היישום אינו מחובר לאינטרנט

אימהות במשרה חלקית

עבודה מס' 071223

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עבודה במשרה חלקית אצל אימהות לילדים עד גיל 17 נעשית מבחירה או מכורח המציאות?

8,699 מילים ,35 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במהלך שני העשורים האחרונים נצפים שינויים בדפוסי העבודה של נשים ובהשתתפותן בכוח העבודה. בהתאם לכך ראינו עניין בברור דפוס התעסוקה החלקית הרווח בקרב אימהות לילדים.
במהלך עבודה סמינריונית זו נתבונן בתמונת התעסוקה החלקית בקרב אימהות כאשר שאלת המחקר המנחה אותנו לאורך העבודה הינה האם עבודה במשרה חלקית אצל אימהות לילדים עד גיל שבע עשרה נעשית מבחירה או מכורח המציאות?
בחלק הראשון בעבודתנו נציג סקירת ספרות אשר מתארת את התופעה של משרה חלקית על היבטיה המגוונים. תחילה נציג את ההגדרות המקובלות בספרות לעבודה חלקית, לאחר מכן נביא סקירה רחבה תוך שימוש בנתונים עולמיים. נציג גישות תיאורטיות שונות שמסבירות את מקומן של הנשים במערכת התעסוקתית בכלל ובפרט את הסברן לגבי שילוב עבודה ומשפחה תוך התייחסות לתפקיד הכפול של נשים, המתעצם בעיקר אצל אימהות. בנוסף, נדון בנושא המחקר לפיו נשים רבות מוצאות את דפוס המשרה חלקית כפיתרון או ככורח המציאות, וכן נציג את ההשלכות המתקבלות מדפוס עבודה חלקית.
בחלק השני בעבודתנו נציג מחקר איכותני בו נחקור את שאלת המחקר באמצעות ראיונות עומק. נציג את אוכלוסיית המחקר ואת מאפייניה השונים. לאור הראיונות שנבצע ננתח את הממצאים ונציג את התמות העיקריות העולות מתוך הראיונות .
בסיום העבודה, ננסה לבחון את התופעה שהתקבלה לאור ביצוע הראיונות והאם היא מביאה לידי ביטוי חלק מהמקורות כפי שהצגנו אותם בסקירת הספרות.

תוכן עניינים:
הקדמה
סקירת ספרות:
מהי עבודה חלקית?
מבט כללי עולמי
גישות תיאורטיות למקומן של נשים במערכת התעסוקתית
תמונת מצב
השלכות של עבודה במשרה חלקית
עבודה חלקית בחירה או כפיה?
ההקשר הישראלי
המחקר:
שאלת המחקר
הנחות המחקר
אוכלוסיית המחקר ומהלך המחקר
שיטת הניתוח וכלי המחקר
פרופיל המרואיינות
היבטים עיקריים בראיונות
ממצאים
דיון
מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: תמלילי הראיונות אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

ישנן הגדרות רבות בספרות לשאלה מהי עבודה חלקית.
לעבודה חלקית הגדרה רחבה וכוללת את כל צורות ההעסקה שבהם אין העובד מועסק בעבודה מלאה. לפי הגדרה זו ישנן אפשרויות שונות של עבודה חלקית: מספר שעות ביום, מספר ימים בשבוע או מספר שבועות בחודש. (גלין, 1997)
ניתן להבחין בהבדלים בהגדרות של עבודה חלקית בין מדינות מתועשות שונות. לפי ההגדרה המוצעת על ידי ה ILO עבודה במשרה חלקית מוגדרת כהעסקה רגילה כאשר זמן העבודה נמוך מהנורמה באופן ניכר. הגדרה זו הינה מעורפלת ולפיה ניתן לראות את הקשר והיחסיות בין הגדרה של משרה וההגדרה של משרה מלאה. הגדרות השעות של משרה מלאה משתנות בין ארצות ובין סוגי משרות. במהלך עבודתנו נתייחס להגדרה של משרה חלקית בהתאם להגדרת ה OECD לפיה "משרה חלקית - משרות בהיקף של פחות מ-35 שעות בשבוע הנחשבות למשרות חלקיות" Williams , 1995 ; Bastelaer,1997))

תגים:

נשים · עבודה · משרה חלקית · אמא · פרנסה · משפחה · העסקה · אשה · נשים · אימהות · קונפליקט · קריירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אימהות במשרה חלקית", סמינריון אודות "אימהות במשרה חלקית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.