היישום אינו מחובר לאינטרנט

סמים ולגליזציה

עבודה מס' 071248

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם סמים, מהן ההשפעות של השימוש בסמים, סקירת החוק בנוגע לצריכת סמים בישראל ותהליכי הלגליזציה השונים של שימוש בסמים.

6,425 מילים ,31 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

השימוש בסמים כגון מריחואנה או קוקאין, ו/או אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית. בחברה המערבית בעיית ההתמכרות לסמים ו/או לאלכוהול נרחבת ופוגעת בכל שכבות הגיל, ללא הבדל בין המינים או השכבות הסוציו-אקונומיות השונות. לשימוש נרחב זה השפעות שליליות רבות מעבר לפגיעה הגופנית, כולל ליקויים בקשרים חברתיים, מגבלות במקום העבודה והלימודים והיתקלויות עם החוק ומערכת המשפט (Mueser, Noordsy, Drake & Fox, 2003) על פי גלקופף ואחרים (Gelkopf, Weizman, Melamed, Adelson & Bleich, 2006), בקרב אנשים המתמודדים עם מחלות נפש חמורות, כ- 50% משתמשים בסמים ו/או באלכוהול מתוכם בין 25% ל-35% מפתחים התמכרות לחומרים אלה. מתוך כך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם מומלץ להוביל תהליך של לגליזציה של סמים קשים?
מתוך כך, מטרת המחקר הינה לבחון מהם סמים, מהן ההשפעות של השימוש בסמים על הצרכנים ועל סביבתם, לסקור את החוק בנוגע לצריכת סמים בישראל וכן את תהליכי הלגליזציה השונים של שימוש בסמים בחברה הישראלית כחלק ממגמה עולמית של לגליזציה שימוש בסמים.

תוכן עניינים:
תקציר
סקירת ספרות
התמכרויות לסמים
תיאור הסמים
היקפים
השפעות השימוש בסמים
הדין בישראל כלפי צריכת סמים
לגליזציה ודה-קרימינליזציה של שימוש בסמים
שיקולי המדיניות ללגליזציה בישראל
שימוש בקרב בני נוער וחיילים
שיקולי נזקים בריאותיים
שיקולי מחקר ופיתוח
שיקולי הכנסות לקופת מדינה
שיקולי תאונות דרכים
שיקולי עבריינות ופשיעה
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרץ (2001) מגדירה התמכרות כאשר אדם חש התלהבות מתחביב חדש, מרגיש מחויב לו ורוצה לבלות כמה שיותר זמן בעשייתו, הדבר יכול להוות מקור ללמידה, יצירתיות וביטוי עצמי. עם זאת, במצבי התמכרות פתולוגיים האיזון מופר והתוצאות השליליות של ההתמכרות עולות בהרבה על התוצאות החיוביות, מה שמוביל להפרעה משמעותית ביכולת של הפרט לתפקד בחיי היומיום. מזווית קלינית, שורשי התמכרויות אלה נעוצים בהתפתחותו של האדם וקשורים בחסכים או בקונפליקטים משמעותיים. התמכרויות יכולות לשמש כניסיון לשלוט בדיכאון או חרדה ויכולות להעיד על תחושת חוסר בטחון עמוקה או ריקנות פנימית.

תגים:

ישראל · לגליזציה · סמים · שימוש · חוק · צריכה · התמודדות · גמילה · בריאות · פשע · דין · נזקים · עבריינות · פשיעה · קוקאין · מריחואנה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סמים ולגליזציה", סמינריון אודות "סמים ולגליזציה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.