי המשך

ביבליוגרפיה
נספחים- שאלון

קטע מהעבודה:

רשת האינטרנט הפכה להיות אופציית מסחר מעולה, המאופיינת בנוחות, מהירות וקלות של גישה למידע ורכישה מקוונת מהבית. ההיצע ללקוחות הפך להיות רב יותר, מגוון, זול, עם אפשרויות חיפוש לפי צרכי הלקוחות וציפיותיהם. רשת האינטרנט והמסחר האלקטרוני גרמו להגברת התחרות בין הפירמות, בעקבות חשיפת המוצרים ומחיריהם ללקוחות ולמתחרים, אשר הביא להוזלת מחירים ולשיפור השירותים והמוצרים המקוונים. בשל כך, הפכה התחרות על כל לקוח לקריטית במונחי זמן, ובאם לא תופסים את הלקוח הפוטנציאלי תוך זמן קצר, מאבדים אותו למתחרה (Neilsen, 2000).

תגים:

ישראל · אינטרנט · מקוון · בנק · בנקאות · גישה · ביצוע פעולות · השכלה · שירותים · כסף · כלכלה · פינסי · משק · לקוח · לקוחות · צרכן · צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בנקאות מקוונת ", סמינריון אודות "בנקאות מקוונת " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.