היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה דיפרנציאלית בכיתת לימוד הטרוגנית

עבודה מס' 070848

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופן ביצוע לימוד דיפרנציאלי בכיתה הטרוגנית בארץ ובעולם.

8,087 מילים ,38 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

הטרוגניות מצויה ברוב בתי הספר בישראל ובעיקר בחטיבות הביניים בגלל כמה סוגי גורמים, ביניהם: תהליכים חברתיים, מדיניות מכוונת של משרד החינוך וגישות חינוכיות הומניסטיות. גישות אלה מדגישות מצד אחד את השונות הקיימת בין בני אדם בכלל ולתלמיד בפרט. להתמודדות עם שונות נודעת חשיבות רבה, שכן יש לה השלכות לעתיד בכל הנוגע לטיפוח תלמידים לקראת השכלה גבוהה, בחירת מקצוע ומילוי תפקידים במעגל העבודה. כמענה להטרוגניות של כיתות הלימוד חל שימוש בהוראה ולמידה דיפרנציאליות. בהוראה זו התלמידים מקבלים מגוון דרכים לרכוש תוכן ולעבד, להבנות ולהבין רעיונות. כמו כן, משמעות ההוראה הדיפרנציאלית הינה פיתוח אמצעי הוראה שיאפשרו לכל התלמידים בכיתה ללמוד ביעילות, ללא תלות בפערי היכולות המצויים בין התלמידים. בסביבת למידה דיפרנציאלית התלמידים מצויים במרכז תהליכי הלמידה. למידה המכוונת לדיפרנציאציה מבוססת על גישה פעילה שיוצרת משמעות בתיווכו של המורה.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את אופן ביצוע לימוד דיפרנציאלי בכיתה הטרוגנית בארץ ובעולם. לשם כך המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון סוקר מהי הטרוגניות תלמידים. פרק זה מגדיר את המונח הטרוגניות, מציג את התנאים לכיתה הטרוגנית על פי חוקרים שונים ואת הפרמטרים השונים הקובעים מהי כיתה הטרוגנית על פי תפיסת חוקרים שונים. בנוסף, פרק זה מציג את הכיתה ההטרוגנית בישראל וייחודיות ההטרוגניות בכיתות הלימוד בישראל כמדינת קיבוץ גלויות רבת שנים.
הפרק השני של המחקר הינו פרק ההוראה הדיפרנציאלית. פרק זה תחילה מציג הגדרות שונות להוראה דיפרנציאלית, וכן את התפתחות ההוראה הדיפרנציאלית בעולם ובישראל בפרט. בנוסף, פרק זה סוקר שיטות הוראה דיפרנציאליות שונות אשר נהוגות בארץ ובעולם תוך מתן דגש על נושא ההקבצות וחלוקה לקבוצות למידה הומוגניות מתוך הכיתה ההטרוגנית.
הפרק השלישי של המחקר הינו פרק הלמידה הדיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית. פרק זה סוקר תחילה את אופן יישום ה הלמידה הדיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית, כיצד הדבר בא לידי ביטוי ומהם התנאים לכך מצד המורים, בית הספר ושיטות ההוראה המונחלות באותה מסגרת חינוכית. חלק שני של פרק זה עוסק בתיאור הקשיים הקיימים בהוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית לרבות הצורך להתמודד עם טווח רחב ברמת ההישגים הלימודיים, עם ההבדלים בסגנון הלמידה המועדף בקרב תלמידים ומורים וכן עם ההבדלים בהנעה ואוריינטציה למטרות. חלק שלישי של פרק זה סוקר את היתרונות הגלומים בהוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית אל מול שיטות אחרות, את הצורך והמהות של שיטת הוראה זו בישראל וכן את תרומתה להישגיהם של תלמידים בינתן מצב בו הוראה וויסות המורים מתבצע בחלוקה שווה בין ההקבצות השונות שמתוך הכיתה ההטרוגנית.
אני מוצאת בחקר נושא זה תרומה רבה בהיבטים יישומיים ותיאורטיים רבים. מבחינה תיאורטית, מחקר מספק תיאוריות רבות מן הארץ ומהעולם העוסקים בהוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית ומאפשרים מיזוג כל לה לידי ספרות אחת אחידה ועכשווית.
מבחינה יישומית, מחקר זה מאפשר להבין טוב יותר מדוע שיטת לימוד דיפרנציאלית הינה חיונית בהוראה בישראל כמדינת קיבוץ גלויות, מדוע שיטה זו נכונה מהיבטים לימודיים והוראתיים וכיצד ניתן למנף את שיטה זו להביא את התלמידים להישגים לימודיים גבוהים הרבה יותר על ידי יישום עיקרי התובנות של המחקר הנוכחי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הטרוגניות תלמידים
2.1.1 הגדרת הטרוגניות תלמידים
2.1.2 הטרוגניות כיתות בישראל
2.2 ההוראה הדיפרנציאלית
2.2.1 ההתפתחות ההוראה הדיפרנציאלית
2.2.2 שיטת ההוראה הדיפרנציאלית
2.3 הלמידה הדיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית
2.3.1 יישום
2.3.2 קשיים
2.3.3 יתרונות
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיום במערכת החינוך בישראל לומדים תלמידים ממגזרים שונים, משכבות חברתיות־כלכליות שונות, עולים חדשים, ותיקים, תלמידים מצטיינים ומחוננים, תלמידי חינוך מיוחד, ועוד רבים אחרים. קיימת כמובן גם שונות אישית (פס, 2013). מנדל-לוי (2013) טוענת כי בשנים האחרונות עלתה תפיסת ההטרוגניות המתייחסת לשונוּת ביכולותיהם של תלמידים על רקע עדתי וחברתי-כלכלי. באופן דומה הוגדר המושג "הטרוגניות", על מנת לדון בדרכי ההוראה ובתוכניות הלימודים שעשויות לקדם את ההישגים והאינטגרציה החברתית בכיתות ההטרוגניות, ככיתות הכוללות קבוצות תלמידים בני עדות ושכבות סוציאליות שונות, שקיים ביניהן פער ניכר בהישגים לימודיים: במינוח הישראלי המקובל- כיתות הכוללות תלמידים "טעוני טיפוח" ותלמידים מבוססים.

תגים:

כיתות · תלמידים · רב גוניות · רבגוניות · הוראה · מגוון · גיוון · שונות · הוראה · פרטנית · שיטות הוראה · קבוצות · מורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה דיפרנציאלית בכיתת לימוד הטרוגנית", סמינריון אודות "הוראה דיפרנציאלית בכיתת לימוד הטרוגנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.