היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות הארגונית על סגנון הניהול ותפיסת הצדק החברתי בארגון

עבודה מס' 071226

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לתרבות הארגונית השפעה על סגנון הניהולי והצדק הארגוני בארגון?

7,562 מילים ,27 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

לאופן בו מתנהל הארגון ולמה שמתרחש בו ישנה השפעה מובהקת על עובדים בהיבטים שונים. ארגונים רבים פועלים בדרכים שונות כאשר התרבות הארגונית היא מה שמאפיין כיצד הארגון מתנהל. תרבות ארגונית משפיעה לעיתים תכופות על האופן בו מנהלים מתנהלים אל מול עובדיהם ואף משפיעים על תפיסת הצדק הארגוני של הארגון בעיני העובדים.
ליצירת צדק ארגוני יש תפקיד מכריע. המנהל צריך לפעול בנחישות והתמדה על מנת למגר תופעות של התנהגויות לא ראויות או בלתי נורמטיביות בארגון ולפעול לשוויוניות מלאה בין העובדים. משמע, המנהלים הם בגדר סוג של מנהיגים, המשמשים כמודלים תפקידים בנושא המוסרי. ככאלה, הם בעלי השפעה על האווירה בארגון והיווצרותו של אקלים אתי, היכול לטוב ולרע להשפיע על התנהגותם של עובדים כלפי בעלי עניין שונים בתוך ארגון.
לפיכך, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: האם לתרבות הארגונית השפעה על סגנון הניהולי והצדק הארגוני בארגון?
לשם מענה על שאלת מחקר זו והשערותיה השונות המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר מהי תרבות ארגונית, ממה מושפעת וכיצד באה לידי ביטוי. החלק הבא בפרק זה בוחן מהו צדק ארגוני, ממה מושפע הצדק הארגוני של הארגון ועל מי הוא משפיע ובאיזה אופן. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק בסגנונות הניהול השונים כאשר פרק זה מתמקד בעיקר בסגנון הניהול המעצב והמתגמל של בס ואבוליו (Bass & Avolio 1985), כאשר חלק זה סוקר את ההגדרות השונות לניהול ומפרט כל אחד מסגנונות הניהול השונים והשפעתם על העובד.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר.הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.
בחרתי לחקור נושא זה בשל העניין הרב שאני מוצאת בבחינת מאפייני תרבויות ארגוניות שונות וכיצד אלה משפיעות על סגנונו הניהולי של המנהל ועל תפיסת הצדק הארגוני בעיני העובדים. כיום ארגונים רבים מתנהלים בסגנונות ניהול ותרבות ניהול המאפיינת את הארגון וטרם נעשה מחקר מקיף ומעמיק בבחינת השפעת תרבות זו על תפיסת הצדק הארגוני כפי שחווים זאת עובדי הארגון השונים.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר זה הינו הסקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תרבות ארגונית
2.2 צדק ארגוני
2.3 סגנון ניהול
2.4 חשיבות החינוך לתזונה בגילאי בית הספר
3. מודל מחקרי והשערות המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 שיטת הדגימה
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 גישת ניתוח הנתונים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 תיאור משתני המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
5.4 רגרסיית המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 סיכום
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בר חיים (2002) טוען כי המושג "תרבות הארגון" נקשר לסביבת העבודה של אנשים בתוך הארגון שבו הם עובדים. למעשה מושג זה נשען בעיקר על תפיסתם של העובדים את תפקידם ברמה האישית, את עיסוקם המקצועי ואת סביבת עבודתם. תרבות הארגון מתייחסת אפוא לסביבת הארגון וכמו כן לכוחות הסביבה המשפיעים על התנהגות העובדים ומאפייניהם בארגון ועל המבנה שלו.
במהלך שנות ה-80 וה-90, התרבות הארגונית הפכה נושא לדיון נרחב בארגונים, כאשר מדענים ארגוניים מערביים החלו להתעניין בתרבות הארגונית במדינותיהם, על הקשר בין התרבות וצורות ארגוניות, וזאת מתוך כוונה להסביר את הביצועים של חברות במדינות מסוימות בהשוואה לחברות אחרות. ניתן להבחין בין תרבות ארגונית הכוללת מערכת פתוחה לעומת מערכת סגורה, שליטה רופפת לעומת פיקוח הדוק ומערכת תרבותית נורמטיבית לעומת פרגמטית (Adriana & Garibaldi, 2006).

תגים:

תרבות · ארגון · ארגונים · ניהול · מנהל · צדק · חברה · חברתי · אתי · עובד · עובדים · מנהיגות · תגמול.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות הארגונית על סגנון הניהול ותפיסת הצדק החברתי בארגון", סמינריון אודות "השפעת התרבות הארגונית על סגנון הניהול ותפיסת הצדק החברתי בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.