היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני חוזים- התחייבות לתת מתנה

עבודה מס' 071111

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהות התחייבות נתינת המתנה בהתאם לחוק; עמדת בתי המשפט בישראל לגבי הענקת מתנה וכיצד רשאי לבטל התחייבות זו.

2,397 מילים ,45 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בעבודה זו אפרט על מהי מתנה? האם זה יחס מסחרי? הסכם חברתי? חוזה? או נושא שאינו שפיט? במהלך חיפושי לאחר תשובה על מהי מתנה, נתקלתי בחוק המתנה אשר מפרט בצורה קצרה מהי מתנה, ומתי אפשר לחזור מהתחייבות לתת מתנה. כפי שאנו יודעים חוזים הם הסכמים בין שתי צדדים או יותר ויוצרים קשר משפטי, "הדוקטרינה החוזית נועדה, בין היתר, לשקף יציבות וודאות, בהיותה המכשיר המשפטי המרכזי המאפשר לפרט "לחוקק לעצמו" בגיבויו ובתמיכתו של הדין."(2) בעבודה זו נתייחס למהות התחייבות נתינת המתנה בהתאם לחוק וגם אציג את עמדת בתי המשפט בישראל לגבי הענקת מתנה וכיצד רשאי לבטל התחייבות זו. ראשית אתייחס לעיגונה בחוק ומהותה, שנית אדגים מן הפסיקה הישראלית ובעולם. לאחר מכן אציג גישות שונות לאכיפת חוק החוזים על חוק המתנה, ובביקורות ופגמים על החוק, ואסיים בסיכום.


תוכן עניינים:
מבוא
העיגון בחוק, מהי מתנה, והאם התחייבות לתת מתנה זה חוזה?
החוק בפסיקה
בין האפיון החוזי לאפיון המתנתי
מילות סיכום
נספח
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יש לבצע הבדלה בין מתנה לאלתר להתחייבות-לתת-מתנה. מתנה לאלתר היא מוגמרת וסופית שהסתיימה בהקנייה (כשהענקת המתנה לאלתר השלב האובליגטורי והשלב הקנייני מתרחשים בעת ובעונה אחת), בניגוד להתחייבות לתת מתנה אשר זו היא התחייבות שנוצרת כתוצאה מהבטחה להענקת מתנה בטרם התרחש שלב ההקניה. זו כבר נקבעה במג'לה (מג'לת-אחכאם-אל-עדליה(4)) ומקובלת עד היום. כיוון שהמשפט הישראלי נשען על המשפט האנגלי, ידוע כי הבטחה ללא תמורה אינה מחייבת, אלא אם כן קיימת הסתמכות הכלל הוא כי כל עוד אין תמורה-אי אפשר לאכוף את החוזה (אלא אם כן קיימת הסתמכות).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני חוזים- התחייבות לתת מתנה", סמינריון אודות "דיני חוזים- התחייבות לתת מתנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.