היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיקת המורות בכיתות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

עבודה מס' 071210

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בין רמות השחיקה של מורות משלבות לילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל לבין מורות רגילות שאינן משלבות, והאם יש קשר בין רמת השחיקה ותפיסת הזהות המקצועית של המורות?

8,834 מילים ,35 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקרים רבים עוסקים במאפייני שחיקתם של עובדי ההוראה ובזהותם המקצועית אולם מעטים המחקרים אשר בחנו את הקשר בין המשתנים הנ"ל בתיווך אופי העבודה של המורה- כיתת לימוד רגילה או כיתת לימוד משלבת.
מחקר זה מטרתו לבחון את האם קיימים הבדלים בהשפעת הזהות המקצועית של המורה והשפעת תחושת השחיקה שלו בין מורים המלמדים כיתות לימוד רגילות ובין מורים המלמדים בכיתות לימוד משלבות. ההנחה המובילה את רציונל המחקר הינה כי בקרב מורה לחינוך מיוחד- שילוב הינו בעל הכשרה שונה ומאפיינים אישיותיים שונים מהמורה הכוללני ולכן ניתן להניח שעמדותיו כלפי שילוב וכן תחושת השחיקה שלו יהיו שונים מאלה של המורה הכוללני. לאור זאת, עולות שאלות והשערות המחקר הבאות:
* האם ימצאו הבדלים בין רמות השחיקה של מורות משלבות לילדים בעליי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל לבין מורות רגילות שאינן משלבות?
* האם ימצאו הבדלים בין תפיסת הזהות המקצועית של מורות משלבות לילדים בעליי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל לבין מורות רגילות שאינן משלבות?
* האם ימצא קשר בין רמת השחיקה לבין תפיסת הזהות המקצועית בין מורות משלבות לילדים בעליי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל לבין מורות רגילות שאינן משלבות?
בחינת סוגיות מחקריות אלה תעשה במחקר זה על פי השלבים הבאים: בפרק הראשון, מתוארת סקירה ספרותית הסוקרת את המשתנים 'זהות מקצועית', 'שחיקה', ו'שילוב', את השפעותיהם של משתנים אלה על המורים וכן את הקשר בין מאפייני הוראה משלבת ובין שחיקתם של המורים. הפרק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, שיטה ומערך המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש וכן אופן הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים. בנוסף, חלק זה יתאר את מדגם המחקר.
הפרק השלישי הינו פרק הממצאים בו מוצגים המאפיינים הדמוגרפיים של משתתפי המחקר וכן הניתוח האמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של התוצאות. בפרק האחרון, פרק רביעי, דנים בממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה הספרותית, בשילוב עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון, מעלים את תובנות המחקר ותרומותיו בהיבטים תיאורטיים ויישומים בתחום החינוך.
אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב שכן תחום שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים הינו תחום הנחקר כבר שנים רבות והתפיסה ההולכת וצוברת תאוצה בתחום הינה חיובית כלפי שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בהוראה הרגילה שכן היא תורמת להתפתחות תקינה יותר של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים וכן תורמת לילדים הרגילים בפיתוח מיומנויות הכלה ופתיחות לאחר ולשונה.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח 1).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 זהות מקצועית
2.1.1 הגדרות
2.1.2 זהות מקצועית של מורים
2.1.3 סיכום הנושא זהות מקצועית
2.2 שחיקתם של מורים
2.2.1 הגדרת שחיקה
2.2.2 גורמי שחיקה בקרב מורים
2.2.3 השלכות של שחיקה בקרב מורים
2.2.4 סיכום הנושא שחיקתם של מורים
2.3 שילוב
2.3.1 מונחים והגדרות השילוב
2.3.2 מסגרת החוקיות לשילוב בישראל
2.3.4 עמדות מורים כלפי שילוב
2.4 שילוב ושחיקת המורה
3. רציונל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מערך המחקרי
4.3 נבדקים
4.4 הליך הדגימה
4.5 אתיקה בדגימה
4.6 כלי המחקר
4.7 אופן ניתוח הנתונים
5. הממצאים
5.1 מאפייני משתני המחקר
5.2 בחינת השערה 1
5.3 בחינת השערה 2
5.4 בחינת השערה 3
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

למושג זהות נקשר בראש וראשונה שמו של הפסיכולוג אריק אריקסון (‏Erikson, 1985 אצל ארהרד, 2014) אשר הציע את המודל בן שמונת השלבים, שבמרכז כל אחד מהם משימה התפתחותית שהפרט נדרש להתמודד עמה, תוך כדי יצירת קשרי גומלין עם הסביבה לשם התפתחות אישית, פסיכולוגית וחברתית תקינה. הצלחה בהשגת המשימה ההתפתחותית של כל שלב מאפשרת מעבר תקין לשלב הבא, בעוד התמודדות שלא עלתה יפה עלולה לגרום לתקיעות, להתפתחות לא תקינה ולאי יכולת להגיע למימוש הפוטנציאל, ובכך להקשות את הסתגלותו החברתית של הפרט (ארהרד, 2014).
בספרות המחקרית קיימת התייחסות נרחבת למושגים "בגרות מקצועית", "גיבוש בחירה מקצועית", "מחויבות תעסוקתית" והתייחסות מעטה יחסית למונח "זהות מקצועית". על אף ההבדלים בין המונחים השונים, הם מתייחסים לבחירה המקצועית של הפרט, לעמדותיו כלפי המקצוע שבחר, להפעלת תהליכי קבלת החלטות מקצועיות ולתחושת השתייכות למקצוע (פישרמן, 2016).

תגים:

חינוך מיוחד · צרכים · הוראה · למידה · בית ספר · קטינים · חינוך · מורות · מורה · משלבות · צרכים מיוחדים · שחיקה · לחץ · שילוב · שחיקה · מוטיבציה · מערכת החינוך · שילוב · חינוך מיוחד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיקת המורות בכיתות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.", סמינריון אודות "שחיקת המורות בכיתות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.