היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיפור הישגי התלמידים בישראל- השקעה ותמריצים

עבודה מס' 071057

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מתן תמריצים ושימוש בשיטות הוראה שונות עוזרים לשיפור מערכת החינוך בארץ?

6,181 מילים ,18 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

קיימים מספר מחקרים בארץ ובעולם על הדרכים לשיפור מערכת החינוך בארץ, ועל הקשר בין תמריצים למורים לבין הישגים התנהגותיים ואקדמאים של תלמידים. כך למשל מחקרו של לביא בדק כיצד ההשפעה של משאבי בית ספר ואמצעים שונים כגון הגדלת זמן הוראה שבועי, הגדלת תקציב הוראה בכיתה והגדלת זמן הוראה במתמטיקה מדעים ואנגלית משפיעים על ציוני המבחנים ועל זמן שתלמידים משקיעים בבית בהכנת שיעורי בית (Lavy, 2012). מחקר נוסף של לביא, בדק את הקשר בין שיטות הוראה בכיתה להישגי התלמיד. מהמחקר עולה כי יש שתי שיטות הוראה שגורמות לשיפור בהישג התלמיד: הוראה "מסורתית" המדגישה את ההטמעה של ידע והבנה וכן הוראה "מודרנית" המדגישה את השימוש בטכניקות בכיתה שמעניקות לתלמידים בעלי כישורים אנליטיים וביקורתיים גמול חיובי גדול מאוד שמעיד בשיפור של ציוני מבחנים על פני קבוצות שממוינות לפי מין ורקע סוציו אקונומי (Lavy, 2011).

בחלק הראשון מוצגת סקירת הספרות המציגה את הספרות המחקרית הרלוונטית לנושא המחקר, כלומר כלל הגורמים המשפיעים על ההישגים בבגרויות של התלמידים בארץ וכל זאת באמצעות סקירת מאמרים, מחקרים, גישות ודעות של חוקרים בארץ ובעולם. בחלק השני של המחקר מוצג מודל הבוחן את הקשר שבין מאמץ ותמריצי שכר ובין הישגים תלמידים במערכת החינוך בישראל.
בחלקו השלישי של המחקר מוצג דיון הסוקר את עיקרי הממצאים שעלו מתוך ניתוח הספרות המחקרית בנושא וכן את ממצאי מודל המחקר. בנוסף, בחלק זה מוצגת מגבלת המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על נושא זה.
שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם מתן תמריצים ושימוש בשיטות הוראה שונות עוזרים לשיפור מערכת החינוך בארץ? בחרנו לעסוק בנושא זה בשל הצורך לבחון כסטודנטיות כיצד ניתן לשפר את הישגי התלמידים בארץ עוד משלב כיתות יסודי, לבחון האם תמריצים למורים בישראל יביאו לידי שיפור בהישגים לימודיים וכן כיצד שיפורים אלו מושגים בשאר העולם. נושא זה מהווה כיום נדבך חשוב בסדר היום הציבורי לאור תוצאות מיבחני פיז"ה ומיצ"ב האחרונים וכן לאור השיפור הדרוש בקרב תלמידי ישראל במקצועות הליבה הנבחרים.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סקירת ספרות
2.1 תמריצים בהוראה
2.2 הישגים לימודיים של תלמידים בארץ
2.2.1 הישגי תלמידי ישראל בשנים 2002-2012
2.2.2 מדידת הישגים לימודיים בישראל
2.3 הקשר בין השקעה במוסד הלימודים ובין הישגים לימודיים של תלמידים בארץ
2.4 הקשר בין תמריצים למורים ובין הישגים לימודיים של תלמידים
2.4.1 בחינת הקשר בישראל
3. שיטת המחקר- ניתוח פונקצית תועלת מאמץ מול שכר
3.1 הגדרת משתני המשוואה
3.2 משוואת התועלת של המורים
3.3 בחינת הפונקציה
3.4 האם שווה להתאמץ
3.5 איך מודדים מאמץ והאם מנהל יכול למדוד מאמץ

4. פרק דיון
4.1 דיון
4.2 ערך מוסף וקו מחשבה נוסף לבחינת תרומתם של המורים בישראל
4.3 מסקנות
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ספרות מחקרית מגוונת מתחומים שונים, ובין היתר כלכלה, יחסי עבודה ופסיכולוגיה, עוסקת בהיבטים שונים של הנעת עובדים להתנהגויות הרצויות לארגון באמצעות תמריצים, למשל קביעת המדדים שלפיהם יינתנו התגמולים, היחס בין המדד שנקבע למטרות הארגון, סכום התגמול ושיקולי עלות-תועלת בהענקתו והשפעות התגמולים על התנהגות העובדים כפרטים וכקבוצה, לרבות השפעות בלתי רצויות (וייסבלאי, 2013).

תגים:

חינוך · עבודה · ארגון · תמריצים · תגמולים · מוטיבציה · מענקים · הטבות · אפקטיביות · יעילות · תלמידים · בני נוער · הישגים · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיפור הישגי התלמידים בישראל- השקעה ותמריצים", סמינריון אודות "שיפור הישגי התלמידים בישראל- השקעה ותמריצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.