היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת שווי - כלל החזקות

עבודה מס' 071190

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ביצוע הערכת שווי לחברת כלל.

4,880 מילים ,7 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

במאי 2003 רכשו נוחי דנקנר בשותפות עם גנדן יחד עם משפחות מנור וליבנת את איי די בי מידי משפחות רקאנטי וקרסו, איי די בי נחשבה לאחת מהקבוצות הגדולות במשק וכללה חברות כגון: שופרסל, נייר חדרה, מכתשים, גב ים, אלרון, כלל עסקי ביטוח ועוד. נכון לסוף שנת 2009 החזיקו דנקנר וגנדן ב 55% ממניות איי די בי והיוו את בעלי השליטה בחברה. במשך השנים הראשונות ביצע דנקנר ביחד עם שותפיו רכישות רבות כגון: סלקום, כור תעשיות, קלאבמרקט ועוד. בהמשך ביצע דנקנר רכישות נוספות כמו רכישת מניות בקרדיט סוויס, הקמת פרויקט פלאזה שלא צלח בלאס ווגאס ורכישת עיתון מעריב. אחת מהבעיות המרכזיות שהעיבו על עסקיו של דנקנר הוא המינוף הרב. דנקנר מינף את עסקיו על ידי לקיחת הלוואות של מיליארדים בכל דרך אפשרית, בנקים, בתי השקעות, הנפקות של סדרות אג"ח ומכירת מניות לציבור. בחודש אפריל 2013 החלה חברת איי די בי להיכנס לקשיים כלכליים, שווי החובות של החברה על שווי הנכסים של דנקנר ובדצמבר אותה שנה הצביעו הנושים של אי די בי אחזקות על העברת השליטה מידיו של דנקנר. בינואר 2014 אישר בית המשפט את ההסדר באופן סופי. אם נחזור קצת אחורה כבר באוגוסט 2013 מחליט המפקח על הביטוח עודד שריג למנות כנאמן את משה טרי, בפעולה זו ניסה עודד שריג לנתק את כלל ביטוח ממאבקי השליטה הקשים והבלתי נגמרים בקבוצת איי די בי. תחילה הנאמנות של משה טרי הייתה זמנית, אך הנאמנות הפכה לקבועה בינואר 2014 לאחר ששופט בית המשפט איתן אורנשטיין העביר את השליטה באיי די בי אחזקות לאדוארדו אדלשטיין ומוטי בן משה, על פי ששון א. מיד לאחר העברת השליטה שלחה דורית סלינגר המפקחת על הביטוח מכתב בו הודיעה על הפיכתו של משה טרי לנאמן קבוע.
חשוב לציין כי כבר בנובמבר 2013 קבעה המפקחת על הביטוח דורית סלינגר כי לקבוצות המתמודדות תינתן שנה למכור את המניות של כלל ביטוח, בסוף שנת 2014 (כאשר פעולת המכירה לא צלחה), נתנה סלינגר הארכה של שנה. בימים אלו ממש הגישו 4 חברות סיניות הצעות לרכישת מניות איי די בי. ההצעות שהוגשו על ידי הסינים משקפות שווי של בין 4.5 מיליארד ₪ ל 5 מיליארד ₪. שווי השוק של כלל ביטוח כיום הינו 2.632 מיליארד ₪. כלומר הסינים מציעים בין 71% ל 90% פרמיה על מניותיה של כלל. בעבודה זו ננסה להבין מהו שוויה ההוגן של כלל על ידי ביצוע הערכת שווי לחברה. כמו כן ננסה להבין מדוע הסינים מוכנים לשלם פרמיה גבוהה כל כך על חברת כלל החזקות עסקי ביטוח.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. סקירה ספרותית
3. תיאור החברה ופעילותה
3.1 תיאור כללי של החברה
3.2 פירוט תחומי הפעילות של הקבוצה
3.3 פירוט השתלשלות החזקות החברה
4. סביבה עסקית
4.1 סקירת תחום ביטוח חיים וחיסכון לטווח ארוך
4.2 סקירת תחום ביטוחי כללי
4.3 סקירת תחום ביטוח בריאות
4.4 מודל SWOT
5. מידע פיננסי
5.1 ניתוח דו"ח רווח והפסד
5.2 ניתוח אנכי ואופקי של דו"ח רווח והפסד
5.3 דו"ח רואה חשבון
6. מתודולוגיית הפרויקט
6.1 עיקרי שווי שיטת תזרים מזומנים נקי
6.2 שיעור ההיון WACC
7. הערכת שווי
7.1 חישוב שווי חברה תרחיש סביר ללא צמחיחה
7.2 חישוב שווי חברה תרחיש סביר צמיחה 1
7.3 חישוב שווי חברה תרחיש סביר צמיחה 2
7.4 הערות למודל
8. בחינת כדאיות הפרויקט ומסקנות
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי מערכת גלובס, 5 חברות הביטוח הגדולות בישראל סיימו את שנת 2014 עם רווח של 2.5 מיליארד ₪. סה"כ מנהלות החברות 836 מיליארד ₪. אחת הסיבות לירידות ברווחיות (הרווח של חברות הביטוח ירד ב כ 30% לעומת שנת 2013), הינה הריבית הנמוכה השוררת כיום הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי, הריבית הנמוכה מקשה על חברות הביטוח לייצר תשואות ראויות, אשר מאפשרות לעמוד בהתחייבויות כנגד הכספים שהופרשו.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת שווי - כלל החזקות", סמינריון אודות "הערכת שווי - כלל החזקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.