היישום אינו מחובר לאינטרנט

התאקלמות מורים מתחילים במערכת החינוך הוותיקה

עבודה מס' 070577

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מורים מתחילים מתאקלמים במערכת החינוך הוותיקה?

4,442 מילים ,11 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהתאקלמות מורים וגננות מתחילים במערכת החינוך הוותיקה. שאלת המחקר עליה עונה העבודה היא: כיצד מורים מתחילים מתאקלמים במערכת החינוך הוותיקה?
בחרתי בנושא זה בגלל קרבתי הרגשית הרבה אליו. בתור מורה מתחילה המנסה להתאקלם במערכת חינוך מובילה וותיקה מזה שנים רציתי לבדוק מהם המאפיינים הבולטים של המורים המתאקלמים בצורה הטובה ביותר ומה משפיע על התאקלמותם במערכת.
המחקר הוא מחקר איכותני המתבסס על גישה של חקר שיחה שהוא שדה מחקר המאפשר בדיקה מעמיקה של שינוי בתהליכי למידה ובהתפתחות מקצועית בחינוך. כלי המחקר עליהם מבוסס המחקר הם ראיונות פתוחים חצי מובנים. מהלך המחקר: פנייה לנחקרים ובקשתם רשותם לראיין אותם. ביצוע ראיונות, שכתוב הראיונות וניתוח הנתונים באמצעות חלוקה לקטגוריות.
עבודת הסמינריון מורכבת מהפרקים הבאים:
1. רקע תיאורטי המבוסס על תקצירים של שני מאמרים בתחום התאקלמות מורים וגננות חדשים במערכת חינוכית וותיקה.
2. פרק מתודולוגי המכיל את הגישה המחקרית, אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר והליך המחקר.
3. הממצאים שעלו לאחר ניתוח הנתונים.
4. דיון פדגוגי בממצאים תוך הסתמכות על הסקירה הספרותית.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
-גישה מחקרית
-אוכלוסיית המחקר
-כלי המחקר
-הליך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תקציר מאמר- "הציפיות הארגוניות של המורה המתחיל". (1)
המחקר מתמקד במורה כאדם ארגוני, כלומר כאיש מקצוע הפועל במסגרת ארגון ומהווה חלק מן המדרג המנהלי והאנושי שלו. מטרת המאמר היא לתאר את מבנה ציפיותיו של המורה המתחיל מההוראה כעיסוק מקצועי, ומבית הספר כארגון עבודה. הנבדקים במחקר היו 273 מורים מתחילים שהשתתפו בתוכנית הסטאז' בחמש מכללות מרכזיות להכשרת מורים בישראל. הם מילאו שאלון לדיווח עצמי, מספר שבועות לפני כניסתם להוראה סדירה. השאלון כלל פריטים שביטאו ציפיות של מורים מעבודתם בראשית דרכם המקצועית.

תגים:

מורים מתחילים · התאקלמות מורים · הוראה · הסתגלות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התאקלמות מורים מתחילים במערכת החינוך הוותיקה", סמינריון אודות "התאקלמות מורים מתחילים במערכת החינוך הוותיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.