היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטמעת טכנולוגיות בחינוך ובהוראה

עבודה מס' 071131

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכי השינוי בתפיסותיהם של מורים את תהליכי הלמידה וההוראה.

5,616 מילים ,35 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

טכנולוגיות מידע מאפשרות התאמה לסגנונות למידה שונים אשר התפתחו בעשור האחרון המאה הקודמת והגבירה את המוטיבציה ללמידה. המחשב והאינטרנט חברו לתהליכי ההוראה והלמידה כאמצעי עזר והפכו להיות חלק בלתי נפרד משיטת הלמידה מהיסודי ועד האוניברסיטה בארץ ובעולם בקצב הולך וגובר.(Brockbanky, 2001) אחד התהליכים המרכזיים המאפיינים את החינוך בעשור האחרון של המאה ה-20 היה חדירתה הניכרת של טכנולוגיית המידע לבתי הספר. המחקר המתואר מציג ומפרש את תהליכי השינוי בתפיסותיהם של מורים את תהליכי הלמידה וההוראה המחקר דן באיכות ובייחודיות של השינויים אשר התחוללו אצל כל מורה בעקבות התנסות בגישה חדשנית ללמידה ולהוראה, גישה המתמקדת בביצוע משימות עתירות מידע בסביבה עתירת טכנולוגיה.
המציאות החדשה וההתפתחויות הטכנולוגיות מובילה לקושי במערכות השונות בעיקר במערכות החינוך בהתמודדות עם משימות ועם זמן תגובה. במציאות בבואנו להסתכל על ארגון, אנו מסתכלים לא רק על התוכן אלא על הדינאמיקה של התהליכים והדרך עצמה. אותם שינויים טכנולוגים המאפיינים את העולם הדיגיטלי מציבים בפני מערכת החינוך אתגרים הדורשים התאמה קונקרטית של תוכניות לימוד ואסטרטגיות למידה לאור הטכנולוגיה החדשה.
מדינת ישראל, מתמודדת עם התאמת מערכת החינוך למאה ה-21 מאחר והטכנולוגיה מתפשטת במהירות וזאת ע"י הקצאת משאבים רבים במסגרת רפורמת התקשוב. מן המורה נדרש להטמיע את הרפורמה החדשה בחיי בית הספר כדי להוביל את התלמיד ללמידה משמעותית (Carstens & Pelgrum, 2008). הטמעת טכנולוגיות בהוראה איננה תהליך פשוט שכן הן דורשת מן המערכת החינוכית יכולת גבוהה בתהליכי קביעת מדיניות וקבלת החלטות, מבנה ארגוני, איכות כוח האדם, שיטות עבודה, הקצאת משאבים, ניהול בתנאי משבר והסתגלות לתנאי סביבה משתנים. הנהלת הארגון נדרשת ליצור תנאים שיעודדו יצירת חידושים ויסייעו בהובלתו.
אל מול הדרישות של המערכת החינוכית ישנם גם המורים. ממצאי המחקר הנוכחי מצביעים על כך כי למורה יש תפקיד מפתח בהצלחת שילוב טכנולוגיות מידע בהוראה ובכדי לתת לו להניע את השינוי הזה, חשוב שהוא יאמץ חידושים ושינויים אלה. על מנת שהמורה ישנה את עמדותיו וישתכנע להיות שותף בהובלת שינויים טכנולוגיים בהוראה, חשוב מאד שהמערכת הבית ספרית תעזור למורה למצוא את כל האנרגיה שהוא דורש לשם הכלת השינויים הנדרשים. חלק מהמורים מביעים התנגדויות לקבלה וליישום ברמות שונות בשל קושי בשינוי הרגלים בשל וותק גבוהה בתחום, העדר ניסיון רב בעבודת מחשבים, וכן גילו הגבוה של המורה המתקשה להכיל שינויים חדשים.
הרציונל לבחירתי לחקור ולבחון את הנושא הנ"ל הינה בשל התמורות הרבות שחלו בשנים האחרונות במערכת החינוך בכל הקשור להטמעת טכנולוגיות בהוראה. כיום כל ילד בישראל נדרש לעבודה מול מחשב ולפיכך גם המורים מנדרשים זאת על מנת ליצור מערכת המושכת ומרתקת את התלמיד אל החומר הנלמד בצורה יעילה ורלוונטית לאמצעים הקיימים בענף הטכנולוגיה. הוראה איננה יכולה להסתמך רק על לוח וגיר כאשר באמצעות מחשבים ניתן לבצע העברת חומרים אל התלמיד בצורה מושכת יותר, מהירה יותר וממוקדת יותר, וכן לבחון בצורה אפקטיבית יותר את בקיאות התלמיד בחומר ההוראה הנלמד. על כן, אני מוצאת בחקר נושא זה סוגיית מחקר מעניינת ומרתקת.

תוכן עניינים:
1. חדשנות ארגונית וחדשנות בהוראה
1.1 הטמעת חדשנות בארגון
1.2 חדשנות טכנולוגית בהוראה
2. קשיים בהטמעת חדשנות ארגונית
2.1 תפיסה ארגונית
2.2 גורמים אישיותיים
3. עמדות מורים כלפי תמורות טכנולוגיות בהוראה
3.1 עמדות
3.2 עמדות המורים כלפי טכנולוגיות בהוראה
4. בחינת גורמים המשפיעים על המורים בהליך הטמעת טכנולוגיה
4.1 ותק בהוראה
4.2 ניסיון קודם בהוראה
4.3 גיל המורה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ארגון המעוניין להנהיג שינוי או להוביל חדשנות מסוימת צריך תנאים שיאפשרו זאת. על פי לוי (2000) התנאים הנדרשים בארגון על מנת להצליח בתהליך השינוי הם: תמיכה ומחויבות של המנהל וההנהלה, הסכמת ועד העובדים והכנת העובדים, מעורבות גורמים היכולים להשפיע על השינוי, גיוס משאבים, גיבוש צוות מוביל ויכולת לפעול פעולה רצופה. במידה ותנאים אלו יתקיימו יצירת השינוי או החדשנות יצליחו.
ישנם מודלים מקובלים של חדשנות אשר שמים דגש על הגורם המניע את תהליך החדשנות. המודלים מתבססים על התפיסה כי הכוח המניע את תהליכי ההתפתחות בכל הקשור לחדשנות נגזר מהתחרות בין צד ההיצע לצד הביקוש (המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2014).

תגים:

הוראה · חינוך · טכנולוגיה · קידמה · פיתוח · אסטרטגיה · למידה · אינטרנט · מורים · שינוי · מערכת · חומר · עמדות · שינוי · חדשנות · ארגון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטמעת טכנולוגיות בחינוך ובהוראה", סמינריון אודות "הטמעת טכנולוגיות בחינוך ובהוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.