היישום אינו מחובר לאינטרנט

האישה בחברה החרדית - סמינרים לבנות ולימודי הכשרה מקצועית

עבודה מס' 071002

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם חלו תמורות במעמד האישה החרדית מבחינת השכלה והכשרה מקצועית וכיצד סמינרים והכשרה מקצועית תורמים למעמדן בחברה זו?

6,326 מילים ,28 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

הקהילה החרדית בישראל עוברת בשני העשורים האחרונים תהליך רב משמעות ביחסה לעולם התעסוקה ולרכישת השכלה גבוהה ומקצועית כאשר חל בה גידול של ממש במספר החרדים הלומדים במוסדות אקדמיים ומקצועיים, מגמה חדשה שלא הייתה קיימת בעבר (מלאך, ‏2014). הלומדים פונים למוסדות אקדמיים חרדיים ייעודיים אבל גם למסגרות אקדמיות לאוכלוסייה
החרדית (מח"רים) הפועלות במוסדות להשכלה גבוהה ובאחריותם המלאה. בתום הלימודים, הבוגרים משתלבים במשק במגוון תחומי עיסוק (קינג וגזית, ‏2005).
התהליך של רכישת השכלה אקדמית הוא תהליך מורכב ביותר אצל אנשים חרדים, הן מבחינה ערכית והן מבחינה מעשית. אחד הנושאים המרכזיים שהחברה החרדית מתלבטת בהם בהקשר זה הוא היחס הראוי לרכישת השכלה אקדמית כללית, משום שהשכלה אקדמית המהווה את אחד המאפיינים של החברה המודרנית ה"חיצונית", משמשת גם מקור יצירה והפצה של ערכי החברה המודרנית, ולכן היא נתונה במתח עם ערך השימור העצמי של הקהילה החרדית )בראון, 2012).
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השתלבותן של נשים חרדיות בהשכלה הגבוהה בישראל ובתעסוקה. על מנת לעסוק בנושא זה בהרחבה, המחקר הנוכחי בנוי על פי פרקי המחקר הבאים: הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה את הרקע והמאפיינים של החברה החרדית, מגדירה מיהו חרדי ומהו מעמדה של האישה החרדית בחברה זו. בהמשך לכך, עוסקת הסקירה בהשכלה הגבוהה וההכשרה המקצועית בקרב נשים חרדיות ובתרומתה לאוכלוסיית נשים זו. לבסוף, סוקר המחקר את אופן השתלבותן של נשים חרדיות במעגל התעסוקה כחלק ממגמת ההשתלבות בחברה המערבית ומאפייניה השונים.
החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה. בחלק זה של המחקר מוצג כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ותיאור סטטיסטי לבחינת סוגיות שונות העוסקות בתעסוקה והשכלה בקרב נשים חרדיות בחברה הישראלית. בחלק השלישי יופיע פרק הממצאים אשר יציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך הניתוחים הסטטיסטיים השונים. חלק זה יציג הן באופן כמותי ובליווי תיאורטי את הממצאים.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר יציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת אינטגרציית הממצאים האיכותניים והאמפיריים רלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם חלו תמורות במעמד האישה החרדית מבחינת השכלה והכשרה מקצועית וכיצד סמינרים והכשרה מקצועית תורמים למעמדן בחברה זו?
המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא שכיח מאוד בקרב חוקרים רבים אשר עוסקים בקונפליקטים חברתיים בחברה הישראלית. מחקרים רבים גם כיום מנסים לתת מענה הולם על מאפייניה של החברה החרדית ישראל וכיוון התפתחותה עם תהליכי המודרניזציה השונים. אנו עדים לכך שגם כיום חברה זה מתקשה להשתלב באופן טבעי ומלא בחברה הישראלית כולה כאשר ממשלת ישראל הלכה לבחירות נוספות בשנת 2019 בשל העדר הסכמה על נושאים מהותיים שונים העוסקים בתרומת החברה החרדית לחברה הישראלית כולה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 החברה החרדית בישראל
2.1.1 רקע ומאפיינים
2.1.2 הגדרת האוכלוסיה החרדית
2.1.3 מעמד האישה החרדית
2.2 השכלה והכשרה מקצועית של נשים חרדיות
2.2.1 התפתחות ההשכלה האקדמית והסמינרים בקרב נשים חרדיות
2.3 השתלבותן של נשים חרדיות במעגל העבודה
2.3.1 הצורך בהגשמה עצמית בקריירה
2.3.2 נשים חרדיות בתעסוקה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 כלי המחקר
4. ממצאי המחקר
4.1 מאפיינים דמוגרפיים
4.2 ממצאי תפיסתן של הנשים כלפי תעסוקה והשכלה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון מחקר

קטע מהעבודה:

הקהילה החרדית בנויה ממגוון רחב של מגזרים ובתוכן מסורות ותרבויות כאשר לכל מגזר ישנה ייחודיות מבחינת לבוש, דיבור, הלכות, השקפות ואף פוליטיות. לרוב לאוכלוסיה אשר אינה שייכת למגזר הדתי קשה לעשות הבדלה בין המגזרים השונים, ואולם ניתן לשים לב לשינויים מהותיים בחזות החרדית שבין מגזר למגזר (זיכרמן, 2014).
את האוכלוסיה החרדית מחלקים לרוב לשלושה מגזרים עיקריים והם: הליטאים, הספרדים והחסידים. כאשר ההנחה הרווחת בקרב חוקרי האוכלוסיה החרדית היא שאין פערים משמעותיים בגודלן של המגזרים(קפלן, 2003; כהנר, 2009).

תגים:

ישראל · אוכלוסייה · החברה החרדית · מעמד האישה · תעסוקה · עבודה · מקצוע · לימודים · מסגרות אקדמיות · השכלה גבוהה · נשים · חרדיות · דתיות · חרדים · לימודים · אקדמיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האישה בחברה החרדית - סמינרים לבנות ולימודי הכשרה מקצועית", סמינריון אודות "האישה בחברה החרדית - סמינרים לבנות ולימודי הכשרה מקצועית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.