היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכירת מילים בקרב נשים וגברים

עבודה מס' 071122

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנם הבדלים בזיכרון בין גברים ונשים, מהם עקרונות התיווך השונים המשפיעים על הבדלים אלה וכיצד הבדלים אלה באים לידי ביטוי במבחן זיכרון שמיעתי של מילים.

5,660 מילים ,20 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם ישנם הבדלים בזיכרון בין גברים ונשים, מהם עקרונות התיווך השונים המשפיעים על הבדלים אלה וכיצד הבדלים אלה באים לידי ביטוי במבחן זיכרון שמיעתי של מילים.
לאור מטרות מחקר אלה, השערות המחקר הנוכחי הינן כי ימצאו הבדלים בזיכרון שמיעתי בין נשים וגברים ; ימצאו הבדלים בשכיחות עקרונות התיווך באינטראקציה עם נשים לעומת גברים ; וכי ימצאו הבדלים בין גברים לנשים ביכולת השתנות שכלית במטלת זיכרון שמיעתי בעקבות תיווך. משתתפי המחקר הינם 20 נחקרים כאשר 10 מתוכם הינם זכרים ו-10 נשים. גילם הממוצע של הנחקרים הינו 26.7 כאשר טווח גילאים הנשאלים נע בין 20 ל-30. מצבם המשפחתי של מרבית הנשאלים הינו רווק (60%), השכלתם של מרבית הנשאלים הינו 15 שנות לימוד (50%), כאשר טווח שנות ההשכלה נע בין 12 שנות לימוד ל-17 שנות לימוד.
מערך המחקר בו נעשה שימוש הוא מחקר תיאורי. זהו מחקר שמטרתו לתאר בדייקנות מרבית תכונות של יחיד, קבוצה, עמדה או שכיחות של תופעה וכן לקבוע עוצמת קשר בין משתנים. (בייט מרום, 1990). במחקר זה נעשה שימוש ב-3 כלי מחקר שונים: שאלונים אינפורמטיביים, מבחן זכירת מילים (ריי) ותצפית ותיעוד הנחקרים.
הממצאים העיקריים העלו כי בקרב גברים ממוצע גבוה יותר של זיכרון שמיעתי מאשר בקרב נשים, בקרב גברים ממוצע גבוה יותר של שכיחות עקרונות התיווך באינטראקציה מאשר בקרב נשים, בקרב גברים ממוצע נמוך יותר של השתנות שכלית במטלת זיכרון שמיעתי בעקבות תיווך מאשר בקרב נשים. לאור הממצאים שהתקבלו, מסקנה עיקרית של מחקר זה היא כי זיכרון הינו תכונה משתנה התלויה במין האדם ולהשפעת עקרונות התיווך באינטראקציה ובזיכרון שמיעתי השפעה משתנה על גברים ונשים. לפיכך, עולה כי על מנת לשפר זיכרון אצל נשים או גברים יש לפעול בצורות שונות על מנת למקסם את יכולת הזיכרון בין המינים.

המלצה שעולה מתוך מחקר זה היא לתרגל זיכרון של מילים או תמונות אצל ילדים בכיתות א' ו-ב' באופן שונה כאשר בתיווך עקרונות האינטראקציה ימצאו תוצאות טובות יותר אצל גברים ואילו במטלת זיכרון שמיעתי יתקבלו תוצאות גבוהות יותר אצל נשים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 זכרון מילים
2.2 הבדלי זיכרון בין נשים וגברים
2.3 גישת התיווך בלמידה
3. רציונל המחקר
3.1 נושא המחקר
3.2 שאלות המחקר
3.3 השערות המחקר
3.4 מטרת המחקר
3.5 רציונל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 מדגם המחקר
4.2 תיאור שיטת הדגימה
4.3 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 מערך המחקר
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
5.2 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון אינפורמטיבי
8.2 שאלון ריי
8.3 פלטים סטטיסטיים
לוחות
לוח מספר 1- משתנים אישיים של משתתפי המדגם
לוח מספר 2- סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
לוח מספר 3- מבחן T-test לבחינת הבדלי זכרון שמיעתי בין גברים ונשים
לוח מספר 4- מבחן T-test לבחינת עקרונות התיווך באינטראקציה בין מינים
לוח מספר 5- מבחן T-test לבחינת השתנות שכלית בעקבות תיווך בין מינים

קטע מהעבודה:

זיכרון מילים מורכב למעשה מלולאה פונולוגית אשר אמונה על החזקת חומר אקוסטי-מילולי. מאגר לאחסון חומר מילולי מסוגל לשמור את המידע לזמן קצוב של שניות בלבד, כאשר מבוצע שינון פנימי, לא קולי. אחת הדרכים להבין את דרכי פעולתה של הלולאה הפונולוגית באמצעות אפקטים שונים התלויים בסוג הגירוי הנזכר, אופנתו, וכן מניפולציות שונות שמופעלות על הנבדק עצמו. אפקטים אלו משמשים גם כאפקטים המבדילים בין מערכת תקינה ובין מערכת לקויה Baddeley, 2003)).

תגים:

זכרון · זיכרון · גברים · נשים · שמיעה · השתנות שכלית · זיכרון שמיעתי · תיווך · מילים · יכולת מילולית · למידה · שליפת מילים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכירת מילים בקרב נשים וגברים", סמינריון אודות "זכירת מילים בקרב נשים וגברים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.