היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בגני ילדים

עבודה מס' 070937

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יחסן של גננות כלפי ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז.

6,376 מילים ,16 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את יחסן של גננות לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. לפיכך המחקר מציג תחילה את הגדרת המונח 'הפרעות קשב וריכוז' כפי שמגדרים זאת חוקרים שונים, בוחן את הסימפטומים לתופעת הפרעות קשב ובוחן הבטים שונים של תופעה זו אצל ילדים בגיל הרך.
בחרתי לעסוק בנושא זה בשל העובדה כי כיום יותר מבעבר ניכרים ילדים רבים יותר המאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז ועל כל ורה וגננת בישראל ללמוד ולהכיר את הסימפטומים של תופעה זו ולהכיר ולשלוט בכלים המקצועיים להתמודדות עם ילדים המאובחנים בתופעה זו לומנוע מהם להתדרדר ולצבור פערים אל מול חבריהם לכיתה ולאפשר להם להגיע להישגים שווים ואף גבוהים יותר משאר חבריהם בגן ובכיתת הלימודים.
חשיבות העיסוק בנושא זה הינו ציון דרך בדרכי להיות מורה-גננת בישראל. לאור היקף התופעה ושכיחותה בכל גן וכיתה בארץ ובעולם, עלינו כמחנכים לא לעסוק רק בהוראה והתמודדות עם ילדים נורמטיביים רגילים אלא לעסוק דווקא במקומות ה'לא נעימים' ולפעול למען אותם ילדים אשר חויים קשיים רבים יותר מילדים רגילים בדרך להצלחה והשגיות.
בחינת יחס הגננות לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז מהווה חומר תיאורטי נוסף בנושא שרבים מחוקריו חלוקים עליו בדעותיהם. הכוונה שלי הינה לחזק את הספרות בנושא הפרעת קשב וריכוז, הגדרת המונח והסימפטומים שלו ובחינת יחס הגננות לילדים בעלי הפרעה זו, על-ידי שילוב היסודות העדכניים ביותר של משתנים אלה לידי תאוריה אחידה. מחקר זה תורם בכך שהוא מסדר את הרקע המחקרי לכל אחד מן המונחים הנבחנים ומציג את הקשר בינם לאור התיאוריות השונות וחוויות הגננות שלקחו חלק במחקר הנוכחי.

המחקר הינו מחקר איכותני.
במחקר זה נעשה שימוש בכלי המחקר- ראיונות עומק חצי מובנים, שעיתים אפשרו לחוקרת לשאול שאלת נוספות בהתאם לתשובות המרואיינים. כלי זה נמצא כמתאים ביותר על מנת להבין באופן הטוב ביותר מהם יחסיהם של הגננות עם ילד בעל הפרעות קשב וריכוז בגן הילדים, כפי שמצטייר מדברי הנשאלים.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הפרעות קשב וריכוז- הגדרות ומונחים
2.2 סימפטומים לתופעה
2.3 הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים בגיל הרך
2.4 דרכי התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בגיל הרך
3. שיטת המחקר
3.1 משתתפים ושדה המחקר
3.1.1 פרופיל המרואיינות
3.1.2 טבלת תיאור משתתפי המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 כלי הליך המחקר ואתיקה
4. ממצאים
4.1 סימפטומים לתופעה
4.2 הפרעות קשב וריכוז בגיל הרך
4.3 דרכי התמודדות עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז

5. דיון
5.1 תרומות המחקר
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
5.4 התיחסות אישית
6. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות או בקיצור הפרעת קשב (מוכרת כ-ADHD, ראשי תיבות באנגלית של Attention deficit hyperactivity disorder) היא הפרעה נוירו התפתחותית‏, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות‏. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. בעיה זו מהווה את אחת הבעיות הבוערות ביותר של מערכת החינוך בעולם המערבי כולו, וכך גם בישראל. הורים, גננות, מורים, מאבחנים, פסיכולוגיים, נוירולוגים, מטפלים למיניהם ובראש ובראשונה הילדים עצמם מתמודדים עם בעיות אלו שעה אחר שעה, יום אחר יום, במשך שנים ארוכות, ולמעשה לאורך כל ילדותם (גולדשמידט, 2013).

תגים:

קשב וריכוז · הפרעה · גני ילדים · ילדים · גיל הרך · ADHD · ליקוי · חינוך מיוחד · התמודדות · גננת · ישראל · קשיים · גן ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בגני ילדים", סמינריון אודות "הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בגני ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.