היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרומת חדשנות במערכת החינוך להשתלבות עתידית בהייטק

עבודה מס' 071087

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי חדשנות במערכת החינוך והאם חדשנות זו תורמת להשתלבות תלמידים בענף ההייטק עם סיום לימודיהם?

6,699 מילים ,23 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

פניה של מערכת ההשכלה הגבוהה השתנו רבות מאמצע שנות ה-90, עם ההתרחבות המואצת של המכללות, שהגבירה את הנגישות ללימודים גבוהים. תרומה מרכזית לשינויים במערכת ההשכלה הגבוהה הינה התרחבות מואצת ופתיחה של מכללות ציבוריות (מתוקצבות) ופרטיות (לא- מתוקצבות) ואקדמיזציה שלהן, וכן הקמת שלוחות של אוניברסיטאות זרות. כל אלו תמכו בגידול ניכר במספר הסטודנטים (רומנוב, 2010).
תפקידה המרכזי של מערכת החינוך הוא להקנות לכל אחד מבוגריה את הכלים הנחוצים להשתלבות מיטבית בחברה מתקדמת מבחינה טכנולוגית, תרבותית וחברתית (בלס, בלנק ושביט, 2012). לפיכך, לאורך השנים ייחסו במערכת החינוך הישראלית חשיבות ייחודית ללימודי המדעים אשר יכינו את התלמיד לחיים בחברה מדעית-טכנולוגית ויקנו לו דרכי חשיבה מדעית. התפיסה הרווחת היא שתלמיד בעל אוריינות מדעית יתרום בעתיד ליצירה מדעית-טכנולוגית המהווה בסיס לפיתוחה וצמיחתה של מדינת ישראל. ואכן, בעשורים האחרונים מתבססת כלכלת ישראל באופן משמעותי על תעשייה עתירת ידע וטכנולוגיה מתקדמת. לשם כך נדרש טיפוח של הון אנושי שיהווה כוח אדם מתאים ומיומן להשתלבות במערך העשייה (גולדשמידט, 2010). החינוך המדעי והטכנולוגי נתפס כהכרחי להקניית ידע ומיומנויות הנחוצים לכל תלמיד שיהיה אזרח בוגר במאה ה-21, וזאת מאחר שידע וחשיבה מדעיים רלוונטיים ואף הכרחיים לחיי היום יום, לצורך פתרון בעיות בעולם ה"אמיתי" ולהבנה וניתוח של מידע המתקבל ממקורות שונים (גולדשמידט, 2010).
מערכת החינוך החלה להפנים כי על מנת לשלב מתבגרים במערכת וחברות עתירות ידע מתחומי הייטק שונים, עליה לפתח את מקצועות הליבה הנדרשים לכך כבר משלב החטיבה והתיכון ביניהם מקצועות האנגלית, המתמטיקה, הפיסיקה ומגמות האלקטרוניקה והמחשבים.
לאור הדברים הנ"ל, מטרת המחקר הינה לבחון האם יש קשר בין השכלה בחדשנות במערכת החינוך והאם חדשנות זו תורמת בסופו של דבר להשתלבות תלמידים בענפי הייטק שונים עם סיום לימודיהם הגבוהים. לפיכך, המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: חלקו הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה את מערכת החינוך בישראל בדגש על ההשכלה הגבוהה, חדשנות במערכות חינוך אלה ובחינה תיאורטית של חדשנות חינוכית ויזמות בחינוך על אופן ההשתלבות של סטודנטים הלומדים במערכת ההשכלה הגבוהה במקצועות הייטק שונים.
חלקו השני של המחקר הינו פרק הממצאים. פרק זה יבחן תמורות שחלו בכמות הסטודנטים הלומדים מקצועות ריאליים אשר יאפשרו להם להשתלב בתחומי הייטק שונים ותמורות אקדמיות מקצועיות שחלו בהוראת תחומים אלה תוך בחינת הקשר בינהם באופן תיאורטי.
חלקו השלישי של המחקר הינו פרק דיון ומסקנות אשר מסכם באופן אינטגרטיבי את ממצאי העבודה השונים שעלו מתוך פרק הסקירה הספרותית ופרק הממצאים. חלק זה כולל את מגבלותיו של מחקר זה ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.
כלל השלבים שתיארתי לעיל באים לתת מענה הולם על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד באה לידי ביטוי חדשנות במערכת החינוך והאם חדשנות זו תורמת להשתלבות תלמידים בענף ההייטק עם סיום לימודיהם?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 השכלה גבוהה בישראל
2.1.1 רקע
2.1.2 מוסדות הלימוד
2.1.3 מקצועות לימוד בישראל
2.1.4 מאפייני הסטודנטים בישראל
2.2 בעיית ההון האנושי בהייטק
2.3 חדשנות בהוראת מקצועות מדעיים
2.3.1 הגדרת חדשנות
2.3.2 חדשנות בחינוך
3. ממצאים
4. סיכום ומסקנה
4.1 סיכום
4.2 מסקנת המחקר
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחום האקדמיה בישראל התפתח בעקבות ההתפתחויות בעולם, והושפעה במהלך השנים בעיקר משלוש תרבויות אקדמיות: הגרמנית, הבריטית והאמריקאית. לאוניברסיטאות בישראל מספר מאפיינים ייחודיים, אשר הושפעו רבות הן מהיסטוריית העם היהודי, מהיבטים החברתיים והתרבותיים במדינה והן מסביבת ההתפתחות. הטכניון, האוניברסיטה העברית ומכון ויצמן, אשר התפתחו טרם קום המדינה, לוותה במאבקים קשים בנושאים שונים בהם: נושאי אקדמיה הנוגעים להוראה ומחקר, יחסים עם המוסדות הלאומיים (להם המוסדות היו שייכים) עם היישוב היהודי בארץ, יהדות העולם וכן הקהילה האקדמית הבינלאומית. בשנים אלה עסקו המוסדות הנ"ל בהתפתחות אקדמית ובתרומה לאומית למאבקי היישוב בארץ. התפתחותם של המוסדות בשנים אלה השפיעה במידה רבה על ייחודיותה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל עד היום (קירש, 2014 ; רומנוב, 2010).

תגים:

חינוך · לימודים גבוהים · מכללה · אוניברסיטה · טכנולוגיה · הייטק · מדעים · תעשייה · אלקטרוניקה · מחשבים · חדשנות · השתלבות · טכנולוגיה · חינוך טכנולוגי · תעשייה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת חדשנות במערכת החינוך להשתלבות עתידית בהייטק", סמינריון אודות "תרומת חדשנות במערכת החינוך להשתלבות עתידית בהייטק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.