היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל

עבודה מס' 071072

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משתלבת ילדה בעלת שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל?

8,196 מילים ,30 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

נושא העבודה הינו שילוב ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל. הבחירה בנושא זה נבעה מתוך צורך לחוות באופן אישי כיצד ניתן לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגני ילדים רגילים ולאפשר לאותם ילדים לרכוש מיומנויות חברתיות אותם ככל הנראה לא היו רוכשים במסגרת גן לבעלי צרכים מיוחדים.
מחקר זה עוסק בשלושה היבטים שונים העוסקים בשילוב בעלי צרכים מיוחדים בגן ילדים רגיל: ראשית מציג המחקר מהו שיתוק מוחין ומהן המגבלות המתלוות לשיתוק זה מהיבטים פיסיים וקוגניטיביים. שנית, המחקר מציג את מגמת השתלבותם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגני ילדים רגילים, מהי התפיסה העומדת מאחורי הרעיון של השתלבות ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן רגיל ומהם היתרונות והחסרונות של זה. שלישית, המחקר בוחן את תפקידה של הגננת ותפיסותיה ביחס לשילוב ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל ואת תפקידה בהצלחת מהלך מסוג זה.
לפיכך, מטרות המחקר הינם לבחון כיצד ניתן לשלב ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל, האם שילוב זה אפשרי מבחינה פיסית, קוגניטיבית וחברתית אצל הילד בעל השיתוק המוחין והאם לגננת השפעה על השתלבות הילד בעל השיתוק המוחין בסביבת גן רגילה.
ייחודיותו של המחקר זה הינה בשילוב תיאוריות רבות העוסקות בשיתוק מוחין והמגבלות המלוות אליו, שילוב בעלי שיתוק מוחין בגן רגיל ותפיסת הגננת ותרומתה להצלחת שילוב זה, כל אלה בשילוב תצפיות שונות אשר נערכו לבחינת יכולת שילוב ילדה בעלת שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל, כלומר המחקר אינו נסמך רק על תיאוריות שונות אלה משלב בתוכו תצפיות המפריכות או מאששות את תיאוריות אלה.
שלבי המחקר הם כדלקמן: בחלק הראשון של המחקר מוצג פרק הסקירה אשר סוקר מהו שיתוק מוחין, כיצד בא לידי ביטוי מבחינה פיסית וקוגניטיבית ומהם ההגדרות השונות לתופעה זו בקרב ילדים. החלק השני של פרק הסקירה מציג תיאוריות שונות העוסקות בשילוב ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל לרבות ההתפתחויות השונות בנושא במדינת ישראל לאורך העשור האחרון. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק בתפקידה של הגננת בשילוב ילדים בעלי שיתוק מוחין בגן רגיל והשפעת תפיסת הגננת על הצלחת שילוב זה.
החלק השני במחקר הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את משתתפי המחקר, הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים. החלק השלישי הינו פרק הממצאים. פרק הממצאים בנוי על פי קטגוריות שונות הלקוחות מתוך פרקי הסקירה הספרותית ומתוך נקודות שעלו במהלך התצפית על ההנחקרת. הממצאים מוצגים באופן שיטתי, ענייני וקצר תוך הקפדה על איזון ובחירה מושכלת של נקודות אשר עלו במהלך התצפיות השונות. בקטגוריה הראשונה יבחנו הסימפטומים השונים המאפיינים שיתוק מוחין אצל ילדים- כיצד הם מוצגים בספרות וכיצד באים לידי ביטוי בקרב הנחקרת. מתוך קטגוריה זו עולות שתי תתי קטגוריות- יחסים עם מבוגרים ויחסים עם ילדים. קטגוריה שניה הינה דפוס הגננת בהתמודדות עם הצורך בשילוב ילדה בעלת שיתוק מוחין בגן רגיל. גם בקטגוריה זו מתבצע ניתוח הספרות העוסקת בנושא זה תוך שילוב ממצאים שעלו מתוך תצפית שנערכה לילדה בעלת שיתוק מוחין המשולבת בגן ילדים רגיל. החלק הרביעי של המחקר הינו פרק הדיון. פרק הדיון בנוי על פי שלוש קטגוריות מחקר הלקוחות מפרק הממצאים. קטגוריה ראשונה עוסקת במגבלותיהן השונות של ילדים בעלי שיתוק מוחין. קטגורית מחקר שניה עוסקת בשילוב של ילדים בעלי שיתוק מוחין במסגרת גן רגילה, כלומר באינטראקציה החברתית של בעלי שיתוק מוחין. קטגורית מחקר שלישית עסקה בדפוסי הגננת, תפיסתה כלפי שילוב בעלי מוגבלויות בגן ילדים רגיל ותרומתה לשילוב הילד. חלק רביעי של פרק זה מציג את מסקנות המחקר, השלכות המחקר ותרומתו, מגבלות המחקר וכיווני חקירה חדשים.
כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לתת מענה על סוגיית המחקר נבחנת והיא: כיצד משתלבת ילדה בעלת שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל?


תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שיתוק מוחין- הגדרות ומאפיינים
2.2 שילוב ילדים עם שיתוק מוחין
2.3 תפקידה של הגננת ותפיסותיה ביחס לשילוב
3. שיטת המחקר
3.1 משתתפים ושדה המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ואתיקה
3.4 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 דפוסי התנהגות של הילדה
4.1.1 אינטראקציה חברתית עם ילדים
4.2.1 אינטראקציה חברתית עם מבוגרים
4.2 דפוסי הגננת
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנות
4.3 המלצות ותרומות
4.4 מגבלות המחקר
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים
6.1 תצפית 1
6.2 חלוקה לקטגוריות ניתוח
6.3 ניתוח הראיונות (טבלה)

קטע מהעבודה:

שיתוק מוחין (CP) היא מצב התפתחותי מוכר היטב המתחיל בגיל הרך ומתמיד דרך תוחלת החיים של אותו אדם בעל שיתוק. החל משנת 1861 החלו למעשה לעסוק בתופעת ושכיחות השיתוק מוחין בקרב ילדים בספרות הרפואית. בסוף המאה ה -19, זיגמונד פרויד וסר ויליאם אוסלר החלו לתרום פרספקטיבות חשובות על תופעה זו. מאמצע שנות ה-40 של המאה ה-20, האבות המייסדים של האקדמיה האמריקנית לרפואה התפתחותית בארצות הברית (קרלסון, קרותרס, דיוור, פיי, פרלשטיין, ופלפס), וחוקרים שונים ממועדון קטן בבריטניה, היו מהמנהיגים שעבדו את המושגים והתיאורים של שיתוק מוחין קדימה והביאו לידי מוקדי טיפול חדשים בהתמודדות עם התופעה ומאמצי מחקר חדשים בתחום (Sanger, 2004).

תגים:

שיתוק מוחין · התמודדות · חינוך · טיפול · לקות · צרכים · גן ילדים · ילדים · קטינים · גננת · מבוגרים · שילוב · סייעת · מוגבלות · בעלי מוגבלויות · צרכים מיוחדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל", סמינריון אודות "שילוב בעלי שיתוק מוחין בגן ילדים רגיל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.