היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור נשות עסקים בתקשורת

עבודה מס' 071170

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשלוש שאלות בנושא.

7,386 מילים ,19 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לבחון את אופן סיקורן של נשות עסקים בתקשורת וכיצד ההבדלים המגדריים באים לידי ביטוי באמצעי התקשורת השונים. דמות האישה בחברה הישראלית בא לידי ביטוי באמצעי המדיה השונים המציגים בפנינו את המציאות בה אנו חיים הכוללת את ההבדלים המגדריים ואת אי השוויון בין נשים וגברים המטביע את חותמו בתחומים רבים ונרחבים. הנחות היסוד בחשיבה הפטריאכלית משייכות את הנשים למרחב הפרטי, מייחסות לנשיות מגבלות הנעוצות בפונקציות הרבייה הגופניות, ומזהות אותה עם עולם הרגש והעדר הרציונל ועם עולם הטבע הבלתי מתורבת.

עבודה זו עוסקת בשלוש שאלות מרכזיות. הסוגיה הראשונה האם נשים במשרות בכירות נתפסות כמשהו יוצא דופן בחברה הישראלית. על פי ממצאי הספרות העוסקת בתחומים אלו עולה תמונה ברורה כי התקשורת משקפת את מצבן של הנשים בחברה. מכאן עולה כי למרות שניתן למצוא יותר ויותר נשים בתפקידי מפתח בחברה ובשוק העבודה, הן עדיין מפגרות מאחורי עמיתיהם הגברים. כך גם על גבי המסך ובעיתונות הכתובה. רוב החוקרים אשר חקרו את התיאור של התפקידים התעסוקתיים בטלוויזיה גילו באופן עקבי כי נשים בטלוויזיה בפריים טיים מצטיירות בטווח צר הרבה יותר של תפקידים - בעיקר כנשים והורים, יותר מאשר גברים, וכי גברים לעתים קרובות יותר מצטיירים כבעלי מקצוע ובתפקידי עיסוק גבוהים יותר במעמדם בהשוואה לנשים.
הסוגיה השניה עוסקת בהבדלים בייצוגן של נשות עסקים בהקשר לתחומים שונים בהשוואה לייצוגן של גברים באותן התחומים. מסקירת הספרות בנוגע לדימויי נשים בתקשורת, עולה כי בקושי קיימת התייחסות לדימוי של נשות עסקים. היקף הופעתן של נשות עסקים ביחס לאנשי עסקים נמוך מאוד הן בעולם הפוליטי, העסקי והחברתי. הבמה התקשורתית שמורה לאנשי עסקים ואינה מחבקת נשים מנהיגות ומובילות אשר נחשבות כדבר חריג. במקום זאת, התקשורת הישראלית מנציחה את קצוות הנשיות בהתאם לעולמם של גברים. המדונה מול הזונה, החווה מול הלילית ובמילים אחרות, הייצוג האמהי מול הייצוג המיני. כאשר קיים ייצוג של נשות עסקים בתקשורת המציאותית (חדשות, פוליטיקה ואקטואליה), הן לרוב נראות כמו גברים מבחינת לבוש (שמרני, מחויט, חליפות, צבעים ניטרליים) והיחס אליהן מאופיין בנימה של הפתעה שבא לידי ביטוי בהעצמת יכולותיהן כאילו מדובר במצב יוצא דופן.
הסוגיה השלישית עוסקת בשאלה האם נשות עסקים מוצגות באופן שונה באמצעי התקשורת השונים. נמצא כי על פי הספרות העוסקת בנושא, נשים, ובכללן נשות עסקים אינן מוצגות באופן שווה באמצעי התקשורת השונים. שיעורי הופעתן של נשים בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה וברדיו זהים וכולם מצביעים על אחוזים נמוכים ביחס לגברים.
לעיתונות כחלק בלתי נפרד מתקשורת ההמונים השפעה עצומה על השיח הציבורי. אם כותבים עליך בעיתון ועוסקים בך, סימן שאתה קיים. הפער בין סיקור נשים לגברים בעיתונות, בעיקר בעשורים קודמים ובוודאי במאות קודמות, משקף את ההבלי המעמדות המגדריים במציאות. עם זאת, ניתן לראות כיצד החל משנות השמונים התקשורת בארץ החלה לשתף גברים במרחב הפרטי, בעיקר בשילובם בפרסומות של מוצרים הנחשבים נשיים. מצב זה מגלה התקדמות מסוימת בתפיסה החברתית כלפי שוויון מהותי בין גברים לנשים מבחינת סוג העבודות המיועדות לכל קבוצת מגדר.
מטרת העבודה תהיה לענות על שלוש שאלות אלה בהרחבה ולאפשר קבלת מענה אמיתי לסוגיית אופן הצגתן של נשות עסקים באמצעי התקשורת העולמית ובישראל בפרט. מחקר זה הינו מחקר עיוני בו נחקרות שאלות המחקר באמצעות סיקור מאמרים וכתבי עת שנעשו בנושא אופן הצגתן של נשות עסקים באמצעי המדיה השונים בתקופות שונות. לנושא זה חשיבות רבה בשל העובדה שיותר מבעבר, מסתמנת מגמה ברורה, של תפיסת נשים תפקידי מפתח רבים במשק העבודה והחלשות המבנה הפטריארכלי של התא המשפחתי, תוך סיקור מואץ של הצלחתן של נשים אלו בענפים שונים במשק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שיטות מחקר
3. שאלת המחקר

4. האם נשים במשרות בכירות נתפסות כיוצאות דופן בחברה הישראלית על פי התקשורת הישראלית?
נשים במשרות בכירות בישראל
גורמים עיקריים אשר תרמו לעליה במעורבותן של נשים בשוק העבודה
נשים בתקשורת הישראלית
נשים בכירות בתקשורת הישראלית

5. האם קיימים הבדלים בייצוגן של נשות עסקים בהקשר לתחומים שונים בהשוואה לייצוגן של גברים באותן התחומים?
תכונות נשיות ותכונות גבריות
נשים בולטות בישראל
דימויי נשים בתקשורת הישראלית
נשות עסקים מול אנשי עסקים

6. נשות עסקים מוצגות באופן שונה באמצעי התקשורת השונים
לגיטימציה של נשות עסקים בחברה וכהשלכה מכך, בתקשורת
הצגת נשות עסקים במדיה באופן חיובי ושלילי
היקף הופעתן של נשים בטלוויזיה, רדיו ועיתונות

7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נשים במשרות בכירות בישראל- כמה נשים מועסקות במשרות בכירות בישראל? האם נשים וגברים שווים ערך כלכלי ותעסוקתי בשוק העבודה? על פי פוגל-ביזאוי (2003) שוק העבודה מבוסס על יסודות מגדריים מאחר והוא נשלט על ידי רוב גברי. כתוצאה מכך, לגברים יש את הכוח לפרש, לשנות, להתאים ולהוציא לפועל את המציאות בשוק העבודה ביחס לעצמם וביחס לנשים. ככל הנראה, המצב אשר נוצר בשוק העבודה הינו השלכה ישירה של חלוקת התפקידים בתוך המשפחה הנובעים מהזהויות המגדריות של הגבר והאישה. לאורך כל ההיסטוריה, השתלבותן של נשים בשוק התעסוקה הושפע רבות ממצבן המשפחתי, ובעיקר מהיותן אמהות.

תגים:

מגדר · נשים · עסקים · חברה · הצלחה · תקשורת · ליברליזם · מנהיגות · נשיות · גברים · אימהות · אמא · שוק העובדה · משק · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור נשות עסקים בתקשורת", סמינריון אודות "סיקור נשות עסקים בתקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.