היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת משקעים על בתי גידול צמחים מקרה מבחן שיח אברהם

עבודה מס' 071168

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השאלה באמצעות שלוש תצפיות.

2,832 מילים ,11 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

קיימים מינים רבים של צמחי נחלים. צמחי מים אלה כוללים הן מיני צמחים שכל גופם או מרביתו טבולים במים, והן מינים של צמחי גדות או צמחי ביצות המזדקרים מעליהם. הבסיס למיונם של צמחי המים הוא מידת הימצאותו של הצמח, כולו או חלקו, במקטע המים. צמחי המים נחשבים בדרך כלל לאחת מקבוצות הצמחים הנפוצות ביותר, ועל כן מכונים הם לעתים "כלל עולמיים". למרות זאת אופי תפוצתם בארץ ישראל מיוחד במינו. חברו לכך מיקומה הגיאוגרפי המיוחד של הארץ, המשמשת כגשר בין יבשות.
בין צמחי המים השונים הגדלים בישראל נמצא שיח אברהם. שיח אברהם הינו שיח גבוה, נשיר, של גדות נחלים, בעיקר נחלי אכזב. העלים מאוצבעים: חמש עד שבע עלעלים מוארכים יוצאים מנקודה אחת. הפרחים דו שפתניים, קטנים, סגולים, ערוכים במכבדים. מהפירות של צמח אברהם ניתן להפיק תבלין, תרופות וצבעים. לצמח זה 250 מינים כאשר רק שניים מתוכם קיימים בישראל.
אחד הגורמים המשפיעים על התפתחותו של שיח אברהם הינו כמות המשקעים באותו אזור גיאוגרפי. בעונת החורף השיח עירום ועומד בשלכת. ענפיו הגמישים והחזקים מחזיקים מעמד בשיטפונות, ותכונותיהם אלה עשו אותם מקובלים גם כחומר למעשה מקלעת. שורשיו העמוקים של השיח מסייעים לו להיעגן בקרקע בשיטפונות החורף, ולקלוט מים מתחת לשכבות החלוקים היבשות בעיצומו של הקיץ. רקע תיאורטי זה הוביל להשערה כי הצמח יגדל ויתפתח בהתאם לכמות המשקעים שירדו, ובמידה וירדו כמות מספקת הצמח יגדל ויתפתח ויוציא פרחים. בחינת השערה זו תעשה באמצעות מחקר תצפית בעזרת כלי מדידה שונים: מד מטר, מד טמפרטורה, מד לחץ וחקר באמצעות תצפית ותיעוד תמונות.

שיטת הבדיקה: מחקר באמצעות תצפית בעזרת כלי מדידה שונים: מד מטר, מד טמפרטורה, מד לחץ וחקר באמצעות תצפית ותיעוד תמונות. על מנת לבדוק את השערת החקר בוצעו תצפיות הבודקות את השפעתם של הגורמים הביטויים והגורמים האביוטיים על התפתחות האורגניזם- צמח שיח אברהם. את התצפיות ביצענו באתר נחל קצרין במפנה הצפוני.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מהלך המחקר
3. ממצאים
4. דיון ומסקנה
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר מטיילים לאורך הנחלים בארץ בעונת החורף, רואים זרימת מים וצמחים בתרדמה, אך בעונת הקיץ, הם מתעוררים לחיים, גדלים ופורחים. כאשר מדברים על צמחי מים, מתכוונים לצמחי פרחים ולא לאצות. צמחים אלה, גדלים בתנאים מיוחדים עם מעט חמצן, שריכוזו במים נמוך בהשוואה לריכוזו באוויר (קלפון, 2020).
קלפון (2020) מוסיף כי יש צמחים הגדלים על גדות הנחל, ששורשיהם במים או בתוך הבוץ, ועלוותם בולטת לגובה, כגון שנית גדולה, קנה מצוי, סוף מצוי וכדומה, וצמחים הגדלים סמוך למים או צפים על פניהם, כגון עדשת המים, נופר צהוב, מדד זוחל, גרגיר הנחלים, כרפס הביצות ועוד. על גדות הנחלים, אפשר לראות גם עצי ערבה, צפצפה, שיח אברהם, הרדוף הנחלים, ארכובית שבטבטית, לכיד הנחלים ועוד. רוב צמחי המים מתרבים בריבוי וגטטיבי כגון, על ידי קני שורש, ניצני רביה ועוד, ומעט מתרבים גם על ידי זרעים (קלפון, 2020).

תגים:

הוראת מדעים · מדעים · גידול · משקעים · גשמים · מדעים · צמחים · מדידה · נחל · מים · תצפיץ · ניסוי · ניצנים · שורש · ביצות · ביולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת משקעים על בתי גידול צמחים מקרה מבחן שיח אברהם", סמינריון אודות "השפעת משקעים על בתי גידול צמחים מקרה מבחן שיח אברהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.