היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון התקשרות ואינטימיות להתמודדות מול חווית הפרידה מבן הזוג

עבודה מס' 070499

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי - כיצד משפיעים סגנונות ההתקשרות השונים באינטימיות מול חווית הפרידה.

7,532 מילים ,38 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

סוגיית הקשר בין תיאוריית ההתקשרות לאינטימיות בבגרות נבדקה במחקרים רבים. בעקבות סקירת הספרות נמצא כי יש השפעה ישירה על אינטימיות בבגרות במערכות יחסים עקב סגנון ההתקשרות המתגבש בילדות. במחקרים נוספים נמצאו הבדלים בהתנהגות בין סגנון ההתקשרות והשפעותיו על חווית הפרידה אצל הפרט. בעבודה זו אנו באים לבדוק את הקשר בין שלושת המשתנים, כאשר השאלה המרכזית היא כיצד משפיעים סגנונות ההתקשרות השונים באינטימיות מול חווית הפרידה.

מטרת המחקר בעבודה זו היא לבדוק את הקשר בין תיאורית ההתקשרות לאינטימיות בבגרות ואיך הן משפיעות על חווית הפרידה. על מנת לבדוק זאת בחנו את ההבדלים בין סגנונות ההתקשרות השונים לבין אינטימיות, והן את הקשר בין אינטימיות לפרידה והקשר בין שלושת המשתנים גם יחד. העבודה כוללת ניתוח נתונים SPSS.

כלי המחקר:
1. שאלון פרטים אישיים.
2. שאלון התקשרות בבגרות. Experience in scale close relationships (ECR) (Brennan, clark & shaver, 1998)
3. תפיסת התמודדות עם הפרידה מבן\בת הזוג. עפ"י ICG (Inventory of Complicated Grief) למדידת התמודדות עם מות אדם קרוב (Prigerson et al., 1995)
4. תפיסת האינטימיות עם בן\בת הזוג. Sharabany Intimate scale (SIS) (Sharabany, 1974, 1994, 2000)

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
אינטימיות
תאוריית ההתקשרות
תיאוריית ההתקשרות בבגרות
פרידה
תיאוריית ההתקשרות ופרידה
אינטימיות ופרידה
תיאוריית ההתקשרות, אינטימיות ופרידה
השערות המחקר
2. שיטה
נבדקים
כלים
הליך
ממצאים
3. דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תיאוריית ההתקשרות של בולבי (Bowlby, 1973) מבוססת על התנהגות שממנה נוצרת קירבה לאדם מסוים. שורשי ההתנהגות נמצאים בחוויות וביחסי הגומלין של התינוק עם הדמויות המטפלות בו בשנות חייו הראשונות, ברוב המצבים מדובר באם, והתקשרות הילד עם האם נובעת מתוך הצורך לקרבה וסיפוק צרכים. חזן ושייבר (Hazan & Shaver, 1987) הרחיבו את התיאוריה להתקשרות בבגרות. הם שיערו כי הקשר הרגשי המתפתח בין בני-זוג במערכות יחסים מתבסס על אותה מערכת ההתקשרות בין תינוקות ומטפליהם. לדעתם, תחילה של מערכת יחסים הן סיטואציות הכרוכות בלחצים ובמתחים ולכן קיים סיכוי שיעלו על פני השטח בבהירות דפוסי ההתקשרות מהילדות.

תגים:

אינטימיות · פרידה · זוגיות · מתבגרים · התבגרות · בני זוג · מחקר כמותי · יחסים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון התקשרות ואינטימיות להתמודדות מול חווית הפרידה מבן הזוג", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון התקשרות ואינטימיות להתמודדות מול חווית הפרידה מבן הזוג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.