היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ

עבודה מס' 070926

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היקף תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער אשר מתגוררים בקיבוץ, ובחינת דרכים להתמודדות עם תופעה זו.

7,543 מילים ,21 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בעיית הסמים היא מכת מדינה, רעה חולה, בעיה לאומית ממדרגה ראשונה. אחרי בעיית הטרור, הבעיה השנייה של מדינת ישראל זו בעיית הסמים. יש למעלה מ-85 אלף בני נוער שמשתמשים בסמים ויש בעיה אמתית לעצור את זה מבחינה חוקית. השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים נתפס כאחת הבעיות החמורות בחברה המערבית בעשורים האחרונים.
תופעת השימוש בסמים בישראל החלה להתפשט בהדרגה משנות השישים של המאה ה-20 בעקבות חשיפתה הגוברת של החברה הישראלית לתרבות המערבית. רק עם הקמתה של הרשות למלחמה בסמים בשנות התשעים החלו להיערך סקרים אפידמיולוגיים, שבחנו את היקף השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בקרב אוכלוסיות שונות. סקרים שערכה הרשות בקרב תלמידים בבתי ספר על-יסודיים מלמדים שהשימוש בסמים בלתי חוקיים נמצא במגמה של עלייה עד שנת 2001, וכיום הוא נפוץ בקרב 10% מן התלמידים המתבגרים, שדיווחו על שימוש בסוגים שונים של סמים.
מחקר זה מטרתו לבחון את היקף תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוצים, ולהציג פתרונות אפשריים להתמודדות עם תופעה זו. לשם כך המחקר בנוי באופן הבא: חלק ראשון מציג סקירת ספרות אשר סוקרת מהם סמים והשפעתם על האדם, מהו היקף התופעה של צריכה ושימוש בסמים בארץ ובעולם, מהי שכיחות התופעה של שימוש בסמים בקרב בני נוער, מהם הגורמים לכך וכיצד באים לידי ביטוי מאפייני שימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ בהשוואה לבני נוער עירוניים. בנוסף מציג המחקר דרכים להתמודדות עם היקף התופעה בקרב בני נוער בקיבוצים.
חלק מחקר שני הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר, משתתפי המחקר וכן שיטת איסוף הנתונים. בחלקו השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר שהתקבלו מתוך ראיונות המחקר השונים תוך שילוב הממצאים הספרותיים שעלו בפרק הסקירה. חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן.
שלבי המחקר שתוארו לעיל באים לתת מענה על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: כיצד באה לידי ביטוי תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוצים ומהם הדרכים להתמודד עם תופעה זו? בחרתי לחקור נושא זה מתוך הכרות אישית ומעמיקה שלי כחבר קיבוץ עם תופעה זו של צריכת סמים בקרב בני נוער בקיבוצים השונים, השפעתה על בן הנוער עצמו, משפחתו וסביבתו הקרובה.

שיטת המחקר של מחקר זה הינה השיטה האיכותנית.
כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק. כלי זה נמצא כמתאים לי ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי האם התיאוריות השונות בדבר היקף שימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוצים אכן באות בהלימה עם ממצאים איכותניים של מספר מרואיינים שונים וכיצד ניתן להתמודד עם תופעה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 סמים וחומרים פסיכואטיביים- הגדרה
2.2 שכיחות התופעה - בארץ ובעולם
2.3 שימוש בסמים בקרב בני נוער
2.4 סמים בקרב בני נוער בקיבוץ
2.5 גורמים לשימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ
2.6 דרכי התמודדות עם תופעת הסמים בקיבוץ
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.4 ניתוח הנתונים
3.5 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינים
4. ממצאי המחקר
4.1 היקף תופעת החשיפה והצריכה של סמים בקרב בני נוער בקיבוץ
4.2 גורמי החשיפה והצריכה של סמים בקרב בני נוער בקיבוץ
4.3 התמודדות עם תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ
5. דיון
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרים נוספים
6. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: תמלילי הראיונות אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

הסמים הפסיכו-אקטיביים הם רבים ומגוונים וכוללים אלכוהול, קפאין, ניקוטין המצוי הצמח הטבק, קנביס ועוד. השימוש בחשיש ומריחואנה נפוץ בתרבויות רבות, באירופה, בארה"ב וגם בעולם הערבי. מחקרים מלמדים כי בארה"ב 60% מבני הנוער בין הגילאים 18-25 משתמשים בחשיש ו/או מריחואנה ובישראל אחוז השימוש הוא נמוך באופן יחסי 3%-6%. כמו כן בישראל השימוש בסמים אסור על פי חוק (גרין, 1985).

תגים:

ישראל · קיבוץ · בני נוער · מתבגרים · חוק · שימוש · סמים · חומרים · צריכה · עיר · התמודדות · גמילה · אלכוהול · בריאות · פשע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ", סמינריון אודות "שימוש בסמים בקרב בני נוער בקיבוץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.