היישום אינו מחובר לאינטרנט

קורבנותם של הפלסטינים כחלק בלתי נפרד מהמאבק הפלסטיני

עבודה מס' 070597

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי קורבנותם של הפלסטינים כחלק מהמאבק הפלסטיני?

7,239 מילים ,34 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

"תסמונת הקורבנות המשחררת הפכה את השיח הקורבני משיח מתקן לשיח מנציח. הצורך המבורך וההכרחי להמשיג ולהשמיע את קולם של המודרים המושתקים והקורבנות השתנה והחליף את ייעודו: במקום ליצור תודעה קורבנית כאמצעי להיחלצות מהמצב נוצרה תודעה קורבנית המבקשת ליהנות מפירותיה של הוויה זו ולהתבצר במעמד הקורבן - כאמצעי הנצחה, כבריחה מקבלת אחריות אישית וחברתית לשינוי המצב וכתג יוקרה שבצדו רווחים כלכליים, פסיכולוגיים ופוליטיים .
בהתאם לכך, במסגרת העבודה, בחרתי להתמקד בנושא: "קורבנותם של הפלסטינים כחלק בלתי נפרד מהמאבק הפלסטיני".
כשלמעשה, שאלת המחקר הינה: "כיצד באה לידי ביטוי קורבנותם של הפלסטינים כחלק מהמאבק הפלסטיני?".
בד בבד, מטרת המחקר הינה: לעסוק בקורבנות כאמונה בכלל; ולהתמקד בקורבנותם אמונתם של הפלסטינים בפרט.
העבודה הנוכחית הינה עבודה תיאורטית. כשאופן המחקר יעשה באמצעות שילוב מקורות מגוונים, ביניהם: כתובים ומקוונים.
מבנה העבודה יכלול מספר פרקים מרכזיים: האחד, רקע של הסכסוך הישראלי-פלסטיני; השני, הקורבנות כאמונה; השלישי, המאבק הפלסטיני בקווים כלליים; הרביעי, אבו מאזן המוביל קורבנות כאמונה - בארבעה צירים מרכזיים; ופרק של סיכום העבודה.
אמנם, הסתכלות מעמיקה במחקר הקיים מעלה מספר מחקרים מרכזיים בנושא. עם זאת, אני מוצאת, כי העבודה הנוכחית, המשלבת בתוכה כמה סוגיות מרכזיות בסכסוך הישראלי הפלסטיני; כמו גם, במאבק הפלסטיני; יש בכוחה כדי להוסיף נדבך למחקר הקיים. ובכך לדעתי באה לידי ביטוי ייחודיותה של העבודה הנוכחית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע לסכסוך הישראלי-פלסטיני
3. המאבק הפלסטיני
4. אבו מאזן המוביל קורבנות כאמונה
5.1 אבו מאזן והאנטישמיות.
5.2 אבו מאזן ותהליך שלום?
5.3 אבו מאזן והטרור הפלסטיני
5.4 אבו מאזן וההסתה הפלסטינית
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בפרק הנוכחי, אתמקד ברקע לסכסוך הישראלי הפלסטיני (שנמשך עד ימינו), תוך התמקדות במספר תקופות מרכזיות.
התקופה הראשונה, כוללת את התאריך 29 בנובמבר 1947, שבו התקבלה בעצרת האו"ם החלטה 181 המצדדת בחלוקת שטח המנדט הבריטי פלסטינה ארץ ישראל לשלושה אזורים: החלק הראשון - מדינה יהודית שכוללת את מרבית הנגב, את השרון, את מישור החוף הצפוני ואת הגליל המזרחי; החלק השני - מדינה ערבית הכוללת את יהודה ושומרון, את מישור החוף הדרומי וחולות חלוצה, את אזור נצרת ואת הגליל המערבי וחופו; והחלק השלישי - אזור בינלאומי שכולל את ירושלים בעלת מעמד נפרד לאור קדושתה וחשיבותה לשני העמים(2).
האוכלוסייה הפלסטינית שנשארה באדמת ארץ ישראל המנדטורית התחלקה לשלושה אזורים גאוגרפיים: הראשון - ערביי ישראל ("הפנים"), שמנו בתום המלחמה כ- 160 אלף איש; השני - ערביי הגדה המערבית הירדנית, שמנו כ- 500 אלף, מתוכם כ- 300-200 אלף פליטים; והשלישי - רצועת עזה המצרית שבה הכפילה האוכלוסייה את עצמה בעקבות המלחמה ומנתה כ- 340 אלף איש (מתוכם כ- 237 אלף פליטים) (3).
ההנהגה הפוליטית של ערביי הארץ, בראשות המופתי הירושלמי, חאג' אמין אלחסיני, דחתה את הצעת החלוקה של האו"ם ופתחה במלחמה נגד היישוב היהודי (1948) (4).
---------------------------------------------------------
2. ברטל, שאול. (2009). פלסטינים מהנכבה לפדאאיון 1949-1956. ירושלים: כרמל. עמוד: 11.
3. שם.
4. Saooha, S. (2004). Are the Palestinian Arabs in Israel Radicalizing? Bitterlemons-International, Edition 24, Volume 2, June 24.

תגים:

אינתיפאדה · מאבק · מסכנות · מדינה · מאבק · ערבים · יהודים · מדינת ישראל · קורבן · סכסוך · ביקורת · ערבים · פלסטינאים · פלבטין · אבו מאזן · ערפאת · קורבן · מיעוט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קורבנותם של הפלסטינים כחלק בלתי נפרד מהמאבק הפלסטיני", סמינריון אודות "קורבנותם של הפלסטינים כחלק בלתי נפרד מהמאבק הפלסטיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.