היישום אינו מחובר לאינטרנט

נטייה מינית - מבנה המוח מול תפקודו

עבודה מס' 070993

מחיר: 379.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו דמיון בין נשים הטרוסקסואליות וגברים הומוסקסואלים במבנה המוח ובתפקוד הקוגניטיבי והחברתי?

3,188 מילים ,19 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

ישנן עדויות רבות להבדלים קוגניטיביים והתנהגותיים בין נשים לגברים. לאחרונה נראה כי גם בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית מהווים גורם נוסף במשוואה זו. מטרת עבודה זו היא לבחון האם ישנו דמיון בין נשים הטרוסקסואליות וגברים הומוסקסואלים במבנה המוח ובתפקוד הקוגניטיבי והחברתי. עבודה זו נעשתה באמצעות סקירת ספרות מהשנים 2015-1978, בעזרת כתבי-עת כמו לדוגמה - "Brain Research". הממצאים של עבודה זו הם שאכן קיימות נקודות דמיון אך גם נקודות שוני - נקודות הדמיון מתבטאות בעיקר בפן ההתנהגותי ומנגד, נקודות השוני מתבטאות במבנה המוח. יתרה מכך, נראה כי גברים הומוסקסואלים וגברים הטרוסקסואלים לא חולקים נקודות דמיון במבנה המוח ובהתנהגות. נראה כי ישנו מחסור מהותי במחקרים אקספרימנטליים ורק קומץ של חוקרים בולטים בתחום. השערתי לגבי הממצאים המוזכרים לעיל היא שלאבולוציה יש תפקיד מפתח בסוגיה זו.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
התפתחות ביולוגית: הורמונים וגנטיקה
פעילות מוחית והתנהגות
הומוסקסואליות
הבדלים בין הטרוסקסואליות והומוסקסואליות במבנה המוח
הבדלים קוגניטיביים
קוגניציה חברתית
דיון
מקורות

קטע מהעבודה:

הבדלים בין נשים לגברים בעיקר משקפים השפעות הורמונליות שונות על מוחם המתפתח. בשלבי ההתפתחות המוקדמים, פעולתם של אסטרוגנים ואנדרוגנים גורמת לשינויים מיניים. ביונקים, כולל בני אדם, לאורגניזם יש פוטנציאל להפוך לזכר או לנקבה - אם כרומוזום Y נוכח, האורגניזם יפתח בלוטות זכריות. שינוי התפתחותי זה הוא שלב ראשון וקריטי בהיווצרות אורגניזם זכרי. אם בלוטות אלו לא יפיקו הורמונים זכריים או אם ההורמונים לא ישפיעו על הרקמות, ברירת המחדל עבור האורגניזם היא נקבה. אך הורמוני המין לא משפיעים על היווצרות איברי המין בלבד, אלא גם על ארגון ההתנהגות בהתאם למין האורגניזם בשלבי החיים המוקדמים - בהיעדר השפעת הורמונים זכריים, האורגניזם הזכרי יפתח דפוסי התנהגות נשיים ולהפך. האזור המוחי שמארגן את ההתנהגות הקשורה לרבייה אצל נשים וגברים הוא ההיפותלמוס. מבנה קטן זה בבסיס המוח מתקשר ל"היפופיזה" או "בלוטת יותרת המוח" וניתן לראות כי אצל גברים, האזור הפרה-אופטי של ההיפותלמוס גדול יותר בהשוואה לנשים (Kimura, 1992).

תגים:

התפתחות המוח · נטייה מינית · הומוסקסואליות · הטרוסקסואליות · גברים · נשים · נוירולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נטייה מינית - מבנה המוח מול תפקודו", סמינריון אודות "נטייה מינית - מבנה המוח מול תפקודו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.