היישום אינו מחובר לאינטרנט

התחדשות עירונית- פינוי בינוי

עבודה מס' 071084

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עמדות כלפי פרויקט פינוי בינוי.

5,577 מילים ,19 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

פינוי בינוי הוא חלק ממדיניות ההתחדשות עירונית בערים שנוצרה כפתרון לבעיות הנגררות בעקבות תהליך הפרבור. מדיניות זו פותחה בעקבות אזילת השטחים הפתוחים מחוץ לערים, קריאת גופי התכנון לציפוף הערים, וחוסר היכולת לטפל במרקמים עירוניים מתדרדרים. ההכרזה על שטח כעל מתחם פינוי בינוי נעשית על מנת לעשות שימוש יעיל יותר בקרקע, על מנת לאפשר עתודות מגורים תוך שמירה על שטחים ירוקים בעיר ועל מנת לשפר את תדמית העיר.
המחקר הנוכחי בוחן את העדפותיו של הפרט בנוגע לפרויקט פינוי בינוי תוך התחשבות בהיבטים שונים בעיקרם היבטים כלכליים וסביבתיים אשר מהווים משקל משמעותי בהחלטתו של הפרט בנוגע לכדאיות הפרויקט. לשם כך המחקר מציג תחילה את הרקע התיאורטי לנושא פרויקט בינוי בעולם ואת הגורמים התורמים להחלטתו של הפרט והקבוצה בנוגע לפרויקט התחדשות עירונית מסוג זה. בחלק השני מוצגת שיטת המחקר הכוללת פירוט של כלי המחקר בו נעשה שימוש וכן השיטות הסטטיסטיות השונות שבהן נעשה שימוש לבחינת שאלת המחקר והשערותיה.
בחלק השלישי של המחקר מוצג פרק הממצאים כאשר פרק זה מפרט את כלל הממצאים האמפיריים שעלו מתוך מבחנים סטטיסטיים שונים שנעשו על פי השערות המחקר. חלק זה מציג תחילה את המאפיינים הדמוגראפיים של משתתפי המחקר ולאחר מכן את תוצאות מבחני T-test שבחנו הבדלים בין קבוצות באוכלוסייה הנבחנת. החלק הרביעי במחקר מציג דיון ומסקנות שעלו מתוך כלל הממצאים הספרותיים והאמפיריים שעלו בבחינת נושא המחקר הנוכחי.
כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 קבלת החלטות שיתופית להתחדשות עירונית בת-קיימא פרויקטים
2.1.1 תקציר
2.1.2 הקדמה
2.1.3 תמיכה בקבלת החלטות בפרויקטים של התחדשות עירוניות
2.2 פרויקט פינוי-בינוי בישראל
2.3 שאלת המחקר והשערותיה
3. שיטת המחקר
3.1 מדגם המחקר
3.2 משתני המחקר
3.2.1 משתנה תלוי
3.2.2 משתנים בלתי תלויים
3.3 הליך המחקר
3.4 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתנה המחקר החדש
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

הסביבה הבנויה היא תורם עיקרי לבעיות סביבתיות בגלל שימוש בחומרי גלם, משאבים בלתי מתחדשים ומתכלים וכמובן הייצור של זיהום ופסולת. מכאן נובע כי הסביבה הבנויה מציעה הזדמנויות רבות לתרום לפיתוח בר-קיימא. למעשה, העיר היא לעתים קרובות במוקד מאמצי פיתוח בר-קיימא. ערים הן צרכנים גדולים של משאבים טבעיים, כוללים קרקע, והם אחראים לכמויות ניכרות של זיהום ופסולת (Nijkamp & Pepping G, 1998). מאידך, ערים הם גם מקומות שבם אנשים חיים ועובדים והיכן שהמערכות טבעיות וחברתיות נפגשות נוצרת אינטראקציה. פרויקטים של פיתוח עירוני (מתחדש) מציעים הזדמנויות לשפר את הביצועים של ערים הן בסביבה ובמובנים חברתיים-כלכליים: האתגר הוא לשפר את הביצועים הסביבתיים של הערים תוך העלאת האיכויות המרחביות וחברתיות-כלכליות שלהם. בדרך זו, יכולת להפוך ערים להתנחלויות אדם ברי-קיימא.

תגים:

ישראל · פרויקטים · התחדשות · בנייה · חידוש · בנייה · שטחים · החלטה · דיירים · עיר · פיתוח עירוני · סביבה · כלכלה · תמא · מדיניות · דיור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התחדשות עירונית- פינוי בינוי ", סמינריון אודות "התחדשות עירונית- פינוי בינוי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.