היישום אינו מחובר לאינטרנט

עולמן של נשים מוכות במקלטים

עבודה מס' 071209

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות עם 10 נשים.

5,437 מילים ,19 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

אלימות כלפי נשים בתוך התא המשפחתי קיימת מאז ומעולם אך לא היה חוק האוסר אותה נשים רבות חיות תחת איום מתמשך של אלימות מצד בני-זוג, קרובים או מכרים. הן מוכות פיזית, נפשית, מינית, כלכלית וחברתית על ידי בני זוגן, קרוביהן או מכריהן, ושומרות את אשר נעשה להן בסוד, לעיתים גם מהקרובים להן ביותר. הודות לפעילותם של ארגוני הנשים בהבניית הנושא כבעיה חברתית הפוגעת בכל שכבות האוכלוסייה, עלתה תופעת האלימות לסדר היום הציבורי (שדמי, 2003; אבגר, 2019).
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד חוות נשים מוכות את האלימות המופעלת כלפיהן בידי בין זוגן כיצד הן מתמודדות עמה? מחקר זה סוקר כיצד היא באה לידי ביטוי, מהם מאפייני האישה המוכה והגבר האלים, מהי שכיחות האלימות כלפי נשים במשפחה וכן את דרכי ההתמודדות עם התופעה בקרב מספר גורמים שונים ביניהן הרשויות, הקהילה, החוק והמשפט בישראל. לבסוף, אבחן כיצד החברה בישראל בוחרת להתייחס לתופעת אלימות גברים כלפי נשים במשפחה.
ממצאי מחקרים בישראל (אבגר, 2019; סבירסקי, 1993; רגב ושירי, 2012) העלו כי קיימת תופעה רחבה של אלימות כלפי נשים במשפחה ותופעה זו שכיחה בקרב כלל המגזרים בחברה הישראלית. בנוסף נמצא כי הטיפול בתופעה זו הולך ומצטמצם עם השנים בקרב מוסדות המדינה השונים ועובר לטיפול החברה, כלומר עובר תהליך הפרטה כלשהו שמדיר את האחריות של המדינה בנושא ונותן לגופים פרטיים את ההיתר והסמכות להתמודד עם תופעה זו (אבגר, 2019; שדמי, 2003).
חשיבות המחקר שלנו הינה ביצירת תיאוריות וממצאים עדכניים לשנת 2021 עם התפתחות והתעצמות עידן ה-ME TOO' ' אשר עוסקים באלימות כלפי נשים במשפחה ובין בני זוג, התמודדות אותן נשים וחוויתן האישית של אלימות זו אשר שונה באופן מוחלט לעומת שנים עברו בהן נשים חוו את האלימות והגיבו לה בדרכים הרבה יותר מתונות ואף נאלצו לעיתים לחוות זאת לאורך שנים רבות ללא תמיכת משפחה, חברים ומוסדות ורשויות החוק במדינה (רגב ושירי, 2012).

במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים המאפשרים להכיר את נקודת המבט האישית של המשתתפת בנוגע לאמונותיה, תפיסותיה את תפקידה ואת הנושא הנחקר. הראיונות נערכו על פי מדריך ריאיון. בסוג זה של ראיון, המראיין מכבד את תשובותיו של המשתתף ואינו מתערב בדרך הבניית התשובות ובכוונת הנשאל.

תוכן עניינים

תקציר
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 האישה המוכה
2.2 אלימות כלפי נשים
2.3 היקף התופעה
2.4 מאפייני הגבר האלים
2.5 תיאוריות המסבירות את אלימות גברים כלפי הבת זוג
3. מתודולוגיה
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 אתיקה
3.6 ניתוח הראיונות
4. ממצאים
4.1 תחילת הקשר הזוגי
4.2 הופעה ראשונית של אלימות במערכת הזוגית וביטויה
4.3 התמודדות האישה עם האלימות כלפיה טרם הגעתה למקלט לנשים מוכות
4.4 התמודדות רצויה כיום עם אלימות כלפי נשים על פי תפיסת הנחקרת
4.5 המשך התמודדות הנחקרת בעתיד לשיקום חייה
5. סיכום ומסקנות
5.1 סיכום
5.2 מסקנות
6. ביבליוגרפיה
נספחים - תמלילי הראיונות

קטע מהעבודה:

המונח "אישה מוכה" מציין אלימות גופנית, אך לזו נלווית גם פגיעה פסיכולוגית, באופן קבוע, אם כי טכנית קשה למדוד אותה. בכל מקרה, אישה מוכה היא אישה שבעלה ביצע בה מה שמוגדר עבירת תקיפה- הכאות חוזרות ויחס "אכזרי" אחר. תקיפות אלה לעתים מלוות באלימות מינית, דהיינו, האישה נאנסת על ידי בך זוגה, וגם בפגיעה נפשית כתוצאה מהחיים בצל איום מתמיד, והחרדה העמוקה מפני הבאות. האלימות הופכת להיות חלק מחיי האישה. חיי הזוג מתנהלים על פי דפוס קבוע, שבו הגבר מאבד שליטה, מכה את אישתו, מתחרט, מתחנן על נפשו, מתפייס עמה ומפצה אותה במתנות ובפינוקים. האישה הקורבן סולחת לו, והמעגל חוזר חלילה (גל, 2003).

אלימות היא פעולה שנעשית מתוך כוונה לפגוע בזולת או שנתפסת כך, ונכללות בה פגיעות מסוגים שונים: נפשית-פסיכולוגית, פיזית, מינית, חברתית וכלכלית. אלימות כלפי נשים מתרחשת במסגרת המשפחה ובהקשר של היחסים שבתוכה, לרבות עם בני זוג לשעבר. אלימות במערכת יחסים אינטימית היא בעיה רבת פנים החוצה תרבויות, דתות, מצב חברתי-כלכלי ורמת השכלה (אבגר, 2019).

תגים:

אלימות · נשים · אלימות פיזית · אלימות נפשית · אלימות מינית · אלימות חברתית · אלימות כלכלית · גבר אלים · אישה מוכה · בני זוג · בעל מכה · התמודדות · משפחה · איום · דיכאון · כאב · אמון · התעללות · משפחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עולמן של נשים מוכות במקלטים", סמינריון אודות "עולמן של נשים מוכות במקלטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.