היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין גידול בעלי חיים לבין אמפתיה אצל ילדים בגיל הרך

עבודה מס' 070978

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ילדים המגדלים בעלי חיים מפגינים רמת אמפתיה גבוהה יותר מילדים אשר לא מגדלים בעלי חיים?

5,191 מילים ,17 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

משחר ההיסטוריה הייתה מערכת יחסים בין האדם והחיה. מערכת יחסים זו נחקרה שנים רבות וכיום מחקרים מנווטים את תחום המחקר במערכת היחסים הנ"ל אל תחום החינוך ומנסים להבין מהי תרומתו של בעל חיים הגדל בבית המשפחה ובדגש על השפעתו של בעל חיים זה על ילדים בגיל הרך.
מחקר זה שם לו למטרה לבחון מהי ההשפעה של גידול חיית מחמד על הילד הרך, האם הימצאותו של בעל חיים במשפחה תורמת להתפתחות כישורים חברתיים ואמפתיה בפרט בקרב ילדים בגיל הרך, והאם למעשה ימצאו הבדלי אמפתיה בין ילדים בגיל הרך אשר גדלים עם בעל חיים וילדים בגיל הרך אשר גדלים ללא בעל חיים?
בחינת סוגיות מחקריות אלה נעשית באמצעות ניתוח ממצאי סקר שיערך בקרב ילדים בגיל הרך אשר מגדלים בעל חיים וילדים אשר אינם מגדלים בעל חיים, ואשר יבחן וישווה את רמות האמפתיה שמגלים ילדים אלה כלפי קבוצת השווים להם.
העיסוק בסוגיות מחקריות אלה הינו משמעותי הן למחקר בתחום החינוך והן מבחינה יישומית למשפחות עם ילדים בעלי קשיים רגשיים וחברתיים שכן ממצאי מחקר זה יכולים לספק תובנות רבות בהקשר של גידול בעל חיים במשפחה בה קיים ילד בגיל הרך עם קשיים רגשיים וחברתיים ולהבין האם אכן בעל החיים יכול לאפשר גישור או צמצום קשיים אלה המלווים את הילד בשנותיו הראשונות במסגרות חברתיות בגיל הרך.
מטרתי להעריך האם לגידול בעלי חיים יש השפעה משמעותית על התפתחות האמפתיה אצל ילדים בגיל הרך. במסגרת עבודת הסמינריון, שאלות המחקר עליהן אנסה לענות הינן האם ילדים שמגדלים בעלי חיים נבדלים בילדים שאינם מגדלים בעלי חיים בהפגנת אמפתיה?, האם קיים קשר בין גידול בעלי חיים לבין אמפתיה אצל ילדים בגיל הרך? והאם ילדים המגדלים בעלי חיים מפגינים אמפתיה גבוהה יותר ביחס לילדים אשר אינם מגדלים בעלי חיים.
עבודה זו תכלול סקירת ספרות בנושא אמפתיה וילדים המגדלים בעלי חיים לעומת ילדים שאינם מגדלים בעלי חיים, מתודולוגיה, ניתוחים סטטיסטיים, תוצאות, דיון ורשימת מקורות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ילדים ובעלי חיים- רקע
2.2 אמפתיה בקרב ילדים בגיל הרך
2.2.1 הגדרות
2.2.2 כלי מדידה לאמפתיה
2.2.3 חשיבות וגורמי האמפתיה
2.3 אמפתיה בקרב ילדים המגדלים בעלי חיים בגיל הרך
2.4 הבדלים ברמת האמפתיה בין ילדים המגדלים בע"ח וילדים שאינם מגדלים בע"ח
2.5 סיכום
3. שיטה ומתודולוגיה
3.1 מניע המחקר, מטרת המחקר ושאלת המחקר
3.2 משתתפי המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
4. ממצאים
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי אריסטו בעלי החיים, הן בהמות הבית והן חיות הבר, נוצרו למען האדם. בהשקפתו הפילוסופית בדבר עולם קדמון, שהמניע הבלתי מונע רק חולל את תנועת "גלגליו" לא היה שום מקום למיתוס של בריאה, ולכן, ההיררכיה של הטבע- צמחים, בעלי חיים ובני אדם, היא שקבעה כי בעלי החיים נועדו לסיפוק צורכי האדם. זאת הייתה, כאמור, גם השקפת המקרא, אלא שעל פי השקפת מחבריו לא הטבע, כי אם אלוהים, הוא שברא את כל היצורים החיים, והוא שמינה את האדם להיות אדון על כל בעלי החיים, שנועדו לשרתו ולשמשו (לוי ולוי, 2002).

תגים:

ילדים · גיל הרך · רגש · אמפתיה · בעלי חיים · חיות · חיית מחמד · כישורים חברתיים · חינוך · קשיים רגשיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין גידול בעלי חיים לבין אמפתיה אצל ילדים בגיל הרך", סמינריון אודות "הקשר בין גידול בעלי חיים לבין אמפתיה אצל ילדים בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.