היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסות ועולמות ערכיים סביב יום הזיכרון בקרב גננות

עבודה מס' 071085

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן עמדותיהן של גננות כלפי העברת תכני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל במסגרת החינוך בגן ילדים ומהן הקשיים המתלווים לכך?

6,856 מילים ,15 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בתפיסת הצורך בהעברת תכני יום הזיכרון לילדים במסגרת גן הילדים ובעמדות גננות כלפי העברת תכנים אלה במסגרת הגן. אחד המאפיינים הבולטים של מערכת החינוך הישראלית היא ההתייחסות אל הילדים כאל קהל שומעים, בעוד שהתפקיד שהיא נוטלת על עצמה הוא להיות נציגם של החברה והמדינה. גן הילדים משמש זמן נוח להעברת הערכים החברתיים המרכזיים, כך שיש למערכת החינוך השפעה רבה על עיצוב האופי של החברה העתידית באמצעות עיצוב בני האדם הפרטיים, ויותר חשוב, עיצובם כאזרחי המדינה. במחקר שהתמקד בעמדותיהן של גננות להוראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בגיל הגן, כנושא כאוב במדינת ישראל ועוסק במוות ושכול, נמצא שהנושא שנוי במחלוקת בקרב הגננות השונות.
לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את סוגיית החקר הבאה: מהן עמדותיהן של גננות כלפי העברת תכני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל במסגרת החינוך בגן ילדים ומהן הקשיים המתלווים לכך?
לשם בחינת סוגיות אלה, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון הינו פרק סקירת הספרות אשר סוקר בצורת משפך מהם אירועים לאומיים ויום הזיכרון בגני ילדים, כיצד מתבצע לימוד ההיסטוריה בקרב ילדי הגנים ומה תפקידה של הגננת ביצירת התוכן ההיסטורי החינוכי. לבסוף, סקירת עמדותיהן של גננות כלפי העברת תכני יום הזיכרון במסגרת החינוך בגן הילדים. החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את שיטת המחקר, כלי המחקר, שיטת איסוף הנתונים, מדגם המחקר והליך ביצועו.
חלקו השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר בנוי על פי קטגוריות שונות הלקוחות מתוך פרקי הסקירה הספרותית ומתוך שאלות שניתנו למרואיינות במחקר. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי התובנות שעלו מתוך מחקר זה, מסקנותיו, מגבלות המחקר וכן הצעות למחקרי המשך ראויים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על סוגיות המחקר הנבחנות בעבודה זו.
בחרתי לעסוק ולחקור נושא זה מתוך צורך להבין, ללמוד ולהכיר כגננת בישראל כיצד גננות תופסות את מקומן וחשיבותן בהעברת תכנים ייחודיים בחשיבותם לילדי הגן. לעיתים צוות הגן נדרש לשוחח עם ילדים על אירועים מיוחדים, חגים שונים וכדומה. אירוע יום הזיכרון הינו אירוע מיוחד שכן הוא נתפס כאירוע מלכד של כלל אזרחי המדינה ללא תלות ברמת דתיות, גזע ומין. העיסוק בבחינת העברת תוכן של יום זה לילדי הגן יוצר מתח מסוים בין ריאליות והעברת תוכן ברור ובין צורך בהצגת הדברים בצורה אופטימית אשר שונה במהותה מתכלית יום זה. על כן מצאתי עניין רב בחקר הנושא הנ"ל.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק. כלי זה נמצא כמתאים לי ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי מהן עמדות גננות בגני ילדים בישראל כלפי העברת תכנים לילדי הגן של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וכיצד זה משפיע על ילדי הגן מנקודת מבטן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אירועים לאומיים ויום הזיכרון בגני ילדים
2.2 לימוד ההיסטוריה והזיכרון בקרב ילדי הגן
2.3 תפקיד הגננת בהעברת התוכן ההיסטורי החינוכי
2.4 עמדת הגננת בהעברת תוכן של יום הזיכרון בגני ילדים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 פרופיל המרואיינות
3.5 הליך המחקר ואתיקה
3.6 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 ידע תיאורטי
4.2 עמדות גננות כלפי שיתוף ילדי הגן
4.3 קושי בהעברת התכנים
4.4 אלטרנטיבות בהעברת המסר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כהן ודליות (2007) עוסקות בספרם בציון אירועים לאומיים הנערכים בגני הילדים ובבתי הספר. הן טוענות כי הטקסים הנערכים במוסדות החינוך בישראל מתקיים באופן דומה לאלה המתקיימים בטקסים הממלכתיים ברחבי הארץ ואשר משודרים באמצעי המדיה השונים. במהלך ההכנות לטקסים בגני הילדים ובבתי הספר, הילדים מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך ההכנות. הילדים מקימים פינות הנצחנה, מקשטים את הגן בדגלים וסמלי זיכרון, לומדים טקסטים בעל פה הקשורים לטקסי הזיכרון ועוד. בנוסף לקיום הטקס בגן הילדים או בבית הספר בדומה לטקסים הממלכתיים, גם בבתי הספר דגל המדינה מורד לחצי התורן, וטקסטים נקראים ונשמעים בפומבי.

תגים:

חינוך · ישראל · קטינים · גן ילדים · חשיפה · יום זיכרון · תכנים · חשיבות · אירוע · שותפות · אבל · גיל הרך · לאומיות · אזרחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסות ועולמות ערכיים סביב יום הזיכרון בקרב גננות", סמינריון אודות "תפיסות ועולמות ערכיים סביב יום הזיכרון בקרב גננות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.