היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מגפת הקורונה על אורח החיים הבריאותי בקרב הציבור בישראל

עבודה מס' 071069

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הושפע אורח החיים הבריאותי של הפרט בשל מגפת הקורונה?

5,921 מילים ,23 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים ב'אורח חיים בריא', בעיקר בשנים האחרונות עם המודעות ההולכת וגוברת לפעילות גופנית ומזון פחות מעובד ומתועש (Griban et al., 2020‏). אורח החיים שאתייחס אליו בעבודת החקר הוא "אורח החיים הבריא", הכולל: תזונה מאוזנת המאפשרת שמירה על משקל גוף תקין, ביצוע פעילות ספורטיבית חובבנית/מקצוענית, כמות וזמני שעות שינה קבועות. מתוך כך, שאלת המחקר אשר תוביל את מחקר זה הינה: כיצד הושפע אורח החיים הבריאותי של הפרט בשל מגפת הקורונה?
על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המחקר בנוי על פי מספר חלקים. חלק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה את תקופת הקורונה והשלכותיה מבחינות שונות. פרק שני של הסקירה מציג את המשתנה 'אורח חיים בריא' כאשר פרק זה סוקר את ההיבטים של פעילות גופנית, תזונה ושעות שינה כחלק מאורח חיים בריא של הפרט. פרק שלישי של הסקירה עוסק בהשפעת הקורונה על אורח החיים הבריא של הציבור.
חלק שני הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, כלי המחקר, שיטת החקר ושיטות ניתוח הנתונים. חלק שלישי הינו פרק הממצאים אשר תחילה מציג מאפיינים דמוגרפיים של מדגם המחקר, סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר וכן מבחנים סטטיסטיים לבחינת הקשר בין משתני המחקר על פי השערות מחקר זה.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג אינטגרציה של כלל הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הספרות עם הממצאים האמפיריים שהתקבלו מתוך ניתוח נתונים שנאספו ממדגם המחקר.

במחקר נעשה שימוש בשאלון מובנה אמריקאי אשר עסק בהרגיל אורח חיים בריא בתקופת הקורונה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מגפת הקורונה
2.2 אורח חיים בריא
2.3 בריאות הציבור בתקופת הקורונה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מגדם המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 כלי המחקר
3.6 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית מאפיינים דמוגרפיים
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון וסיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסקר תקופתי שנערך בישראל באוניברסיטה העברית בין נובמבר לדצמבר 2020 דיווחה קבוצת חוקרים בראשות דור-חיים, שכ-70% מהישראלים שהיו רגילים להתאמן בצורה סדירה, בין שתחת הדרכה ובין שבאופן עצמאי, התאמנו בתקופה זו פחות מכפי שהיו רגילים לכך, וזאת בשל מגבלות הריחוק החברתי שנכפה עקב המגפה. בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי החשופה במיוחד לנזקי המגפה, בלטה מאוד מגמת הירידה בתדירות האימונים. עוד מצאו החוקרים בקרב כ-60% הישראלים שנוהגים להתאמן בשגרה, גם עלייה במשקל (חציון 5.3 ק"ג) במהלך תקופת הבידוד החברתי (איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, 2020).

תגים:

קורונה · מגיפה · מגפה · מחלה · בריאות · כושר · תזונה · פעילות גופנית · ציבור · אורח חיים · ספורט · התעמלות · סגר · אימון · אימונים · קוביד · covid

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מגפת הקורונה על אורח החיים הבריאותי בקרב הציבור בישראל ", סמינריון אודות "השפעת מגפת הקורונה על אורח החיים הבריאותי בקרב הציבור בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.