היישום אינו מחובר לאינטרנט

אקלים בית ספר

עבודה מס' 071146

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית וראיון עם מורה.

2,149 מילים ,9 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עסקו ועדיין עוסקים בתחום האקלים הבית ספרי מתוך כוונה לבחון את השפעותיו על התלמידים והן על צוות המורים בהיבטים שונים כגון הישגים לימודיים, תחרותיות, מוטיבציה, שחיקה ועוד.
מחקר זה מתמקד אפוא בניתוח האקלים הבית ספרי מבחינה תיאורטית ויישומית ומטרתו לענות על סוגיית המחקר הבאה: מהי תרומתו של אקלים בית הספר לצוות החינוכי ולתלמידי בית הספר? בחינת סוגיה זו נעשית על פי שלבי המחקר הבאים: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר סוקר תחילה הגדרות שונות לאקלים בית הספר ולאחר מכן סוקר היבטים ותרומות שונות של אקלים בית הספר. החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר ושיטת איסוף הממצאים. החלק השלישי הינו פרק הממצאים אשר עלו מתוך ראיון עם מורה מחנכת בבית הספר הנבחן והחלק הרביעי הינו פרק הסיכום אשר מציג את עיקרי התובנות של מחקר זה.
הבחירה שלי לעסוק ולבחון את האקלים הבית ספרי נובעת מתוך הבנה כי כיום ארגונים רבים פועלים על פי תפיסה תרבותית שמניעה אותם אם זאת על ידי תמריץ לעובדים, מענקים, משוב והערכה ועוד. כך גם מתנהל כיום בית הספר מתוך תפיסת אקלים בית ספרי מוגדר אשר משפיעה באופן נרחב הן על הצוות החינוכי והן על תלמידי בית הספר ואקלים זה נקע לרוב על ידי בית הספר עצמו. תחום זה מהווה כיום כר מחקרי נרחב במחקרים בארץ ובחו"ל ועל כן בחרתי להעמיק בנושא אקטואלי זה.

במחקר זה נעשה שימוש בראיון עומק חצי מובנה.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סקירת ספרות
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 משתתף המחקר והליך המחקר
4. ממצאים
5. דיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

הערת מערכת: תמלילי הראיונות אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

בית הספר הינו ארגון לכל דבר, כמו בכל ארגון על מנת שיוכל לפעול באופן תקין ישנו צורך בערכים מסוימים על מנת להגדיר את המתרחש בו (קורלנד, רוביו והרץ-לזרוביץ, 2004). בבית הספר המונח המקובל הוא "אקלים בית ספרי", עם זאת למונח "אקלים" אין הגדרה חד משמעית, כאשר פרייברג ושטיין (Freiberg and Stein, 1999) השתמשו בהגדרה מופשטת כאשר הם הגדירו את אקלים בית הספר כמו לב ונשמה של בית הספר. הגדרה זו טוענת כי המהות של בית ספר הינה להוביל ילד, מורה, ומנהל מערכת לאהוב את בית הספר ולהיות נוכח במסגרת הבית ספרית בכל יום לימודים.

תגים:

בית ספר · אקלים · צוות · חינוך · למידה · ילד · תלמיד · מוטיבציה · שחיקה · הישגים · לימוד · השפעה · תיכון · ארגון · עשייה · יזמות · הגשמה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אקלים בית ספר", סמינריון אודות "אקלים בית ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.