היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים במרד גטו ורשה

עבודה מס' 070876

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקידן של הנשים במרד גטו ורשה ומאפייני ההתנגדות הנשית בגטו.

7,045 מילים ,20 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתפקידן של הנשים במרד גטו ורשה. שאלת המחקר אשר הובילה את מחקר זה הינה: מה היו מאפייני ההתנגדות הנשית במרד גטו ורשה? מתן מענה לשאלה זו נעשה באמצעות השיטה האיכותנית אשר מציגה רקע תיאורטי לנושא זה תוך בחינת שבע עדויות שונות של יהודים שלקחו חלק במרד גטו ורשה ובשואה בכלל, זאת מתוך אתר יד ושם הדואג להנציח לעם היהודי את השואה ואת קיומנו כיום כל עת.
ניתוח ממצאי המחקר העלו כי מאפייני ההתנגדות של נשים במרד גטו ורשה חולקו למספר תפקידים כאשר בין הנשים היו לוחמות שלקחו חלק פעיל בלחימה פיסית מול הנאצים, כדוגמת צביה לובטקין וגולה מירה, חלקן דאגו להעברת אמצעי לחימה לכוחות הלוחמים בנאצים בעת פריצת המרד, כדוגמת פייגל פלטל-מינדזיצקי אשר דאגה להכניס רימונים אל הכוחות היהודיים בגטו, ואילו חלק אשר מן הנשים עזרו בהרחת אנשים מתוך הגטאות אל היערות מתוך הבנה כי הגטו הוא מקום בטוח באופן זמני ולאט לאט מי שישאר בו ימות.
ממצאים אלה מובילים לתובנות תיאורטיות ויישומיות רבות בתחום חקר תפקידן של נשים בגטו ונשים לוחמות בפרט. מחקר זה אף מהווה תרומה בנושא זה שכן הוא משלב ממצאים תיאורטיים שונים של מחקרים קודמים עם ניתוח עדויות הסטוריות של אנשים שחוו את השואה וראו את הנשים עוסקות בתפקידים שונים בגטו ומחוצה לו על מנת לאפשר את הישרדותן והישרדות סביבתן החברתית והמשפחתית ככל שניתן.

כלי המחקר בו נעשה שימוש במחקר זה הינו ניתוח ספרותי. כלי זה נועד לשם הבנת הסיבות שהביאו להתנגדות הנשית במרד גטו ורשה באופן המקצועי ביותר וזאת מתוך התבססות על מחקרים קודמים בנושא ועדויות מתוך אתר יד ושם.

תוכן עניינים
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 רקע למלחמה
3.2 גטאות במלחמת העולם השניה
3.3 גטו ורשה
3.4 מרד גטו ורשה
3.5 תפקיד הנשים במרד גטו ורשה
4. מתודולגיה
4.1 שיטת המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 שיטת איסוף הנתונים
5. ממצאים
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנת המחקר
6.3 השלכות תיאורטיות
6.4 השלכות יישומיות
6.5 מגבלות המחקר
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מלחמת העולם השנייה פרצה באוגוסט 1939 בפאתי מנצ'וריה שבצפון סין, והסתיימה בדיוק שש שנים אחר כך בפלישה הסובייטית לצפון סין. המלחמה באירופה נראתה תלושה לגמרי, לכאורה, מהמלחמה באוקיינוס השקט ובסין - אבל האירועים שהתרחשו בשני צדדיו המנוגדים של העולם השפיעו רבות אלה על אלה. גדול האסונות בהיסטוריה, שחבק עולם ומלואו באמת ובתמים, השפיע על השקפות הדורות הבאים ועל תפיסותיהם יותר מכל עימות אנושי אחר (ביוור, 2014).

תגים:

שואה · גטו · ורשה · מלחמה · מרד · נשים · פולין · התנגדות · היסטוריה · גרמניה · גירוש · נאצים · אשה · גטאות · התנגדות · יד ושם · מלחמת העולם · אנילביץ'

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים במרד גטו ורשה", סמינריון אודות "נשים במרד גטו ורשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.