היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בספורט

עבודה מס' 070956

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין רמת אהדה, מקום מגורים וסטטוס משפחתי לבין רמת האלימות במגרשי כדורגל.

4,471 מילים ,11 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

לאורך כל שנות ההיסטוריה אנשים גילו רגשות אהדה לענפי הספורט השונים, החל מהספורט הפרימיטיבי ביותר עד לענף הספורט העדכני של ימינו, כמעט לכל איש מדע, דת, תרבות חינוכית הייתה דעה משלו לגבי הדרך שבה יש לנהוג כלפי אלימות בענפי הספורט השונים כגון: בייסבול, כדורסל, פוטבול ועוד. אולם את מרבית תשומת הלב ממקדת האלימות המתלווה לענף הכדורגל. לאור ההיקף והחומרה התוקפנית בספורט מאז תחילת שנות השבעים, כמו גם יזמות של מדינות שונות.
בעשורים האחרונים, עם עליית המודעות המתמקדת באלימות בספורט עלתה גם המודעות מצד אמצעי התקשורת והרן בקרב חקר החברה. עליית מודעות זו, בד בבד עם התפתחות מדעי החברה הביאה לדיון מדעי רחב היקפים שהתמקדו בתכונותיהם של שחקנים ואוהדים אלימים ובמנגנונים המנבאים ללמידת תוקפנות.
הגישה הסוציולוגית מייצגת מחקרים שבוחנים הקשר בין סטטוס חברתי כלכלי לבין רמת האלימות. והגישה ההתנהגותית שמתרכזת בדינמיקה של התנהגות ההמון לגורמים נסיבתיים שמעודדים אלימות. השפעת הסביבה על התנהגות האדם.
עבודה זו תעסוק בשאלות מחקר ובהשערות הבאות:
1. באיזה מידה הגורם האישיותי כגון: רמת האהדה משפיעה על רמת האלימות של האוהדים בכדורגל?
2. באיזה מידה האקולוגיה הסביבתית כגון: מקום מגורים וסטטוס משפחתי משפיעים על רמת האלימות של האוהדים בכדורגל?
שאלות אלה מוצגות לאור ההשערות הבאות:
1. אוהד שרמת אהדתו גבוהה יותר ינהג באלימות יותר מאוהד שרמת אהדתו נמוכה.
2. מצב סטטוס משפחתי יהיה שונה ברמת האלימות בקרב אוהדי כדורגל, גברים רווקים יהיו יותר אלימים מאשר גברים נשואים.
3. מקום מגורים יהיה שונה ברמת האלימות בקרב אוהדי כדורגל, תושבי עיר יהיו אלימים יותר במגרשים מאשר תושבי קיבוץ/מושב/כפר.
אלימות בספורט כמאפיין עשויה להיות מושפעת ממספר גורמים שמייצגים את האקולוגיה האורבנית שמתייחסת לשכבה החברתית שבתוכה מגיעים האוהדים.
ניתן לצפות שקבוצות הנאבקות על מקומם בליגה הן יהיו יותר אלימות מאחרות, קבוצות כדורגל המייצגות יישובים ערבים יהיו אלימים יותר מאשר אוהדי קבוצות אחרות.הקשר בין אלימות אוהדים הוא א-סימטרי: אלימות שחקנים משפיעה על אלימות אוהדים אך לא להיפך. (פרבשטין וסמיונוב, 1990).

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. השאלונים חולקו בקרב אוכלוסיית המחקר לכל עובר אורח אשר היה מעוניין לקחת חלק במדגם בנושא. סה"כ חולקו 85 שאלונים והוחזרו מלאים 60.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 משתני המחקר
3.3.1 משתנים בלתי תלויים
3.3.2 משתנה תלוי
3.4 כלי המדידה
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 הענות להשתתפות במחקר
5.2 סטטיסטיקה תיאורית
5.3 יצירת משתני המחקר
5.4 בחינת השערות המחקר
6. דיון
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלימות שחקנים ואלימות אוהדים הינה תופעה שכיחה בעולם הספורט ועיקרו במשחקי הכדורגל, נושא זה זוכה להתייחסות רבה בקרה חוקרים רבים. (פרבשטין וסמיונוב, 1990). תופעת התוקפנות והאלימות בחברה שבה אנו חיים נמצאת בעלייה והספורט שהוא חלק בלתי נפרד מחיינו יוצא דופן. חשוב לזכור שפעילות ספורט היא המפלט האחרון שבאמצעותה ניתן לבטא תוקפנות חיצונית. (ויינגרטן, 2001).

תגים:

ספורט · אוהדים · כדורגל · מגרש · אלימות · אהדה · תרבות · חינוך · תקשורת · כלכלי · אזור מגורים · תוקפנות · מצב משפחתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בספורט", סמינריון אודות "אלימות בספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.