היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות עם בעיות משמעת בקרב ילדי הגן

עבודה מס' 070897

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן לזהות בעיות משמעת, מהן המקורות של בעיות אלה וכיצד ניתן להתמודד עמן, זאת בקרב אוכלוסיית ילדים במסגרת גן הילדים.

9,072 מילים ,25 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

התנהגות לא נורמטיבית כוללת טווח רחב של מעשים. הבעיות האלה מתרחשות בכל גיל, אבל אופיין משתנה בהדרגה במהלך הגדילה. למרות שמרבית העיסוק החינוכי והמחקר מתמקד בהפרעות הקשות, גם בעיות התנהגות יותר קלות משבשות את התפקוד, מעכירות את מערכת היחסים במשפחה ומקשות על הילדים והילדות לתפקד בגן הילדים. למרות שהתופעות האלה כה שכיחות, הורים וגננות מתקשים להבין מדוע ילדיהם מתנהגים באופן בעייתי; מדוע הם מתקשים להסתגל לסביבתם; כיצד לטפל בבעיות הללו.
נושא העבודה הינו התמודדות גננות עם בעיות משמעת בגן ילדים רגיל. הבחירה בנושא זה נבעה מתוך צורך לחוות באופן אישי כיצד מתאפיינות בעיות משמעות אצל ילד בגן הילדים, מהן בעיות משמעת וכיצד על צוות הגן והגננות בפרט לפעול מול בעיות משמעת אלה.
מחקר זה עוסק בארבעה היבטים שונים העוסקים בבעיות משמעת בגן ילדים רגיל: ראשית מציג המחקר מהי בעיית משמעת ומה מאפייניה השונים. שנית, מציג המחקר מהן בעיות משמעת בגן ילדים וכיצד מתאפיינים. שלישית, המחקר מציג את הגורמים השונים להתפתחות בעיות משמעת אצל הילד הבודד בגן ילדים ואילו היבט רביעי מציג את דרכי ההתמודדות עם בעיות אלה והכלים העומדים בפני צוות הגן והגננת בפרט.
לפיכך, מטרות המחקר הינם לבחון כיצד ניתן לזהות בעיות משמעת, מהן המקורות של בעיות אלה וכיצד ניתן להתמודד עמן, זאת בקרב אוכלוסיית ילדים במסגרת גן הילדים.
ייחודיותו של המחקר זה הינה בשילוב תיאוריות רבות העוסקות במשמעת, בעיות משמעת מאפייני בעיות משמעת בקרב ילדי הגן ודרכי התמודדות עימן. כל אלה נבחנו במחקר זה בשילוב ראיונות עומק חצי מובנים אשר נערכו בקרב גננות שונות, כלומר המחקר אינו נסמך רק על תיאוריות שונות אלה משלב בתוכו עדויות נרטיביות הסותרות או מאששות את תיאוריות המובאות בסקירת הספרות.
שלבי המחקר הם כדלקמן: בחלק הראשון של המחקר מוצג פרק הסקירה אשר סוקר בצורת משפך מהי משמעת, מהי בעיית משמעת בגן ילדים, מהן המאפיינים והגורמים לבעיית משמעת בקרב ילדים וכיצד ניתן להתמודד עמה ומהם הכלים העומדים בידי צוות הגן.
החלק השני במחקר הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את משתתפי המחקר, הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים. החלק השלישי הינו פרק הממצאים. פרק הממצאים בנוי על פי קטגוריות שונות הלקוחות מתוך פרקי הסקירה הספרותית ומתוך נקודות שעלו במהלך הראיונות השונים. הממצאים מוצגים באופן שיטתי, ענייני וקצר תוך הקפדה על איזון ובחירה מושכלת של נקודות אשר עלו במהלך הראיונות.
החלק הרביעי של המחקר הינו פרק הדיון. פרק הדיון בנוי על פי שלוש קטגוריות מחקר הלקוחות מפרק הממצאים. חלק זה מציג את מסקנות המחקר, השלכות המחקר ותרומתו, מגבלות המחקר וכיווני חקירה חדשים.
כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לתת מענה על סוגיית המחקר נבחנת והיא: כיצד מתמודדת הגננת עם בעיות משמעת אצל ילדי הגן?

המחקר הינו מחקר איכותני.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים. "מטרת ראיון העומק אינה לקבל תשובות לשאלות או לבחון השערות. בשורשו של ראיון העומק עומד הרצון להבין את החוויה של אנשים אחרים ואת המשמעות שהם מייחסים לחוויה הזו. הריאיון מספק נגישות להקשרים התרבותיים של התנהגות האנשים, ולכן הוא מספק לחוקרים דרך להבין את המשמעות של ההתנהגות הזו" (שקדי, 2003).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מהי משמעת
2.2 בעיית משמעת בגיל הרך
2.3 גורמים לבעיות משמעת בקרב ילד בודד בגן
2.4 התמודדות עם בעיות משמעת אצל ילדים בגן ילדים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתתפים ושדה המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר ואתיקה
3.3.1 הליך המחקר
3.3.2 אתיקה בביצוע הראיונות
3.4 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 משמעת בגיל הרך
4.1.1 הגדרת בעיית משמעת
4.1.2 סוגי בעיות משמעת
4.2 גורמים לבעיות משמעת
4.3 דרכים להתמודדות עם בעיות משמעת
4.3.1 שיטות התמודדות
4.3.2 הכשרות מקצועיות
4.4 השפעות עתידיות
5. דיון ומסקנה
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 תרומות המחקר
5.4 מגבלות המחקר והצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

בתי הספר, גני הילדים ומערכת החינוך באופן כללי, הם ארגון המושתת על כללי התנהגות וקבלתם על ידי מורים וגננות המלמדים ומחנכים אלפי תלמידים תוך טיפול בבעיות וחיפוש אחר דרכי הוראה וחוקים מותאמים (קרניאלי, 2010). ישנה הבנה כי אם לא יהיו מערכות חוקים ונהלים כל אחד מן הגורמים המעורבים בארגון ינהג על פי ראות עיניו והדבר יפגע במערכת ובמעורבים בה. לכן חלה חובה על כל מוסד חינוכי לקבוע סדרים ונהלים אשר יהיו ברורים לכל המעורבים בארגון, החוקים צריכים להיות מאוזנים באופן התואם את צורכי הכלל, לדוגמא: בגן יש למצוא איזון מתאים בין מידת החופש אל מול מידת האחריות אצל הילד אשר הינה הכרחית לפיתוח בשלבי הגן (שפירא, 2012).

תגים:

חינוך · ילדים · גיל הרך · בעיות משמעת · התנהגות · מערכת החינוך · ציות · התנהגות · גננות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם בעיות משמעת בקרב ילדי הגן", סמינריון אודות "התמודדות עם בעיות משמעת בקרב ילדי הגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.